Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
Haha, nej det jag skrev där var inte om min egen utan Charlottes
(hela detta svaret är lite allmänt till de som kommenterat =).)
Missade tydligen att förtydliga innan med klippet - självklart sitter jag inte och samlar upp så pass mkt hela tiden utan har gjort lite klipp då vi satt och samlade upp traven då vi tränar upp styrkan bla inför passage
. Detta är vinterträningen och inget färdigt! Så har i princip inte tagit med mkt alls av den "normala traven" som vi jobbar med annars
.
Haha, ja det där frambenet... Det är inte pga att takten inte är ren, utan en ovana hon la tills sig med förra vintern när vi jobbade med att kvicka till skritten. Och när hon inte förstår ngt riktigt så provar hon sig fram med olika varianter och då testade hon bla att slänga med ett framben i taget (spansk skritt typ). Tyvärr klappade jag henne för det och sen har det inte varit helt lätt att få bort det igen
, går i perioder... Lite väl snabblärd ibland!
Då hon som yngre inte tillhörde den kvickare ligan så kan jag lova dig att träning på att kvicka till benen alltid är en stående punkt på dagspasset
. Kan sj inte hålla med om tuggummiben, är mkt glad för hennes svikt (där ska vara luft och inget spring längs med marken men inte heller seg) och tryck är där i henne, några problem för skänklarna har vi inte och då har jag ändå rätt höga krav (lätt perfektionist...).
Kondisen stämmer att vi jobbar på den, varit mkt begränsad möjlighet i vinter, först nu i slutet av januari och februari som vi börjat kunna åka upp regelbundet till ridhuset och träna ordentligt. Plus min praktik drar ner på träningsdagarna, suck
. Anspänning i ngt som är så pass nytt är inget konstigt även om vi jobbar förebyggande för att inte ha det så klart.
Utifrån omständigheterna såsom vintern och skolan så är jag absolut nöjd med vårat dagsläge och inget jag oroar mig över, vi tar hela tiden nya steg framåt och har ett par tränarögon på oss mkt ofta, Grand Prix eller ialf så nära vi kan komma är ju målet