Nya bilder på kaninungarna!

Ferrari

Trådstartare
Har tagit in kaninungarna idag och fotograferat dem.
De är tre dagar gamla för er som undrar :)

Tryck på bilderna för stor bild.

Längst fram i bild är Mynta
Fr v. Zack, Milton och Lucie

:love: :love: :love:

Sv: Nya bilder på kaninungarna!

Naaw :love:

Den ljus grå var ju bara för sött :love:

Den längst fram är japantecknad g/s precis som sin snygga pappa :)

Zack är nog viltgrå.

Lucie och Milton blir nog gråa i olika nyanser :D

ååh :love:
jag längter tills om två månader, ska få hem våra små då. två stycken som är två veckor nu :love:

Okej!

Vad roligt för dig :) Skulle egentligen haft kvar en själv men pga hundköp så har jag inte tid för fler kaniner.

Lilla Milton har blivit min stora favorit :love:. Han har grymt fin färg. Mörkt grå - han somnade hos mig idag!

Tycker han ser ut som blå chinchilla(Milton) Lucie är nog blå zobelsiames.

För jag ger dem smeknamn - är det inte rätt namn till rätt kön byter jag bara. Känns fel att bara säga kanin 1, kanin 2 eller kalla dem efter färg.

Jag kan inte se könet förrän vid 5 veckors ålder, innan dess ser jag ingen skillnad.

Lite nya bilder från idag :)

Hela gänget!

Fr v. Zack & Milton

Fr v. Lucie och Mynta

Harmoni - ifall du ser färgerna bättre nu så berätta gärna vad du tror om Lucie och Miltons färger! Vore jättesnällt.

Som det ser ut nu kommer Milton och Mynta få man och de andra bli utan. :) De är så söta. Längtar tills de öppnar sina ögon. :banana:

Gud va söt Lucie är. Precis den färgen har jag letat efter innan :D

Jag har 40 mil till dig :(
Så det är ju en bit bort tyvärr... Annars ja...:love:

Hmm... blir helt ställd nu :p Skulle gissa att de är någon slags zobel, men är inte helt haj på de färgerna tyvärr. Få kolla in när de blivit äldre igen :p Vilka färger är föräldrarna? Lucie är nog Blå viltzobel. Ser ut så nu iallafall. Om båda föräldrarna har man så får alla ungarna man, dubbel eller enkel.

Senast ändrad av en moderator:

Nej - två lejonhuvade får inte alltid bara lejonhuvade!

Parade två enkelmanade för ett år sen. Av fem ungar blev en dubbel, två enkel och två utan.

Men då kanske det blir två dubbel och två enkelmanade kaninungar i denna kullen!

Pappan är japantecknad g/s, han har en förälder som är sobel och en som är japan. Hans syskon är alla japaner i olika färger.

Ziri är viltblå/chinchilla, hennes släktingar är viltgrå, svarta, gråa (i alla nyanser :angel: ) och även där sobel.

:)

Ja självklart, tänkte lite fel där:crazy:

Tror det är Ziri som jag hela tiden trott var blå Chinchilla, så jag håller fast vid att Lucie är Blå viltzobel. Milton däremot väntar jag på nya bilder på, men antagligen blå eller brun zobel :)

Hela gänget 10/4 :love:

Till dig Harmoni

Mamma Ziri

Milton framifrån

Milton bakifrån

:love: :banana: :love:

Haha den mörka på andra bilden, ser ut som Wallace i Wallace och Gromit på munnen :D

wallace-gromit.jpg

Milton är nog brun zobel och Lucie Viltzobel blå de andra är ju då helt klart viltgrå och blågul japan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 470
Senast: Murphy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama