sofia77

Trådstartare
Fundera på att skaffa en hund till, har en papillonblandning nu och vill ha en lite större hund.
De raser jag funderar på är Pudel eller Schapendoes, det jag vill göra är att spåra och lite rallylydnad. Men mest kommer den väl att vara familjehund. Har ingen större erfarenhet av någon av dessa hundar. de individer jag har träffat är är trevliga. Har läste en del på rasklubbarnas hemsidor men det är sista beslutet som ska tas nu.

Alla råd och tips tas imot.

Sv: Ny hund

Nu är jag iofs jättepartisk då jag har schapendoes i familjen och dessutom inte tycker om pudlar... så jag säger schapendoes alla ggr, sen är det väl som inom alla raser att man får lov att välja rätt uppfödare som avlar på sunda hundar

När jag diskuterar med sambon så tycker han att pudlar är fula iallafall de stora. Och jag är nog mer inne på schapendoes. Men inget bestämt än det ska passa in i livet med valp eller omplasering måste ju få ledigt från jobbet.
/Sofia

Jag säger schapendoes:love:
Vi impulsköpte en schapendoes och det är de bästa val vi kunnat gjort!!!
Trodde inte kan kunde ha en så bra hund!
Vi har haft en lapphund, en kanintax och en bichon frise, och Impa är den lättaste gladaste härligaste hund man kan ha!!!!
Nästa hund blir garanterat en från samma kennel:love:

* Jenny *

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 683
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 556
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka