Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
kl
Nu blev det en lite längre film, men jag bjuder på missarna, jag tycker det Traudi pratar om är viktigt att ta in så jag ville inte klippa bort de sämre bitarna. Informativ film som alltid. Dåligt ljud om man vill höra allt, så det är maxvolym som gäller
Idag var det dags för den fina galoppen att göra entre. Jag har jobbat henne hela tiden på töm och knappt gjort det uppsuttet. Men nu senaste veckan har hon självmant VALT galopp och även fått mer självförtroende i fattningarna. Dels för att jag inte hållit tillräckligt högt tempo inför fattningarna. Jag lovar det känns som om vi flyger jet innan! Men ser ju bara friskt ut på film...
Orken i galopp är begränsad och hon blir lite lång så jag jobbar bara korta sekvenser. Det blir bättre och bättre. Snart kan jag njuta mer av denna underbara gångart. just nu är den ganska jobbig och stor. Lite kantig och flamsig men det syns ju inte så mycket av.
Trevliga lovord fick vi idag och det är ju alltid peppande!! ALLTID! Speciellt när det är från en tränare som inte lovar guld och gröna skogar i första taget!
Vi jobbade även med skänkelvikning på volt i skritt och trav. Men skritten var svårast då hon efter 3 steg stannar till och ser lite olycklig ut. Hon klev på sig själv och visste inte riktigt hur hon skulle lösa det. Så med jättelös yttertygel så vågade hon kliva framför sig.. Rätt sött, men jag får inte glömma bootsen framöver, de behövs tydligen. Finns en kort sekvens där hon vågade kliva på.
Den gyllene tråden passet igenom var att ge henne mera hand och bli tydligare, speciellt efter galoppen hinner hon falla isär för mycket. Jag är inte alert nog 8-) . Yttertygel skulle vara mer lekande och inte bara vara ett smycke som hon uttryckte det. Jag gjorde lite ultrasmå ledande tygeltag för att inte förbli inaktiv och vups så kom schwunget!! Att det lilla lilla gjorde så mycket!
Fina foton med med en ny nosgrimma!
http://www.youtube.com/watch?v=krt_QnFkwLk