Sv: Oengagerad pappa
Ärligt talat, jag håller med vindvissla och de andra. Du behöver sluta upp med att domdera över hur din sambo ska ta hand om sina barn. Den rollen måste han få kunna utveckla utan att du hänger över honom som en vakande hök och kritiserar hela tiden.
Jag tycker att mycket av det du skriver är skrämmande faktiskt och jag skulle själv hata att vara i en sådan relation, oavsett vilken av personerna jag var. Hade min sambo gått på sådär hade jag gett tillbaka barnet och mer eller mindre sagt att han får göra allting själv då eftersom jag knappast duger.
Ska man få en förändring krävs att man är medveten om hur hela systemet fungerar. Om din sambo inte får svar på varför han ska göra någonting så är det klart att du bara upplevs som tjatig och grinig. Jag hade berättat att jag tycker att sonen blir så passiv med pappan och frågat pappan varför han tror att det är så. Servera inte svaren till pappan utan låt honom tänka ut dem själv.
Sen bör du verkligen tagga ner. Det är få människor som står ut med en tjatig och grinig människa under samma hustak alltför länge. Vem orkar bli tjatad och gnälld på hela tiden?
Det är ok att göra någonting när partnern skadar barnet tycker jag. Om sonen är lite passiv med sin pappa så är det väl ingen fara på taket? Varför har du så bråttom med sonens utveckling eftersom han måste lära sig saker hela tiden? Tror du inte att han lär sig hur man vattnar genom att titta på hur vuxna vattnar?När är det ok att sätta stopp för partnern och verkligen visa att såhär ska du göra/kan du inte göra?
Ärligt talat, jag håller med vindvissla och de andra. Du behöver sluta upp med att domdera över hur din sambo ska ta hand om sina barn. Den rollen måste han få kunna utveckla utan att du hänger över honom som en vakande hök och kritiserar hela tiden.
Jag tycker att mycket av det du skriver är skrämmande faktiskt och jag skulle själv hata att vara i en sådan relation, oavsett vilken av personerna jag var. Hade min sambo gått på sådär hade jag gett tillbaka barnet och mer eller mindre sagt att han får göra allting själv då eftersom jag knappast duger.
Varför lägger du dig i vad de gör medan du fixar middag? Så länge han tar han om sonen är det väl upp till dem vad de gör?Igår bad jag S ta med M ut i trädgården för att pyssla lite medan jag fixade middagen.
Enligt vem har han blivit mycket bättre? Enligt dig eller enligt honom själv?Han har blivit mycket bättre. Men det tog flera månader för att få igenom en förändring.
Detta förbryllar mig! Du verkar styra din sambos sätt att hantera sonen mycket noggrant och du blir irriterad när det inte blir som du hade tänkt, tex vattningen. Men det verkligt viktiga berättar du inte alls, det håller du för dig själv. Varför då?däremot tenderar sonen att bli väldigt passiv när de två herrarna gör något tillsammans. Jag har däremot aldrig berättat för sambon att jag upplever det så.
Ska man få en förändring krävs att man är medveten om hur hela systemet fungerar. Om din sambo inte får svar på varför han ska göra någonting så är det klart att du bara upplevs som tjatig och grinig. Jag hade berättat att jag tycker att sonen blir så passiv med pappan och frågat pappan varför han tror att det är så. Servera inte svaren till pappan utan låt honom tänka ut dem själv.
Sen bör du verkligen tagga ner. Det är få människor som står ut med en tjatig och grinig människa under samma hustak alltför länge. Vem orkar bli tjatad och gnälld på hela tiden?