Nya bilder på hästarna (del 5)

Hihi :D Jag slog i vänstra handen och fick ett ganska ytligt skärsår som svider satan men inte är någon fara med. Och har sträckt mig i halsen, vilket inte är så konstigt med tanke på att jag dunkade i huvudet. Men jag garvade mest, haha. Jag måste nog ladda upp filmen någon dag också :D
Ja, ja , jaaaa, film!!!:bump::banana:
 
Vi tog en promenad igår i det fina vädret! Träffade på två skotrar, en glassbil och en buss, det var spännande tyckte Lill Uffe! :)

10420766_10205028973021871_4066988724741058029_n_5502c9bbe087c36c79468420.jpg

11041778_10205028972341854_8825438443677856263_n_5502c9bb2a6b222211a98e27.jpg

11044976_10205028973981895_8653661538840484042_n_5502c9bb2a6b2221753bd293.jpg

11045840_10205028973581885_4390878329606613442_n_5502c9bcddf2b32c9d62c458.jpg
 
@tindra Men så härlig sista bilden var på er :love: Fingret går alltid att redigera bort, hihi :D

Haha, ja får se om jag kan lista ut hur man gör när jag har tillgång till PS ...

Kul förresten med kontrasterna - jag är ju liite för lång för Elit och du är ju inte jättestor på din fux direkt, haha. (Superfina bilder, sån häftig häst det där!!)
 
@Milene, här har du filmen! :D

Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!:love::love::love:
Så fantastiskt härligt, Sofia (?) har koll på lilla fåret hela tiden, och fåret har koll på dig och springer så fint, vilka lyckliga djur!!!

Men vad SÄGER folk egentligen när ni möter nån..?
Och vad var det egentligen som hände när du for av, gled du bara av eller vad hände??
Och HAR du bara strumpor på dig eller är det bara som det ser ut??

Frågorna hopar sig, mystiken tätnar...;):D

TACK :bow: för att vi fick se filmen!:)
 
Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!:love::love::love:
Så fantastiskt härligt, Sofia (?) har koll på lilla fåret hela tiden, och fåret har koll på dig och springer så fint, vilka lyckliga djur!!!

Men vad SÄGER folk egentligen när ni möter nån..?
Och vad var det egentligen som hände när du for av, gled du bara av eller vad hände??
Och HAR du bara strumpor på dig eller är det bara som det ser ut??

Frågorna hopar sig, mystiken tätnar...;):D

TACK :bow: för att vi fick se filmen!:)
:rofl::rofl:

Brukar mest möta granntanten och hon tycker att det är helt fantastiskt! Nu senast var hon ute och gick med en väninna och utbrast "HEEEEJJ!!!!" Och vände dig sedan till väninnan och sa "det är henne jag berättat om! Visst är det fantastiskt? Förstår inte varför fler har får på det sättet!", sedan stod de och pratade, hälsade på djuren och så i säkert 5-10 min. De älskar det :D

Hon heter Sofia officiellt men går också under namnet Dundertunnan, eftersom hon är en dundrande tunna... :angel:

Hon började tokgaloppera och bocka, haha. Märks knappt i filmen :cautious: har ju saktat ned så man ska hinna se, i normalfart försvinner bara huvudet och jag är på marken :angel: hon är ungefär bäst i världen på att bocka, helt omöjligt att sitta kvar men som åskådare ser man det knappt :eek:

Och nej, jag har skor. Med torkad lerinpackning av prima kvalitet så att de är strumpfärgade :D
 
:rofl::rofl:

Brukar mest möta granntanten och hon tycker att det är helt fantastiskt! Nu senast var hon ute och gick med en väninna och utbrast "HEEEEJJ!!!!" Och vände dig sedan till väninnan och sa "det är henne jag berättat om! Visst är det fantastiskt? Förstår inte varför fler har får på det sättet!", sedan stod de och pratade, hälsade på djuren och så i säkert 5-10 min. De älskar det :D

Hon heter Sofia officiellt men går också under namnet Dundertunnan, eftersom hon är en dundrande tunna... :angel:

Hon började tokgaloppera och bocka, haha. Märks knappt i filmen :cautious: har ju saktat ned så man ska hinna se, i normalfart försvinner bara huvudet och jag är på marken :angel: hon är ungefär bäst i världen på att bocka, helt omöjligt att sitta kvar men som åskådare ser man det knappt :eek:

Och nej, jag har skor. Med torkad lerinpackning av prima kvalitet så att de är strumpfärgade :D
Ja det kan jag förstå, att folk stannar och pratar! Är får så följsamma i allmänhet, eller är ditt / dina sällsynt lyckade exemplar?
 
Ja det kan jag förstå, att folk stannar och pratar! Är får så följsamma i allmänhet, eller är ditt / dina sällsynt lyckade exemplar?
Jag tror faktiskt att de är så följsamma i allmänhet, de är ju otroligt lättlärda och flockbundna - så visar man bara att man är flocken kommer de följa dig. Mina brukar följa mig, innan Vera kom (hon är ett år gammal) var det tanterna som fick följa med på promenad. Känner dock att det blir för mycket att ta med alla tre - särskilt med tanke på att tanterna har en tendens att hitta på hyss ibland :cautious:

Det som krävs är väl att man helt enkelt har en annan relation till dem än när man har en stor flock i verksamhet. Mina är mer som hundar/familjemedlemmar än faktiska får :p
 
Jag tror faktiskt att de är så följsamma i allmänhet, de är ju otroligt lättlärda och flockbundna - så visar man bara att man är flocken kommer de följa dig. Mina brukar följa mig, innan Vera kom (hon är ett år gammal) var det tanterna som fick följa med på promenad. Känner dock att det blir för mycket att ta med alla tre - särskilt med tanke på att tanterna har en tendens att hitta på hyss ibland :cautious:
"
särskilt med tanke på att tanterna har en tendens att hitta på hyss ibland :cautious:"

DET skulle jag OCKSÅ vilja se..........................:D
 
"
särskilt med tanke på att tanterna har en tendens att hitta på hyss ibland :cautious:"

DET skulle jag OCKSÅ vilja se..........................:D
Ehm, hehe, jag får väl helt enkelt ALLTID filma när jag är i stallet då - inte bara när jag rider :D

Sist körde de "BAM - TANTATTAAACK!!!" när jag skulle ut med Vera genom stalldörren, de kom i flygande fläng och skulle pressa sig förbi. Eftersom de dessutom hamnat i maskopi med Penny (shetlandsponnyn) hade jag ju inte en chans... Så det slutade med att @Qelina (som hade satt upp på Dundertunnan på stallplanen) fick valla till häst medan jag sprang runt som en gnu med en körpisk i varje hand för att få till någon form av "förlängd arm". Det sket ju de fullständigt i :arghh: Så de väntade in så att jag var på en armlängds avstånd, tittade lite underlugg på mig och drog sedan iväg med världens fart typ fem meter bort, för att sedan vänta in mig igen. Fram och tillbaka. I säkert tjugo minuter. Aldrig svettats så mycket i hela mitt liv :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 119
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
54 55 56
Svar
1 111
· Visningar
35 866
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 526
Senast: pepp
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp