Civil action
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7248186.ab
Jag personligen tycker det är kanon bra vad tycker ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hellre hundkörkort, som faktiskt kan nekas.
Hellre hundkörkort, som faktiskt kan nekas.
Omöjligt tyvärr, inte som ett körkort.
När jag såg det i TV vart jag mycket glad över vad den danska reportern sa.
Det går inte att förbjuda dåliga hundägare men det går att förbjuda dåliga hundar!![]()
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7248186.ab
Ett populistiskt beslut som inte kommer komma åt grundproblematiken med dålig hundhållning.
Jag tror det är fler i Sverige som känner till den nya lagen än i Danmark...
Sedan undrar jag vilka åtgärder som görs med alla hundar av de förbjudna raserna som finns i landet redan.
Tror dock knappast något kommer att förändras i fråga om raserna i mitt kvarter, här är majoriteten amstaff och amstaffblandningar och tror det kommer förbli så, folk lär inte bry sig.
Och vad är en stor aggressiv hund?Kanske inte men vad är dålig hundhållning?
Att sköta en hund 100% enligt alla konstens regler och ändå biter den någon?
Nej ett förbud mot aggresiva stora hundar tycker jag är riktigt bra!
En aggresiv liten hund är ju så att säga bara att sparka till om dom kommer och ska bitas eller hur?
Kanske inte men vad är dålig hundhållning?
Att sköta en hund 100% enligt alla konstens regler och ändå biter den någon?
Nej ett förbud mot aggresiva stora hundar tycker jag är riktigt bra!
En aggresiv liten hund är ju så att säga bara att sparka till om dom kommer och ska bitas eller hur?
Det finns en bred majoritet mot rasförbud i Sverige, den ende som outröttligt kämpar för förbud mot sk kamphundar är en ganska förvirrad folkpartist som poppar upp då o då i debatten.Jag tycker den är löjlig och jag hoppas verkligen inte att Sverige tar efter. Vilken medelstor/stor hund som helst kan bli farlig i fel händer och blir det ett förbud mot dessa raser även här i Sverige så kommer dom som är ute efter "matcho" hundar att leta sig efter en annan ras och så är man tillbaka på ruta ett igen.