Obegriplig trend?

Ja mycket mycket otur
Det beror på vem man är. För mig räcker nog "normalotur" tyvärr. Det kan ju bli riktigt rejäla skador av en sån sak, hästen kan förlora ögat. Den kan också få fullkomlig panik (med rätta ärligt talat) i situationen och ha ihjäl människan som står bredvid eller springa över någon som denne inte ser i sitt försök att komma därifrån. Den kan också "bara" skada glaskroppen rejält genom bara smällen, utan att fastna. Något som kan påverka hästens syn och framförallt välfärd i det korta loppet.
 
Det beror på vem man är. För mig räcker nog "normalotur" tyvärr. Det kan ju bli riktigt rejäla skador av en sån sak, hästen kan förlora ögat. Den kan också få fullkomlig panik (med rätta ärligt talat) i situationen och ha ihjäl människan som står bredvid eller springa över någon som denne inte ser i sitt försök att komma därifrån. Den kan också "bara" skada glaskroppen rejält genom bara smällen, utan att fastna. Något som kan påverka hästens syn och framförallt välfärd i det korta loppet.
Jättebra att du är så säkerhetsmedveten 💖🦄
 
Hur menar du?
Det är ju inte att vara det minsta osäker, det är väl en säkerhetsfråga bara rent som den är.

Man kan haka i den i fel sida så man har gansachen öppen ändå.

Jag har flera grimmor utan ganschrem för att det ska vara enkelt att ta av o på.
Att är man osäker så hakar man i
Vi gör det inte alltid och jag är inte det minsta orolig ☺️
 
Att är man osäker så hakar man i
Vi gör det inte alltid och jag är inte det minsta orolig ☺️
Jag tror inte vi menar samma sak.

Risken är alltid att den kan skada när den hänger löst och hästen slår med huvudet eller så.
Risken för att det kan hända kan man aldrig ändra på.
Man kan inte vara osäker på att det kan hända/inte hända, för det kan det. (Uppenbarligen eftersom det hänt)

Är man osäker på om hästen tex kommer lös när något sker utan ganaschrem stängd är nåt annat.

Jag har också den öppen ibland när jag leder och slarvar men är medveten om risken med det. Men har som sagt flera grimmor utan käkrem för dessa tillfällen egentligen.
 
Jag tror inte vi menar samma sak.

Risken är alltid att den kan skada när den hänger löst och hästen slår med huvudet eller så.
Risken för att det kan hända kan man aldrig ändra på.
Man kan inte vara osäker på att det kan hända/inte hända, för det kan det. (Uppenbarligen eftersom det hänt)

Är man osäker på om hästen tex kommer lös när något sker utan ganaschrem stängd är nåt annat.

Jag har också den öppen ibland när jag leder och slarvar men är medveten om risken med det. Men har som sagt flera grimmor utan käkrem för dessa tillfällen egentligen.
Du det är lugnt
Jag förstår vad du menar
Tack ändå för förtydligande

Jag var mest förvånad att det skulle vara trend att inte knäppa grimman 😂
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 590
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: cassiopeja
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 981
Senast: Linda_A
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp