Nyfiken på raser

Sv: Nyfiken på raser

Nej, jag har aldrig sagt skällig ;) det var nå´n annan.

Jag har bara positivt att säga om rasen. Min hund är nu 9 år och suverän stallkamrat (han äääälskar hästar! Att följa med på ridtur är det bästa som finns) och kräver alldeles "lagom" mängd sysselsättning tycker jag. Det enda han nog aldrig kommer att lära sig är apportering - han ser liksom ingen vits med att lämna tillbaka sakerna till mig som jag en gång slängt iväg :crazy: ...

Dessutom är det en frisk och sund ras med få sjukdomar och mycket trevlig inställning bland uppfödarna. Kan helt klart rekommenderas!

Här kan du se bilder på fler, underbara lapphundar :love: Fraggel_Tess har en Finsk Lapp som avatar också.

Den sidan hade jag redan hittat. :D ttl är på G hon.
Och jag hittade en valp där som jag gärna tagit hem. :bow: En brun vill jag ha - eller leverfärgad kanske det heter där också?

Ur Mr/Mrs X-kullen ->Mr Xtreme :love:
BBMrXtreme1.jpg

Golden Retriever säger jag då. En mycket trevlig hund som inte gärna skäller, tycker om allt och alla, intelligent, lättlärd och mjuk i lynnet. Har lätt för att vara lugn men kan även sätta full fart med lek och bus om man så vill. Jag har en tik som nu är 8 månader gammal. En helt underbar hund! Otroligt lättlärd, håller nu på med att lära henne räkna med stora framsteg! ;) Började i dag och hon kan redan ett och två. Hon ska skälla lika många gånger som antalet fingrar jag håller upp.

Här är några bilder på min sötnos Festival´s Tiger Moth Alias "Smilla".

8 veckor
8 veckor
14 veckor
14 veckor
7 månader
7 månader

kan stark rekomendera en japansk spets! stor hund i liten förpackning,går att använda till allt är inte skällig om man inte vill ha den så!!!är en helt underbar familje och barnhund!är uppvuxen med denna ras och bedriver idag uppfödning av denna ras tillsammans med min mamma.välkommen in på vår hemsida för att titta lite mer på rasen. mellskogens.tk lycka till i hundsökandet!

Sweet:
Jättefin hund du har. Har länge velat ha en golden, tycker de är både vackra och fina i temperamentet - av egna erfarenheter. Däremot är jag ju van vid lite nättare hundar med lång päls - så det är ju lite det jag känner mest för. Men jag skulle faktiskt kunna tänka mig en golden fortfarande. :bow:

carmita:
Kikade på din sida - jättefin! :) Ursöta hundar verkligen. :D Synd bara att bildgalleriet inte fungerade, hade gärna kikat runt lite där.

Men trots allt är det den finska lapphunden som känns mest som min typ av hund än sålänge. :cool:

Vill bara poängtera då att Golden kräver motion/dag i likhet med Flatten.

( tänkte eftersom du skrev högre upp att den krävde för mycket )

Själv är jag såld på Pumi sen många år. Är inte hundägare själv o har aldrig haft möjlighet :cry: , men en sån vill jag ha när jag väl skaffar hund! Vallhundstyp, men ändå lite mer terrierstuk i utseende. De jag träffat har varit väldigt trevliga. Jag vill inte ha en hund som hälsar på och "älskar alla" (som tex labbe som vi haft i familjen), och de verkar vara såna utan att vara vaktiga.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 469
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 330
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 596
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar