Fast, du skriver ju på ett forum
som är ganska stort. Så om alla i tråden bara hade skrivit som svar -Ah sure, superduper, jag ska också börja ha haken hängande löst på min grimma, istället för att protestera så skulle det ju blivit en typ av -förebild, i text. Så borde de ignorera dina poster eller bara hålla med?
Och hade inte ditt barn 1000 följare och fotade hästen med löst hängande hake? Det är ju också en förebild.
Rent teoretiskt sett så finns ju lite härligt knasiga trender i liknande variant historiskt sett, så det här skulle ju också kunna bli en, (själv har jag inte sett hängande hakar och har ingen koll) men det kanske skulle kunna bli coolt bland 14 åringarna att vara lite härligt nonchalant och avslappnad med grimman som med hoppryttarna på 80-talet som körde med hakremmen på hjälmen sittande över skärmen, eller att trava in sista biten med travhästen med hakbandet snyggt hängandes och dinglandes.
Kastar såklart sten i glashus här eftersom jag tycker att det var bara drygt att klaga på drottningen av England när hon red utan hjälm.
Samtidigt, det verkar mer sannolikt att den som rider utan hjälm vet hur dumt det är jämfört med hängande grejs på hästar. Sedan känns det som utan hjälm är egen personlig risk, halvknäppt grimma som går att få av är delad risk av alla i stallet. Om det finns andra i stallet.
Kn: är det bara jag som har umgåtts med djur som rätt och slätt skulle backat ur grimman och gått sin väg och ställt till elände och sparkat en annan ponny? med vidhängande 8 åring (speciellt om uppställd i gången då grimman sitter bra i väggarna och blir lättare att backa ur.)