Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Du behöver inte svara på det om du inte vill... :)

Såg himla smart ut, jag får väl bygga något eget... :angel:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Haha, Arvid är 65 lång, åtminstone sist jag mätte honom. Han borde också ligga runt 7 kilo nu när jag ska väga honom nästa gång.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Du behöver inte svara på det om du inte vill... :)

Såg himla smart ut, jag får väl bygga något eget... :angel:

Jodå, det vill jag. Men jag är lite seeeg, som alltid. Man kollar på här på forumet & sedan kommer det nått emellan osså glöms det bort. ;)

Ja, det är verkligen jättesmart med ställningen över babysittern, vi har en annan bebysitter osså, har provat att ställa babygymmet över då han suttit i den, men det har inte varit lika populärt. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Jag kan inte använda babysitter till Alvin, för den tippar framlänges! Han böjer sig fram så han liksom kommer in under ställningen, sedan blir hela sitterna för framtung och så blir han dubbelvikt framåt med näsan i golvet :crazy:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*KL*

Rasmus blev 3 månader igår :bump: bilderna är tagna idag.
php9ewsnv.jpg


phpawmzmx.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Lite, sen har han gnällt från 8-16:30 idag, sov samanlagt 20 minuter idag och åt vid 11. Sen har jag gått runt med honom och kliat tandkött. Tryckt i honom lite ersättning då och då för då kan han tugga å klia sig på nappen samtidigt fast han tycker de smakar skit. Nu har han tokdäckat hos sin pappa.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Usch, tandsprickning kan vara riktigt jobbigt. Peppar, peppar har jag inte märkt något alls på Alvin. Men det kanske är svårt att vara mer uppmärksamhetskrävande än vad han redan är :crazy:

Har du testat att kyla en bitring i kylskåpet? Det gillade Elis när hans tänder började komma, han var riktigt marig vissa perioder.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Alltså, nu verkade det som att Elis nöjde sig med att bitringen låg kvar i kylen, formulerade mig lite fel :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Där har vi ju då problemet att jag inte har köpt någon bitring! Men jag såg att de hade bra priser på babyland nu, de hade 2 varianter, 1 vanlig i plast och 2 som man kunde fylla med vatten så den höll sig kall.


phptlkvb9.jpg

:love:

phpuhlpi4.jpg

Galen unge

phpo7mkxm.jpg

Överlycklig av att fått tag i skeden ;)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Jag har haft en som är fylld med gelé, men den var lite för stor för att få bra grepp om. De traditionella mjuka tycker jag har funkats bäst.

Åhh, babyland, fick en broshyr igår om bilbarnstolar, sjutton vad billigt men närmaste affär finns i Kungens Kurva (11 mil enkel resa) eller Norrköping (8 mil enkel resa). Lite långt t.o.r med två små barn :crazy:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Kanske var gelé de är med i katalogen från babyland ;) Jag har knappt 3 mil till babyland å nästan precis brevid ligger barnens hus!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Lite, sen har han gnällt från 8-16:30 idag, sov samanlagt 20 minuter idag och åt vid 11. Sen har jag gått runt med honom och kliat tandkött. Tryckt i honom lite ersättning då och då för då kan han tugga å klia sig på nappen samtidigt fast han tycker de smakar skit. Nu har han tokdäckat hos sin pappa.

Har för mig att jag fick tips om att man kunde gnida/smörja in lite flytande alvedon på tandköttet när tänderna vill fram & det känns jobbigt för liten.
Ett annat tips var Xylocain på tandköttet (smakar skit men hjälper ju en stund, har precis använt det själv på blåsa/sår i munnen för att kunna få i mig mat:crazy:)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Jag som inte har flytande alvedon hemma! Han somna som en stock i vaggan trots att han sovit hela kvällen. Verkar vara mkt bättre nu eller så har han vant sig *hrm*

Står i fass att man inte ska använda xylocain på barn under 1½ år. Ska till BVC på 3 mån koll på fredag så imorgon får jag "stå ut" om han är lika ledsen då.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Vackraste bebisen i universum!!! Lik moster?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 038
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 736
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 927
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp