Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*knapp*

Saga har börjat sitta själv, lite ostadigt rätt ofta. Men i det stora hela sitter hon bra utan stöd från oss. Lättast är såklart när hon har något att hålla sig i. Roligast är att kasta sig bakåt. Därför är sittandet begränsat till sängen.. :angel:

Jag är inte alls partisk!
Saga och Arvid vettu! :love:

Saga kan inte vända från varesig mage eller rygg. Mage vände hon sig från jättebra för ett par månader sedan, men nu försöker hon inte ens. Rygg har hon grejat 2 gånger. Sitta verkar vara hennes grej!

Bollen: Jaaa :love: Man blir så överlycklig på morgonen när man väcks av de knallblå ögonen och en otroligt leende mun!!

Arvid vänder på sig hela tiden :)

Arvid har ju inte kommit i kapp riktigt sen det blev bra i hans nacke. Men det kommer nog snart! :)

Vad har jag missat med Arvids nacke?
Jag har inte alls hängt med det sista, har hemma är det fullt ös..

Om jag berättar för min pojkvän vilka starka ta-hand-om-känslor som slet tag i mig när jag tittade på dessa två filmer så kommer han antingen fly till Norrland för gott i rödaste rappet (var i Sollefte i helgen) eller så kommer jag att få Buke-förbud :o

Det är en ruskigt söt liten trollunge du har! :love:

:D Eller så kommer han att kasta ner dig på sängen för att avla en lika söt trollunge till er. :angel::D
Lite partisk som jag är så måste jag ju hålla med dig, jag älskar min lilla trollunge. Hon är så söt! :love:

Arvid kan inte alls sitta själv, han åker bara framåt

Emil kan inte heller sitta. Vända från rygg till mage kan han, men det är inget han är överförtjust i, ligga på rygg än hans grej. :D Vända från mage till rygg kan han inte.

Han är ju ändå äldst av dessa oktoberbebbar. Men det är ju så himla olika från barn till barn.

Jag får väl vara stolt över att han fick sista första två tänder då han var 4 månader, så bitas kan han iaf. :rofl:

Han har varit jättesned. Har inte kunnat titta åt det ena hållet, inte kunna hålla huvude själv fast han var över 3 månader. BVC sa att det inte var något fel, men till sist så ringde jag en läkare och bokade tid.

Där märkte hon att hans ena nackmuskel var för "kort" eller hur man säger, + att han har fått jätte konstig skallform pga att han alltid legat med huvudet åt ena sidan. Så vi har varit hos sjukgymnast 2 gr, och det är helt bra nu, han har full rörlighet i nacken, emn skallformen är inte så fin.

Fast A kan knappt sitta i matstolen om man inte pallar upp med handukar framför honom, annars hänger han baar över! :)

Jag är glad så länge A inte får tänder, jag ammar ju för fullt! ;)

Men Puffen då!
Skönt att allt är bra nu!

Allt är ju så olika från barn till barn.
Saga har ju vart tidig med allt.
Som två månaders rullade hon för fullt från mage till rygg. Nu har hon glömt bort det, förmodligen för att hon numera tycker att det är helt ok att ligga på mage och leka. Från rygg till mage har hon vänt 2 ggr, på sin 4 månaders dag och i torsdags. Om hon gör det med flit tror jag inte. Men hon såg rätt chockad ut sist i alla fall.

Sitta i barnstolen gör hon glatt. Favoritplatsen, hon sitter med stöd från en plastgrej vi köpt på IKEA i samband med att vi köpte stolen. Hon skulle nog snart kunna sitta utan den med, men den är så god att äta på:

Tänder trodde vi att hon skulle få tidigt eftersom hon drägglar mer än något annat barn vi någonsin träffat. Men hon har fortfarande inga tänder att skryta med.. :(

Fast jag är nog rätt glad för det, jag älskar tandlösa leenden, de är så oskyldiga!!

Nu blev jag sentimental. Här kommer lite bilder på Saga från hennes första fem månader!
Saga 4 dagar

Saga 17 dagar

Nästan 2 månader!

Saga, två dagar innan 3 månaders dagen

Saga i februari

ÄLSKADE UNGE!

Vilket bra "sitt-gym" Saga har! Vart har du köpt det?

Rasmus vänder sig inte heller mer än någon gång ibland, han kan åla sig framåt på golvet efter leksaker men helst av allt ska han stå upp och gå efter katten! I matstolen sitter han jätte stadigt utan stöd för rygg eller magen men på golvet så ska han antingen stå upp eller pilla på sina fötter.

Vilket bra "sitt-gym" Saga har! Vart har du köpt det?

Hon fick det i julklapp av min faster. Jag tror hon har köpt det på Ullared.

Jag satte ihop det idag, så på bilderna är det första gången hon använder det. Mycket roligt tyckte hon i tre minuter sen somnade hon nästan sittandes. Får se om det är lite roligare ikväll när hon inte är dundertrött.

Kräla gör hon inte heller, har aldrig ens försökt. Däremot kör hon med sälstilen när hon ligger på mage, dvs guppar fram som en gunga på magen. Benen rakt upp bakåt och armarna ligger längst sidorna. Supersnygg stil verkligen!

:D Eller så kommer han att kasta ner dig på sängen för att avla en lika söt trollunge till er. :angel::D
Än så länge så ser han mer eller mindre livrädd ut när jag börjar mumla om barn, så jag får nog nöja mig med att titta på alla söta bebisar som finns härinne ett tag till :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 119
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 226
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5