Nu har du nog tolkat det tokigt eller jag formulerat mig fel. Hon sitter rätt säkert så länge hon följer det som är överenskommet vilket hon verkar göra. Om hon säger nej till att han tar med sig mini pga stolen och inte erbjuder en lösning åtminstone tills vidare kan man alldeles säkert upplevas osamarbetsvillig trots att man inte är det. Beroende på vem som dömer alltså.
Exet verkar ju vara en manipulativ skitstövel och vad han kan vända detta till vet nog krambanans bäst. Jag hade varit försiktig om det är ens hälften så illa som det beskrivs här. Ska man säga nej sådär bör man nog ha ganska stadigt på fötterna, gärna skriftligt, från de som faktiskt bestämmer. Det hade varit jävligt tragiskt om han på något sätt kan vända att hon av princip inte låter honom låna en bilstol till sin fördel. Handlar det om en hon själv använder kan man ju säga att det är tillfälligt och sedan diskutera med advokaten hur man lägger fram att det inte är hållbart att flytta stolar för att han inte kan prioritera barnets säkerhet. Ska hon ändå köpa en till kan man ju väga om beslutet om man vill.
Att han gör som han vill oavsett motiverar ju ännu mer att man försöker erbjuda en lösning. Jag tycker att hans beteende är så vidrigt att jag mår illa.