Alkoholfritt rött vin

Oddbird Domaine de la Prade Merlot/Shiraz har ingen tillsatt druvjuice kan kanske vara värt att testa. Den ska ha högre syra och var mer ”vinig” än andra alkoholfri röda viner. Jag har dock inte provat den själv.
 
Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det med rödvin? Jag gillar Rioja och Côtes du Rhône, finns det något alkoholfritt vin som kommer i närheten?
Blåbärsvin är det alkoholfria jag tycker kommer närmast. Alltså det som inte är vin, utan gjort på pressade blåbär (ojästa).
 
Visa bifogad fil 153813
Denna har jag testat. Kallpressad blåbärsmust. Smakar INTE som rödvin. Den är dock god, inte särskilt söt, känns lyxig, och är snygg i vinglas. Funkar alltså hyggligt som substitut om det inte är just rödvinssmaken man är ute efter.
Ja den är faktiskt lite ”tanninig” även om den inte smakar rödvin. Jag har druckit massa goda alkoholfria dryckespaket på rätt bra restauranger när jag var gravid. Generellt var det inte vin utan muster/drinkar/öl. En del gånger kändes det nästan konstigt att ha druckit så gott och sen köra bil 🙈. Så mitt tips är att se vad bra restauranger serverar i sina alkoholfria paket, ofta ligger menyn öppen och det är betydligt billigare på bolaget. Men håller med övriga om att rödvin i alkoholfri form inte är värt att leta efter.
 
Jag kör mycket alkoholfritt. Drinkar. Särskilt belini (föredrar fn att blanda på Drums'n'barrels som finns på ICA eller Henkeltrocken som finns på Hemköp). Öl finns ganska mycket och på Bolaget är de duktiga på att kombinera mat och dryck.

Ofta kan man tänka utanför boxen. Till mycket mat finns det te som funkar
 
Jag kör mycket alkoholfritt. Drinkar. Särskilt belini (föredrar fn att blanda på Drums'n'barrels som finns på ICA eller Henkeltrocken som finns på Hemköp). Öl finns ganska mycket och på Bolaget är de duktiga på att kombinera mat och dryck.

Ofta kan man tänka utanför boxen. Till mycket mat finns det te som funkar
Ja drinkar kan man ju göra hur bra som helst utan alkohol, just vinet är väl bökigare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
29 699
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 711
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 916
Senast: startpompe
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp