Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Här kommer ett leende fångat på bild. Ler gör hon mycket och ofta, men inte in i kameran.
idunskrattar.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Avd. rödhåriga!:love:

Då Digitalkameran är sönderpillad kan jag bara lägga in bilder som andra har tagit och skickat via mail.

Så det är minstingen Mio (Min Mio) som får representera familjen!

Mio1.jpg

Mio3.jpg


Eller nej, jag har nog något annat kort på mailen med..
Men dom är inte nya..


TimTim

Timkerbil.jpg


Michelle

Michelle1.jpg
Michelle2-1.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Min lilla plutt var rödhårig när han var mellan 4-6 månader.
P7280003.jpg


Sen blev han tokblond.
DSC00025.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*Kl* nya bilder på Rasmus.

Idag var vi på BVC, 11½ vecka gammal, 58,5 cm lång (+10,5cm) och 5680 gram tung (+2260 gram). Och då snackar vi tomvikt. Rasmsu brukar bajsa ca 2 ggr på 1 vecka, MAX. Och när det kommer, ja då kommer det regält! Så han ladda ur sig allt han samlat på sig sen i lördags idag innan vi åkte, sen lite till innan han fick lägga sig på vågen. Han har vart så gnällig de setaste 2 dagarna och nu är han helt underbar igen :D


Går denna att äta tro?
phputjqqd.jpg


Jag sa väl att hans katt är med ÖVERALLT? (Tom på skötbordet! Gissa hur lätt de e å byta blöja när man har en katt som ska va överallt oxå)
phpim8m4e.jpg


Hej farmor
phpbvddrg.jpg


Men Rasmus!!! När showen börja sluta han leka med gymmet, och vart skitsur för han inte såg ordentligt, sen låg han och kolla väldigt noga i 30 minuter, hur ska detta sluta?
phpnfoesp.jpg


Nyskiten och nöjd :D
phpyex1i5.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Emil bajsar osså bara 2 ggr/vecka...max...och ja, det är inga små laddningar som kommer då. Ja, du vet ju... :angel:

Lixom Rasmus är han helfachinerad av tv:n och kan ligga/sitta och titta på den hur länge som helst. :D
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Saga bajsar varje dag.
Vi har nyss slutat med laxermedel för det kändes som om att hon klarade sig utan.. Det gör hon men det kommer inte lika mycket nu, och hon har bytt tid ;) Istället för runt 12 på dagen kommer det nu på kvällen..

Hon HAR blivit gnälligare, som nyss skrek hon tills det brakade till och minsann låg där något i blöjan.. Men sen somnade hon som en stock..

Hon har vart på öppna förskolan med mig idag och har vart vaken mellan 10-16.. Så hon var rätt slut nu.. Hon vägrade sova innan.. Så jag tror nog hon kommer sova läääänge nu..

TVn är en favorit för Saga också, men jag gillar inte att hon tittar på den, speciellt inte om det är blinkande program (typ krigsfilmer eller andra rent av störiga program). Däremot har jag satt på Teletubbies till henne lite då och då. Det känns som ett lite mer passande program, även om jag är skittrött på att höra deras jekla sång..
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

:confused:
varför inte?

Jason har då tittat på tv och han har inga men.
Mina syskons barn har oxå tittat på tv sen bebisåldern, inga fel där heller.
Det gäller ju bara att begränsa det...
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

BVC sa det, minns inte orsaken, men hon vart helt förskräckt när jag berättade att Arvid gillade TV:n.

Tror det var Silverkedjan här på Buke som också skrev att det inte alls är bra.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Det är ju viss skillnad på att bebisen ligger på en filt i tv-rummet och kanske gluttar lite på tv:n (Självklart är den jätteintressant med ljud och ljus.) och att använda tv:n som en barnvakt eller att medvetet sätta bebisen framför tv:n i timmar.
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Med min första fick jag rådet att lägga/sätta honom framför Tv:n!

Nu är han i o f synskadad men det var erfarna professorer som gav det rådet för att stimulera syn kontra rörelse via bla TV:n.

Att din BVC förbjuder TV:tittande låter helt befängt!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*Men Rasmus!!! När showen börja sluta han leka med gymmet, och vart skitsur för han inte såg ordentligt, sen låg han och kolla väldigt noga i 30 minuter, hur ska detta sluta?
phpnfoesp.jpg

Haha det ska börjas i tid :rofl::rofl::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 785
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 037
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 736
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 921
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp