Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
Ja precis.
Jo visst går det, men eftersom hon väl tar den, utan att tänka bakåt så vill jag berömma och liksom visa att det var rätt, och att hon ska framåt. För jag är rädd att om jag bryter av på engång så kommer hon att börja tänka bakåt och tro att hon inte gjort rätt. Jag vet inte, det brukar inte gå såhär fort i vilket fall. Vet inte varför det blev så just det passet..
Fast vi behöver ju inte rulla på varv på varv som det blev nu direkt.
Sist så var vi ute i paddocken och då tog hon den, höll den självmant (hon brukar byta till höger eller sakta av till slängtrav), och till och med satt sig lite på rumpan. Så det går framåt!
Är så lycklig som äntligen får fatta vänstern på henne, ibland. Förut gick det inte, totalt omöjligt. Provat alla knep, kollat fysiska förutsättningar m.m, men hon blåvägrar. Tänker bakåt och fastnar i det tänket. Därför gick det aldrig att traggla, eftersom det inte funkar på en häst som inte tänker framåt. Men min tränare har alltid fått gjort fina fattningar på henne, utan bakåttänkande och med gest i fattningarna. Jag får nöja mig med lite spring in i fattningarna som det ser ut nu, för att bibehålla framåtbjudningen. Det är så himla lätt att få henne att börja tänka bakåt och hamna i gamla tänket igen. Så man får vara försiktig.
Men äntligen får jag ta fattningar ibland iallafall..
Tack så mycket!