Nya bilder på hästarna (del 5)

us.png

Min kuse fick ställa upp på ängen idag
 
Mitt troll som vilar från sommarlivet, i en liten hage med shettissällskap. Har sparkat sig på sitt överben så vi åker hem till veterinären på tisdag för lite röntgen så att inget är skadat. Skadad tycker hon inte att hon är, hon är ju liksom inte halt, men varma överben ska ju vilas. :mad:
s1_by_erehsidne-d7zvakw.jpg


När hon ändå är uppstallad så passar jag på att köra operation bleka svans. :devil: Silverschampo testar vi just nu. Manen får behandling den med.

s2_by_erehsidne-d7zvbcf.jpg


Hon har alltid varit typen som flaxar med frambenen när hon får mat. Sedan hon var tre månader ungefär. Tror jag får stå ut med det. Hon gillar även att kliva in i saker. I sommar hade en av unghästägarna hittat henne med alla fyra i badkaret med vatten i hagen. :crazy:

s3_by_erehsidne-d7zvbkn.jpg
 
@Ryttarmamman Tack å hennes vägnar! Det är en 2,5 årig korsningsponny som jag fött upp själv. Pappa är en tysk ridponny hingst vid namn FS Mr Right. (Halvbror med FS Don't Worry) och mamman var ming gamla tävlingsponny som inte hade någon stamtavla, som jag tyvärr fick ta bort när den lilla var 6 månader.

Mamma häst, Stella. Saknar henne så!
eldvakt_by_eldfuxen-d53cv7m.jpg


Love_by_Tarjeis.jpg


Stellabild4_by_Tarjeis.jpg
 
@Ryttarmamman Tack å hennes vägnar! Det är en 2,5 årig korsningsponny som jag fött upp själv. Pappa är en tysk ridponny hingst vid namn FS Mr Right. (Halvbror med FS Don't Worry) och mamman var ming gamla tävlingsponny som inte hade någon stamtavla, som jag tyvärr fick ta bort när den lilla var 6 månader.

Mamma häst, Stella. Saknar henne så!
eldvakt_by_eldfuxen-d53cv7m.jpg


Love_by_Tarjeis.jpg


Stellabild4_by_Tarjeis.jpg

Fina Stella <3

Förstår att du saknar henne, det var väldigt ledsamt bara att vara utanför och läsa om vad som hände efter att ha följt er ett tag!
 
Tack för dina fina ord!
Oerhört saknad är hon. 2 år blir det i november. Kan inte förstå att tiden går så fort ändå.

Det känns alltid så konstigt hur tiden bara kan rusa fram, när de första dagarna efter att man förlorat någon nära känns som att de aldrig ska ta slut... Att det blev så hastigt som det ändå blev och i en period som du nog sett fram emot som någonting som skulle vara alldeles underbar gör ju säkert inte saken lättare att hantera, ens så här i efterhand.
 
@Bison Åh, fina bilder! Den grå och jag är inte riktigt på samma nivå än men vi tar oss ann 80 hinder utan att blinka så till våren hoppas jag att vi kan avancera lite :) han är ju fortfarande ung och grön.

kl
3_540b5d422a6b22713fdf819e.jpg

Vi var på pay&jump för 2 veckor sedan :) gick kanon om vi bortser från att den grå försökte springa ut från framridningen 5 ggr eller så för att han såg stallkompisen längre bort. Men det är ju bra träning det med och inne på banan fokuserade han bra!
5_540b5da3e087c3231deaf2c2.jpg

Hästägaren slog till på en rosa rosett åt oss (levererad av hennes tvååriga dotter som nog var nöjdast av alla).
8_540b6081ddf2b3442b883eef.jpg


Och en dagsfärsk på ridtravaren jag rider :)
3_5421cc972a6b22a97a0a50b9.jpg
 
@tindra
Tack! Han är så himla okomplicerad jämt. Som min tränare sa igår, det är en sån häst som man stoppar i en femkrona i sen är det bara att styra och hänga med :D

Din grå är ju jättefin och jag tycker du gör ett bra jobb, ni utvecklas hela tiden!

@athena_arabians Tack, det håller jag med honom. Lika glad och positiv vad man än gör :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 114
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
54 55 56
Svar
1 106
· Visningar
35 768
Senast: Trott
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 479
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp