Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sonen ligger inte i framkant verbalt även om jag inte tror att det kommer bli något problem på den fronten. Den manliga sidan av sambons släkt är inga språkgenier direkt så att underlätta språklärandet tycker jag att vi kan göra genom att använda riktiga ord istället för ljud.
Fast jag tycker själv att de "medvetna" lekarna är roligare än det sonen sysselsätter sig med själv. Bygga med klossar ger mig mer än att plocka duplobitar i och ur en hink, det kan sonen göra jättebra medan jag sitter vid datorn, städar, läser eller vad det nu kan vara. Tycker jag att leken är roligare än urtrist orkar jag ju längre stunder.
Jag förstår inte hur det här är ett svar på det jag skrev tidigare. Men hävdar ändå att det vore nyttigt om sonen fick möjlighet att "bara gör vad han vill" även i ditt sällskap, för det låter (?) som du styr även hans lek nu.
Är det ett barn eller en blivande privatskoleelev under trimning?
Jag är stark förespråkare av att den part som tenderar att ansvara, fixa och reda upp det mesta med barnen drar i väg minst 3-4 dagar, gärna en vecka, och lämnar över ansvaret helt.
(jag svär ganska bra så jag är verkligen inte felfri själv och vill gärna att sambon påpekar när jag gör det).
att underlätta språklärandet tycker jag att vi kan göra genom att använda riktiga ord istället för ljud.
Fast förälder blir man när barnet föds, det går inte att komma ifrån, men det är kanske föräldraransvaret ni menar?
Och ja, sonen är mer missnöjd i umgänget med pappa, vilket säkert beror på att han märker att han inte får den uppmärksamhet som han vill. Eller tänker jag fel?
J
Någon håller upp en mjuk smörgås och en hård. Och så säger de: Vill du ha en sån här eller en sån här?
Då är vi ju tillbaka vid problemet, att jag måste be honom att vara med sonen.
Har du något bättre förslag?Med andra ord ska Ts beordra sin sambo att vara med sonen?
Ser inte hur det skulle lösa hennes "problem" med att sambon engagerar sig frivilligt...