Ny sko????

Sv: Ny sko????

stally skrev:
Håller med verkligen!!En tråd för allt sånt skulle vara jättekul!! :)

Men jag har faktiskt prövat skon på gräs...... :angel: :p :rofl:

Isz:skon har ungefär samma effekt som aluminium med grepp,men är ju så m.k.t. hållbarare,kräver ingen invänjning,vi har varit med och provat,innan den kom ut på marknaden.

Hej. Jag pratade med en amatörtränare (min hovis) och han sa att den slets fortare än aluminiumskorna. Han lämnade in sina Racer på shoppen igen tillsammans med sina aluminium för att de själva skulle se.
Några idéer om hur det kom sig?

/jenny

snigelfarmor skrev:
Hej. Jag pratade med en amatörtränare (min hovis) och han sa att den slets fortare än aluminiumskorna. Han lämnade in sina Racer på shoppen igen tillsammans med sina aluminium för att de själva skulle se.
Några idéer om hur det kom sig?

/jenny

Falsk marknadsföring??? :angel:

Jari säger ju också att den slits mycket men reklamen säger att den håller LÄNGRE än en alu-sko...

/// ghost

ghost skrev:
Falsk marknadsföring??? :angel:

Jari säger ju också att den slits mycket men reklamen säger att den håller LÄNGRE än en alu-sko...

/// ghost

Jo den slits fort, men den håller formen trots det.
Guldskorna är ju rent för djvla dåliga att ha hemma för dom böjer sig för minsta lilla.

Neej,det har jag inget svar på.

Vår ponny har fått ett par till starten imorn.....Men en ponny har ju inte samma driv i steget som en stor pålle.

Vi använder m.k.t. guldskor,har aldrig haft problem med blödningar.

Vi har ju dock hovslagare i familjen,och byter skor när det behövs.

:angel: Min stallhyresvärd är hovis... och jag lagar grejjor och svetsar saker åt honom hela tiden, men ska jag fortsätta med dessa skor får jag väl börja diska och städa oxå :mad:

Attans,jag trodde allt de skulle hålla lite i alla fall
/LInes som just skott med dem på hen häst som inte har världens bästa hovar :crazy:

På min höll de betydligt bättre än aluminium men den böjde sig faktiskt dagen innan start (hoppas det var en engångsföreteelse)

Kan tänka mig att den inte håller så länge om hästen har ett "jättedriv" bak (som systern till din har :p )
Hästen vi testade på är ju en "fyrhjuling".

Nu litar vi på dina skor och väntar på att slantarna ska trilla in :d :angel:

Men vet ni,ett parti av dessa skor har haft fel på härdningen,om era skor tagit slut så snabbt så kanske de beror på att ni råkat ut för detta!

Näe,du riskerar att vara barfota när du kommer tillbaka :rofl:

stally skrev:
Men vet ni,ett parti av dessa skor har haft fel på härdningen,om era skor tagit slut så snabbt så kanske de beror på att ni råkat ut för detta!

Hoppas det är det jag råkat ut för...
För jag vill gärna fortsätta använda den pga att den är så bra i övrigt.
Men då borde det ju sklija i färg på ytan och jag tycker att dom sett lika ut allihopa. Och så har det varit samma "sjung" i dom vid smidning.
Men det kanske är ythärdningen som misslyckats?

Skon fungerade skitbra på FF.Han har ingen problem med balansen men så rackarns hovöm.En start-en seger :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 455
Senast: Jolo
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 555
Senast: Liten
·
Hästvård Bakgrunden: Min häst blev halt efter ett uterittspass där han gått ganska fort på en hårdare men jämn skogsväg (inte varit ute på ett...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
36 996
Senast: Toxid
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 409
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10