Sv: Ny filmtråd på våra hästar....
*kl*
Det går sakta men säkert framåt med min stora valp (6-åring)!
Litet videoklipp sedan sista träningen, med lite "smått och gott" i och kanske inte så utpräglat "försäljningsvideo" upplagd (hon är INTE TILL SALU för allt guld i Sverige!!).
Först är det lite skritt och trav med vinglig kamera mitt i
och en 10-metersvolt, sedan upptäcker pållen för första gången en islandsponny (sorry alla islandsryttare), eller kanske snarare ett skogstroll??
Varför tar man med ett sådant klipp då?
Dels för att jag bara hade fyra minuter film från hela passet (tyvärr, och söndagens träning blev inställd) och dels för att jag tycker hon är så himla söt och bussig att rida!
Hon blir "aldrig" SPÄND och omöjlig utan när hon är spookey och tittig trampar hon snällt på och är mjuk och möjlig att inverka på ändå!
Mattes fiiiina häst!
(jaja, jag vet att hon kanske inte är på tygel och den tänka skänkelvikningen blev det ju inget av men efter att ha haft en riktig spännis förut är det så skönt med en så lösgjord häst som trots att hon är känslig och pigg ändå är så cool att rida).
Jag undrar om det är pappa, Rubinrot, som lyser igenom i de där lägena?
Minns jag honom rätt från tävlingsbanorna blev han bara "häftigare" när han blev spänd och aldrig stel och pinnig?
Sedan kommer det lite galopp, som vi bara "bollar" med. Hon har en stor galopp och vi har ännu inte riktigt fått ihop den men det börjar vara på väg på allvar nu.
Sist kommer en snutt på förste hästskötare, mammas hund!
http://www.youtube.com/watch?v=5QlAyrchfAA