R
Raderad medlem 68338
Här är några dukar i ”torken”! Svårt att fatta storleken men det som skymtar bakom duken längst till höger är en stege
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag haft en dag då jag brainstormat ideér! Har gjort mind-maps, surfat på pinterest. haft trevliga mailkonversationer med supertrevliga fotografer (är helt förbluffad över hur frikostigt de delar med sig av referenser ) och även fått sååå många bra tips och ideér på PM på instagram. Min inspo-mapp svämmar över. Dessutom bekräftade grannen att hon gärna sitter modell imorgon
Nu har du ju massor men jag kom just på att jag gärna skulle vilja se dig måla av en äldre person. Tänk 80 +. Med din känsla för ansikten och uttryck tror jag att det hade varit häftigt att se
Jag har faktiskt det i tanken! Skulle vilja måla ett porträtt av min tant-kompis som gick bort för ngt år sedan.
Det hade kunnat bli fantastiskt tror jag! Vilken fin gest till henne också.
Åh, det måste du göra!Jag har faktiskt det i tanken! Skulle vilja måla ett porträtt av min tant-kompis som gick bort för ngt år sedan.
Åh, det måste du göra!
@tornblomma Kul att se lite steg-för-steg bilder på din process! Jag blir alltid så förundrat över hur du lyckas få det att se så bra ut på bara ett lager. Jag är alltid på gränsen att ge upp på mina målningar innan jag kommer till lager tre eller fyra och det börjar se någorlunda okej ut Av nyfikenhet, hur täckande är den färgen du använder? Är det möjligt att täcka canvasen helt på ett lager eller behövs det fler för att det inte ska vara transparent?
Jag vill beställa en tavla med rävar och ugglor! Hade varit jättekul.
Nästa tavla blir ett porträtt med en uggla!!
Intressant att höra hur du tänker! Jag försöker också bli bättre på att inte försöka få allt perfekt från lager ett men jag har fortfarande svårt för att inte stirra mig blind på alla små fel och bli otålig. Men jag antar att sånt blir bättre med mer erfarenhet och att man lär sig att lita på processen.Kul att du tycker det! Tänkte försöka göra lite steg för steg- poster på insta-stories. Där klickar man ju sig snabbt fram och ser tydligt stegen liksom.
Jag tror att jag jobbar ganska snabbt, iaf påstår min konstnärskompis att jag gör det! Men jag har inte så mkt att jämföra med.
Ansikten tycker jag sällan ser bra ut vid lager ett men jag har lärt mig att chilla och tänker att det reder ut sig sen liksom. För mig är det viktigaste att få till ngn form av känsla i lager 1, allt annat tekniskt går ju att fixa sen tex skevheter, sänka ett öga eller höja en mungipa tex. Det ordnar sig alltid. Försöker också våga att blanda ansiktsfärger med FÄRG och använder mycket blått, grönt och rött speciellt i början. Det tycker jag blir mer livfullt än att använda för mkt tex umbra.
Jag använder oljefärg av konstnärskvalitet (förutom ibland när jag täcker stora ytor som bas på bakgrunden). Jag har märkt att om jag köpt billigare typ hobby/studiofärg så täcker den sämre och blir ofta för oljig om man vill jobba snabbt. Vid behov blandar jag med målarmedium om det blir för tjockt (regeln är ju att man jobbar tunt och lägger på tjockare i senare lager, men jag testar mig fram och följer inte "regler" slaviskt).
Intressant att höra hur du tänker! Jag försöker också bli bättre på att inte försöka få allt perfekt från lager ett men jag har fortfarande svårt för att inte stirra mig blind på alla små fel och bli otålig. Men jag antar att sånt blir bättre med mer erfarenhet och att man lär sig att lita på processen.
Jag blir så sugen på att köpa in oljefärger att experimentera med det när jag ser dina målningar men jag tänker att jag får traggla på med akryl tills jag blivit lite bättre Hur mycket färg skulle du säga att du använder till en av dina stora målningar? Vilka färger använder du mest?