Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Här kommer några till på Tyra :love:

Måste torka efter premiärbadet, det var skönt tyckte Tyra
17678961.jpg

17678962.jpg


En mycket stolt far som slocknade bredvid skönheten :D
17678964.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

BVC sa det, minns inte orsaken, men hon vart helt förskräckt när jag berättade att Arvid gillade TV:n.

Tror det var Silverkedjan här på Buke som också skrev att det inte alls är bra.

De har någonting med färgerna att göra, jag läste det någonstans (familjeliv säkert)

Jag brukar ha barnkanalen på under dagarna :D Det är sällan han ligger och kollar på tv, han tittar till ibland, det är mest musiken han gillar. Annars brukar han ligga i soffan och spana in tomtarna i fönstret :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

De har någonting med färgerna att göra, jag läste det någonstans (familjeliv säkert)

Färgerna samt för äldre barn gäller det att de inte lär sig skillnaden mellan verklighet och fantasi.. typ..

Jag läste en artikel om det när vi satt på akuten..

Jag har alltid sett på TV, jag har inga som helst problem med verklighet och fantasi, min syn är perfekt och ja, inte tittar jag för mycket på tv inte..

SKALL man nu sätta sina barn framför TVn är det väl dock väldigt viktigt att välja ut vad man låter dem se på. Teletubbiesfilmen fick jag med i påsen från BB. Vad hon ser där vet jag inte, men det är färger och hon jollrar och snackar med TVn.. Men inte sagt att hon sitter framför TVn varje dag och tittar.. Hon är precis lika nöjd med att ligga på sin filt under babygymmet, i babysittern och snacka med phu och nya favoriten, ligga i sängen och röra solarna som hänger ovanför henne..
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

KL

Lite nya bilder på Arvid

Handen den är god den
10v.jpg


Ser allmänt knäpp ut
10v2.jpg


I barnvagnen, hej mamma
10v3.jpg


Godnatt mamma
10v4.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Jag älskar hans hår, det är så gulligt!

Fast om man jämför med Alvin så ligger han i lä. (fast det gör ju alla bebisar, Alvin är hårigast i hela världen:love:)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Oiiiie, Jolanta vad söt han är!!

Håller med om att alla bebisar ligger i lä bredvid Alvin (som också är underbar).. Men Arvid, ja det går inte riktigt att beskriva i ord hur söt han är...
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Nej men så mysigt! :love: Min sambo (som älskar att sova) kommer att slåss för sitt liv för att få ligga och vila med bebis på sängen. :rofl:
Vi har för övrig likadana sängkläder som er. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Tjoho så söt han är. haha. Älskar bilden i barnvagnen när han ligger med armarna uppåt. Han ser så jäkla nöjd ut. :D :love:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Elis som snart är två år förstår sig inte på tv:n. Möjligtvis kan han bli intresserad om det är djurprogram eller traktorer, men han kan aldrig sitta och titta mer än någon minut. Jag har aldrig låtit honom se på tv på dagarna, vi har tv:n på ovanvåningen och där är vi aldrig. Jag ser bara på tv när barnen är lagda och vi dricker te på kvällen, så våra barn kommer nog aldrig lära sig det förrän de blir större. Ganska skönt :)

Två vänner till mig köpte filmer till sina ettåringar, barnen älskar tv:n och är väl i princip uppvuxna framför den.

Kanske blir det lättare så om man har den påslagen som sällskap.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Jag blir lite hemmablind, haha. Jag är ju inte van att se bebisar med hår, förutom Alvin då, så jag förstår att folk ser ut som :eek: när de ser honom. Jag tycker ju att Arvid ser störtskön ut med sin frissa, som sagt så är jag ju så van med Alvins lurv :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Purfärska bilder på mina pojkar:

En av de få gångerna Alvin ser glad ut i magposition.


Ohh, skitglad för han vet att det är bad på gång! *sprattel, sprattel*


Men det här med frukt är inte hans grej...


