Nyårsmeny 2022

Ingen bild på varmrätten, men kom ihåg att föreviga vår traditionella nyårsdessert med chokladmousse, frukt och marshmallows :)

692B920D-8FD4-4FB2-A6FF-E3A72F2BA083.webp

Hjortfilen blev perfekt. Rödvinsåsen som stått och puttrat hela eftermiddagen blev perfekt och till det blev det potatisbakelse... före det åt vi kräftor dottern åt en hummer (i år inte färsk när det bara var hon som skulle ha) och egengjorda baguetter med vitlökssmör inbakat. Nu äter vi ost och kex.

Förrätt: Hummertoast (på bilden halväten pga glömde ta kort tidigare :laugh:)
Varmrätt: Oxfilé med hasselbackspotatis, murkelsås och rödvinssås samt rldvinbärsgele. Ingen tänkte på att vi kanske skulle haft en sallad. :laugh:
Efterrätt: After Eight-pannacotta.

Collage_2023-01-01_10_45_16.webp

Liknande trådar

Mat Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det...
2
Svar
24
· Visningar
1 035
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: NilHe
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 294
Senast: Freazer
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
802
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka