Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Kanske en superdum fråga, men jag är inte så insatt i bruksproven. Men har man bara en chans att visa dem?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Man har möjlighet att visa som 3-, 4- och 5-åring för att gå igenom på enbart bruksprovsresultat. Men man kan få igenom dom som prestationshingst också om de ex. gör bra utländsk bruksprov eller har tillräckliga tävlingsresultat. I Luxus' fall vet jag inte om det är "lönt" att visa som femåring eftersom nämnden nu fått för sig att han passar i skritten. Men jag tror att om AW väljer att behålla honom som hingst så kommer han att gå genom som prestationshingst eftersom jag har svårt att tro annat än att han kommer att tillhöra toppen av de svenska unghästarna under hans championatsår:). Han kändes verkligen helt självklar på bruks och jag tycker att det är så j-la dåligt att man inte ens får höra testryttarnas betyg på hingstarna som inte går igenom:mad:.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sjukt tråkigt. Han var ju så självskriven fram till testryttarna. Nästan så man skulle vilja betäcka och få grå papper...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*svarar alla*

Först tack för alla snälla kommentarer! Nu försöker vi bara fokusera framåt på bla fyraårs-championatet och lämnar det tråkiga bakom oss... Luxus kommer ändå att kunna visa på tävling framöver att han har en riktigt bra skritt. Hittills har Luxus trots allt visat att han verkligen är att räkna med som tävlingshäst med sitt fantastiska temperament och ridbarhet. Han är otroligt snäll och lätt att hantera så han får fortsätta vara hingst så får vi se vad som händer i framtiden...

Angående testryttarnas betyg skrev jag så här på Luxus egen hemsida:
Vi har nu fått Luxus omdömen från bruksprovet och förutom att han inte blev godkänd är det ganska trevlig läsning. Han fick 41 poäng exteriört med bla 9 på hhb, 8 på skritten och 8,5 på sin trav. I löshoppningen fick han 5-7, vilket känns roligt eftersom man uppmärksammat hans fina temperament. Gångartsiffrorna blev 5,5 8,0 och 8,5 med omdömet: Stor skritt, stundtals passartad. Taktmässig, avspänd och välbalanserad trav med god elasticitet. Skulle kunna trava med mer undersatta bakben. Rytmisk, avspänd och elastisk galopp, välbalanserad. Ambitiös och arbetsvillig. Från testryttarna fick han 8,5 (HK) och 8,0 (HB) vilket känns som mycket fina betyg då Luxus inte visade någon bra skritt med någon av dem och betygen självklart påverkas av detta.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ser jättetrevligt ut! Lydig fokuserad häst, fin stadig form och trevlig ridning!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack!:) Vad roligt att du tycker det...detta passet var första gången sen han kom tillbaka till mig som allt kändes riktigt bra!:banana:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh vad roligt! Nu börjar jag känna igen honom :banana: Vad är planerna för i år? Dressyr eller FT? :p
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Usch, så sorligt med Malka. :( Jag letade också häst för ett halvår sedan, och Kanel var en av dem jag kikade lite extra på. :laugh:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad valde du emellan ? Vad blev det för häst? Vad tyckte du om kanel då? Har ju inte haft henne så länge än..:) Nyyyyfiken!

miagi
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Älskar din grå häst! Han är som en dröm och kommer se ut som Milton om några år..
Visst är han mkt mer ihop och rapp i bakbenen än i den filmen du la ut för ett tag sen?
Tycker om din ridstil, lugn och med hästen men ändå med krav. Trevligt!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*
Nu har jag flyttat tävlingsfilmer inkl resultat till tävlingstråden för den månad de hör hemma i.

/moderatorn
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh tack!:love: Ha ha har inte tänkt på det men han har samma "vilda" man som Milton! Jag tillhör ju den generationen som åkte till Scandinavium år efter år bara för att få se honom hoppa....:love::love: Enda gången jag gråtit på en offentlig arena var vid hans avtackning....:o

Ja, han är mycket mer under sig nu, överlinjen är tillbaka (han ser tjock ut på filmen men det är film formatet som är tokigt!) och han jobbar ärligt. Är världens mest arbetsvilliga häst i dressyren, vad jag än ber om så jobbar han på även om han inte förstår allt direkt...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fast du... han är inte Grå, han är Vit :cool:

skämt åsido: filmen gör honom lite burkig och hoptryckt men det går inte att tolka det som att han är fet för den skull så lugn och fin ;) Jättetrevligt ridet på fin häst!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jamen jag VEEET men jag vill ju att han ska vara Grå....:D

Tack för de snälla orden iaf, det värmer!:bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nova, jag försökte titta på din film förrut! DET GICK INTE! för då kom Lykke ca 20 månader och började ha ridlektion för dig genom datorn! hon sa typ "bra bra bra iihhhihhhih braaa" ;)

han är supersöt! har du oxå armbåge-lepra? ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ha ha vad duktig hon är redan lilla Lykke!;)

Jamen eller hur??:mad: Fattar inte varför just jag skulle få den sjukan...men jag jobbar på att bli av med lepran...:cool:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

hon har sett måååånga lektioner för att vara så ung, hon blir alldeles till sig när hon ser hästar på datorn eller tv:n och hoppar o ojar sig!
min brorson såg en av mina träningar för några (?) år sen och då var det mycket "handen, skänkeln, braaaa". gissa vad Vincent 3 år gick runt o sa sen? ;)

men hur stor är han? är ju lite svårt att få grepp om allt när han ser ut som han kan ha 115 i täcken på filmen! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp