Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skall man tydligen få OM!! man har godkänd banbyggare OCH hoppdomare på Pay&Ride
Personligen så tror jag inte att det kommer att ses så bra om "vissa" får dispens på hästar som inte hoppar bra banhoppning.
Mycket för att det faktiskt är ryttare som rider högre klasser som faktiskt har förolyckats i de olyckor som varit under alla åren!
Några av världens bästa har ju dött! Nu menar jag rent säkerhetsmässigt alltså.
och ger man dispenser så frångår man ju faktiskt det man ursprungligen vill, få bättre banhoppningshästar! (eller då ryttare som vissa säger)
personligen tror JAG inte att den har med varandra att göra när det gäller terräng, men du är ju en av dem som anser det och då är det lite lustigt att du anser att dispenser är helt ok???
Vem skall få dessa och med vilken häst! Jo jag tror att det kommer att bli svårt, speciellt om det skulle hända något i efterhand och det är det jag menar med "osämja"
Tror faktiskt att vi också brukar ha det och dit är det bara 300m
Delvis *KL*
J/YR ska nu på 3 träningar inom 10v dvs före säsongsstart i påsk. (I påsk startar de antingen i Gärds, om det blir av då, eller i Tyskland.)
Eftersom 3 tillfällen går bort som tävlingshelger så kommer dessa träningar (som innebär programridning och hoppning av bana under tävlingsliknande former..) att kunna räknas som 1 kval OM lagledaren gdk det. Det andra kvalet ska dock tas som vanligt på tävling.
Gäller säkerligen ngt liknande för SR också...
Blir det samma krav på maxfel man får ha eller kommer det bli nått åt det här hållet "synd där vilken otur men det såg bra ut så det blir godkänt " JJ är väl inte känd för att vara världens tuffaste när det kommer till "att säga ifrån"
Det tror jag säkert, eftersom förutsättningen för att detta ska gå igenom är att banan på träningen A) byggs av aukt. banbyggare (som t.ex BÖ) och B) Döms av aukt. hoppdomare (som t.ex ett flertal ryttarföräldrar är)
Personligen så tror jag inte att det kommer att ses så bra om "vissa" får dispens på hästar som inte hoppar bra banhoppning.
Mycket för att det faktiskt är ryttare som rider högre klasser som faktiskt har förolyckats i de olyckor som varit under alla åren!
Några av världens bästa har ju dött! Nu menar jag rent säkerhetsmässigt alltså.
och ger man dispenser så frångår man ju faktiskt det man ursprungligen vill, få bättre banhoppningshästar! (eller då ryttare som vissa säger)
personligen tror JAG inte att den har med varandra att göra när det gäller terräng, men du är ju en av dem som anser det och då är det lite lustigt att du anser att dispenser är helt ok???
Vem skall få dessa och med vilken häst! Jo jag tror att det kommer att bli svårt, speciellt om det skulle hända något i efterhand och det är det jag menar med "osämja"
men om nu ryttarboken kommer med inte bara hoppkval och terrängkval utan även tränargodkännande.
Då blir det också en sådan grej... tyckande..
Jag tror ju att det lär bli dispenser för någon (några) 3*. Lite märkligt om hästarna är kvalade till EM men inte SM.
Ser heller inte det som jättekonstigt. Dispenser finns överallt. Kolla bara hur många som startat utan vanliga kval. Är det då SR som visat sej mycket så kan jag förstå anledningen till dispens. Börjar man däremot med dispens på 90-nivå så...
Kanske tur att AH inte rider mer ... Fast hennes stall drabbas såklart. En sådan ryttare som rider så många hästar och så mycket tävlingar hinner ju omöjligt jaga rätt på hopptävlingar också och ha ekonomi på det.
Jag tror det kommer en massa undantag och ändringar...