"Uppmärksamhet tack!" Lite upprörd över att jag ska duka av frukosten iställer för att umgås med honom :cry:


Elis och Alvin med mamma i stallet:


Elis ska pussa Alvin under kvällsbadet:


Fluffas!
 
Senast ändrad:
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Alltså han är ju så söt så att man går under. :love:
Jag bara älskar hans långa hår. Såå charmigt! :love:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Vad gäller tv så lär ju min stackars Emil bli helt förstörd då. :smirk: Vi har ALLTID tv:n på i vardagsrummet & det är mest där vi håller till då Emil är vaken. Jag matar honom tex alltid där. Nu har det aldrig hänt att jag har satt/lagt honom framför tv:n som barnvakt & det kommer att dröjja innan jag gör det. Men han är ju med oss i vardagsrummet då han är vaken om vi är där och då händer det ju att han osså tittar på tv:n om han inte roar sig med annat...
Brukar passa på och spela GuitarHero på PS om han är gnällig och kinkig, det går alltid hem, det gillar han. Mest troligt för att han känner igen musiken sedan han låg i magen, spelade även då. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Inget ont om BVC!

Finns säkert jättemånga duktiga och kompetenta människor som jobbar där!

Men när man som jag har ett barn med särskilda behov och möter en annan sorts "barnmänniskor" så undrar man ibland vad BVC sysslar med..
Det gäller inte Tv:tittande nu alltså utan det är vissa råd jag har fått från BVC som läkarna/psykologerna/habliteringen m fl. bara har skakat på huvudet åt..

Därför tar jag alltid besöken där med en nypa salt, låter dom mäta och väga, och vänder mig till dom mer kunniga om det är någonting jag vill rådfråga!:angel:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Samma här faktiskt...det är mest vägning & mätning jag är där för, sedan får det vara. ;) Mkt pga att jag inte ammar min Emil och det var INTE populärt på BVC. :mad: Inte för att jag inte vill, utan för att det inte fungerade. Tycker ist att jag borde ha fått stöd, men icke... :(
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

:D

Min minsta blir lätt röd runt ljumskarna efter blöjan. Var på BVC-besök och berättade att jag hade börjat använda Inytiolsalva med bra resultat.
Då säger dom att den är inte bra för jag måste ha en som innehåller mer fett!
Inytiolen innehåller ca 80% fett (Ullfett, vitt vaselin, flytande paraffin, lavendelolja och renat vatten) och är rekommenderad av Neonatal för att det är en av dom fetaste och bästa salvorna på marknaden!;)

Min äldsta är ju född helt blind. Han har med åldern börjat att se allt mer.
När jag fick min dotter och det obligatoriska hembesöket gjordes utbrister BVC-tanten;

-Det var väl roligt att få ett friskt barn!! Vilka vackra ögon hon har!!

Varav jag blev jätteledsen. Min första var precis lika rolig att få.
Dessutom satt min lille synskadade skrutt alldeles bredvid.
Jag blev obstinat och svarade att jag tyckte det var jobbigt.
Hon stirrar på mig, sa jag surt..:angel:

Då kallades jag till samtal för att jag som ickeammande mamma hade svårt att knyta an till mitt friska barn..:rofl:

Men som sagt, det finns bra BVC med bra personer!
Jag tror att dessa damer i medelåldern inte har hängt med alltid bara!
 
Senast ändrad:
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

När jag var föräldraledig tittade jag på tv i stort sett hela dagarna.
Hade barn som ville äta ofta och då var det bra med tv för mig.
6-åringen började titta på teletubbies när han var 2. Det var det enda han ville se. Nu tittar han på barnprogram vid 18, och på helgerna kan det bli nån film och disneychannel.
Min 20-månaders bryr sig inte ett dugg om teven, även om den ofta står på.
Han kan sätta sig i soffan brevid mig eller storebror och titta i 1 minut.
Har aldrig satt på teven för att han ska titta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 037
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 736
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 922
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp