Ny soffa, för lång?

pepp

Trådstartare
Har ett soffinköp i planerna den här månaden. Och nu har jag mätt (och insett att jag har för liten lägenhet :D ) att den är lång!

Den kommer alltså sluta där det fina gula strecket är. Jag har så svårt att visualisera hur det faktiskt kommer att se ut. Om det ser jättekonstigt ut?
Fåtöljen måste vara kvar...
20210211_201123.webp
 
Insåg att det blir ett ytterligare problem med fönsterbräda och ryggstöd. Suck.
 
Jag tycker det blir för långt. Rummet kommer se mindre ut och du kommer förlora mycket värme om du sätter den framför elementet. Men det kommer inte se konstigt ut på något sätt :)

Ja rent spontant så känns det som att det kommer störa ögat :(
 
Kom på en grej! Egentligen behöver jag inte skänken, så ska kolla om mina föräldrar kan ha den hos dom ett tag :) tror det skulle kännas betydligt bättre utan den.
 
Vi har soffa framför en stor del av elementet och 24 - 25 grader inne 😁

Jag har inte ens tjocka gardiner framför mina element men lyckas bara ha 20 grader inne :( men det är möblering 101, stora möbler framför elementen är inte bra för värmespridningen.
 
Jag har inte ens tjocka gardiner framför mina element men lyckas bara ha 20 grader inne :( men det är möblering 101, stora möbler framför elementen är inte bra för värmespridningen.

Älskar varmt inne 😍
Jo, jag vet men det behöver uppenbarligen inte påverka så mycket.
Iofs har vi inte elementet på i sovrummet och ändå 22 grader där inne. Det är vårt kalla rum 🥶
 
Älskar varmt inne 😍
Jo, jag vet men det behöver uppenbarligen inte påverka så mycket.
Iofs har vi inte elementet på i sovrummet och ändå 22 grader där inne. Det är vårt kalla rum 🥶

Ja, hatar kallt inne. Min sambo brukar få gå och lägga sig på min sida en stund innan jag ska sova så att det blir varmt. Sen sover jag med supertjockt täcke, långbyxor, långärmat och filttofflor 🙈 brukade ja eluppvärmd bäddmadrass också men sambon dör om jag använder den eftersom han går i shorts inomhus 😂
 
Ja, hatar kallt inne. Min sambo brukar få gå och lägga sig på min sida en stund innan jag ska sova så att det blir varmt. Sen sover jag med supertjockt täcke, långbyxor, långärmat och filttofflor 🙈 brukade ja eluppvärmd bäddmadrass också men sambon dör om jag använder den eftersom han går i shorts inomhus 😂
Jag har en eluppvärmd filt på min sida i sängen, det borde du kunna ha? Älskar den!
 
Ryggstöd kommer funka med fönsterbrädan iallafall... ska testa dra nuvarande soffa dit den nya skulle hamna i helgen.
Så får jag ett litet hum om hur det känns :)

Tipsar om att tejpa upp soffans mått i golvet. Det ger ett bra hum om hur mycket plats den tar.

Apropå element så kan man gärna placera möbler en bit ut från väggen. Det hjälper både element och ger en luftigare känsla. Är soffan utan hörn hade jag centrerat den framför väggen (dålig förklaring).
 
Jag som är världens mest frusna människa hade inte velat ställa soffan framför elementet.
Man får väl ställa ut så det blir en liten spalt där värmen kan stiga? :)

@pepp tycker det ser ut som att det skulle kunna blir bra ändå.

Du får väl putta hyllan och flytta en blompall så det inte trängs och kanske ha fåtöljen på andra sidan. Finns ju fler saker som kan flytta lite lite än soffan.

Fast tejp lät som en bra grej
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 825
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 507
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp