Ny tråd om skydd

Sv: Ny tråd om skydd

De beskrivs såhär:

"Eskadron allroundskydd fungerar för både fram och bakben och kan användas vid alla tillfällen.

Skydden är i konstläder på utsidan och har 5,5 mm tjock neoprene på insidan.
Fästes snabbt och enkelt med tre kardborrefästen."

Men för 970 kr så känns det lite osäkert att beställa på postorder om ingen har kunnat rekomendera dem.
Måste hitta ett par vettiga bakskydd som hästskrället kan tänkas trivas med. Tar tacksamt emot tips men de får som sagt inte vara för stela eftersom hästen inte ens gillar lindor bak......... Helst bör de inte kosta mer än skydden ovan heller:crazy: Kommer ju förmodligen bara kravla runt ett par debutanter i år så det behöver inte vara jätteavancerat.

Jag har känt på dem och jag tror inte att de skyddar för rejälare smällar, tyvärr. Men gäller det bara några debutant är risken kanske inte stå stor att hästen slår sig.

Jag har event skydden fram (har beställt bak och men inte fått dem) och de är väldigt lätta. Lufthålen på skydden ska tydligen vara bra för att kyla av senorna. Rejält med skydd både fram och bak på framskydden. Ligger i samma prisklass.

Men NEWskydden, kan du inte kika på dem?

Bor iallafall ganska nära sthlm. Är där ca varannan helg. Har via PM fått erbjudande om att köpa NEW skydd och det är jätteintressant men skulle fortfarande vilja se dem först, ffa för att kolla storlek. Kan ju ibland vara svårt att hitta bra storl till långa smala fullblodsben.

Säljs (såldes?) i affären mitt emot Horze i Upplands Väsby.
NEW bakskydden passade mitt långbenta fullblod iaf.

Jag har inte dom till honom. Prövade bara men lämnade tillbaka pga andra anledningar. Såklart minns jag inte storleken :o

Men då;) .

Ska föröka ta mig till Upplands väsby imorgon och kolla. H*n som hade skydd till salu hade nämligen både medium och large. Gissar att det är medium som gäller.

jag har large till mitt stora halvblod (har iofs inga extremt grova ben, men stor är han ju) så jag skulle tippa på att M passar på din.

Ja, det kan nog stämma. Jag har ju(!) både Medium och Large skydd till mitt halvblod och egentligen skulle jag vilja ha nåt mittemellan i storlek men Large är nog dem som passar bäst. Han är 170 cm och har normala ben till sin storlek.

Hoppas du hittar skydd att titta på! :bump:

Globus har ett par fina neoprene skydd både fram o bak, dom är mjuka men VÄLDIGT stöt upptagande, kan bli lite tunga eftervatten hindret men eftersom de ligger i slutet av banan oftast så ska de inte va ngra bekymmer, dom är inte jätte avancerade men duger gott till debutant o lätt klasser, ja har såna o kan rekommendera dom starkt:idea:

De beskrivs såhär:

"Eskadron allroundskydd fungerar för både fram och bakben och kan användas vid alla tillfällen.

Skydden är i konstläder på utsidan och har 5,5 mm tjock neoprene på insidan.
Fästes snabbt och enkelt med tre kardborrefästen."

Men för 970 kr så känns det lite osäkert att beställa på postorder om ingen har kunnat rekomendera dem.
Måste hitta ett par vettiga bakskydd som hästskrället kan tänkas trivas med. Tar tacksamt emot tips men de får som sagt inte vara för stela eftersom hästen inte ens gillar lindor bak......... Helst bör de inte kosta mer än skydden ovan heller:crazy: Kommer ju förmodligen bara kravla runt ett par debutanter i år så det behöver inte vara jätteavancerat.

är det såna mjuka skydd du har?

det jag inte gillar med såna (förutom kass passform och att suger åt sig vatten och smuts) är att de inte ger ngt bra skydd för senan iom att de bara är mjuka och inte har ngn skena inuti...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 549
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2