Nybörjarfrågor om utställning?

Sv: Nybörjarfrågor om utställning?

*KL*

Nu har jag klippt skrällena. Tagit lite FULA bilder. Dels är ingen av hundarna ett dugg fotogeniska när de tvångsuppställs i köket och tvingas stå still medan matte knäpper. Dels fick herrn stå som han behagade. Mörka blev bilderna med, så ljusat upp dem i fotoprogrammet, så herrn är grådaskig.

Har INTE varken badat eller friserat benbehåring, skägg eller lugg. Bara kroppen.

Men på bilderna syns hur han såg ut innan, samt linjerna nu klippt (som jag brukar finputsa efter ett bad och någon dag, men någon jätteskillnad blir det ju inte, mindre randigt/hackigt och jämnare linjer bara. Fy för att klippa små benrangel ;)). Herrn blev hårdare nedklippt nu än förra gången, nu med 2.3 mm skäret. Han var våldsamt kliig när jag klippte, så jag ville se så det inte var nåt i pälsen. Huvud och öron är klippt med 1 mm skär (så kanske det växer ut i rätt takt)

Kan ta mer bilder om det vill ses något specifikt, jag var inte så engagerad jag heller, ville in i duschen och bli av med alla håren(på mig) istället ;)

https://sakerlagring.telia.se/user/...65&Share=a8bc2c59-a20a-452b-95c0-60486cbb9a83

Pälsen var ju inte jättelång innan klippning,men den bör inte få vara längre!
Att den vågar sig,tror att jag räknade ut att det var 8-9v sen du klippte,kan ju även bero på att det är valppäls!

Men om du ställer med den längden,så tänk på att inte putsa ner honom för mycket sen,det blir sån skillnad då!
Jag brukar klippa(1v innan utst) lite på bakstället och framtill och runt lite på huvudet,men man får inte klippa för hårt om pälsen är lång! Speciellt inte på huvudet,för då får dom en gigantisk kropp med litet huvud..:D

Nu klippte jag ju honom kortare, dvs den borde vara lite kortare om 8 v än den var innan jag klippte, då borde det bli lagom alltså?

Jag tyckte ju inte heller den var jättelång, utan lagom utefter den info jag fått innan. Men för MIG känns det himla långt. Men lite kortare än det då, borde bli bra som sagt? Han 'klär' ju än så länge iaf i lite mer päls, blir mer hund och mindre skrangel då :angel:

Linjer etc?

Senast ändrad:

Jag klipper ner mycket mer på bakbenen,jag ska gå och ta bilder,så lägger jag in under kvällen eller kanske snart!
Jag klippte ju min jycke igår,så det är ganska jämförbart!

Jo just sådant, hur långt ner på bakbenen, hur långt ner på bröstet osv jag tacksamt tar emot tips på. Fram till nu har det ju sas kvittat, då ingen ställts ut, så jag har nån gång i forntiden kollat på en skiss med fin/a förklaring/ar var och hur det ska tas ner. Och sen glömt bort det och kört på min 'hobbyfrilla'. Brukar *viskar* dra ner benen HÅRT vintertid med. De ser inte sluga ut, som små fästingar ungefär med stor kropp och pinnben, men det är fasiken så praktiskt ;)

Försökt kolla på bilder, men ffa bakdelen är det ENORM skillnad på hur mkt folk klipper ner tycker jag, tänk t ex på den där bilden jag visade häromdagen, där det knappt var någon benbehåring alls. Samma ang bröstet har jag sett både väldigt långt nedklippt, och väldigt lurvigt.

Om 10 min finns det bilder,har precis knäppt,ska ladda över på pixboxen och sen hit!

Titta inte så mycket på hur hon är uppställd,jag ställde och knäppte..:D

Nu kommer det bilder,inte dom bästa..men man ser på ett ungefär,hon står som en skit och ville inte alls vara med i leken..

26689113.jpg

26689109.jpg

26689104.jpg

*KL*

Jag får nog stryka utställningen. En viss herre har nyss kommit hem från ett akutbesök hos vet med dränslangar överallt, och tillhörande renrakning. Visst hinner pälsen växa ut en (hel) del men han lär ändå se ut som han har haft fläcktyfus i maj är jag rädd =/

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 427
Senast: lizzie
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 865
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar