Firar traditionsenligt med min väninna, blir första nyår utan min skotträdda hund. En bit utanför stan, brukar vara rätt så lugnt.
Vi har alltid nån form av skaldjur till förrätt och i år blir det hummersoppa, antagligen med lite vitlöksbröd till. Vitt vin till detta, nått år har vi druckit bubbel till förrätten.
Varmrätt blir en bit kött med potatisgratäng och rödvinssås. Ett fint rödvin till, har inte rotat runt i mitt vinställ ännu.
Efterrätt blir troligen någon form av pannacotta då min väninna hade massor av grädde hemma. Dryck blir samma dessertvin vi haft de sista 10 åren, Nivole ett Italienskt sött vin.
Vi dekorerar inget och sitter i myskläder. Tidigare år har vi haft stalltjänst (intag) på kvällen, men i år har vi bara utsläppet den 1 januari som vanligt även om det nu är nytt stall.
Som alltid blir det Grevinnan och betjänten och så kommer vi spela Bingolotto.
För första gången kommer vi nog försöka hålla oss vakna över tolvslaget då min väninna har en ny hund som verkar lite ljudkänslig. Vi vill se hur han reagerar, hennes gammelgubbe kunde dock inte bry dig mindre.
Hunden jag hade funkade bäst om vi sov genom tolvslaget.