Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack så mycket å hennes vägnar. Hon är en glad liten sak. :love:
Jag kör ganska mycket bil och lyssnar ständigt på radion när jag kör bil, för att roa mig så brukar jag alltid tänka
"Hmm, passar den här musiken till Stella?" (eller någon annan häst/ponny jag rider.) :D

Sedan så är det bara att välja någon av de låtarna till eventuella filmer. :bump:

Superselma; Tack! Jag har/har haft så hård och ful hand, så jag blir hemskt glad när jag får höra att det ser mjukt ut!
Det är en jaguar som ligger riktigt bra, även om Stella bara säger att den är "OK" om hon får ha fårskinnspadden med gelé i. :d Kräsna ponny.
 
En ny häst och första träningen. FILM

Efter att jag akut fick avliva min finafina Malka så har jag insett att jag inte kan vara utan häst. Då jag även har ett inackorderingstall så känns det rätt meningslöst att bara ta hand om andras hästar.

Så nu har jag skaffat en ny förmåga och hon har varit hos mig drygt 2 veckor.

Igår åkte vi iväg på våran fösta träning, så att jag skulle få hjälp att hitta hennes takt och tempo. Då hon har betydligt bättre gång än förra hästen, så var det svårt för mig att hitta hennes takt.
Eftersom jag tyckte det blåste mer om näsan än vanligt och inprincip stormade om öronen när vi red i övertempo så , eh ja ville jag dels bli filmad och dels få lite hjälp om det gick för fort eller för långsamt.. Jag tycker det gick bra och det ska bli kul att träna med denna häst i framtiden. :D

Jag hade efter ridpasset extremt med mjölksyra i bålen, det rör sig där uppe i sadeln må ni tro, eftersom jag haft ett långt riduppehåll så kändes ännu mer, sen fick jag väl driva onödigt mycket, då jag inte hade sporrar denna dag. (Hon är väldigt känslig) så jag ville inte ta allt på en gång. Men det funkade ju bra för det. Jag hittade iallfall takten och tempot trots en del drivande. (Hästen innan var en självgående ferrari, så jag är inte van att använda benen så mycket..) haha träningsvärk.

http://www.youtube.com/watch?v=pwSFBde1xiI

det bästa är förstås i slutet på filmen.

miagi
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

Kan absolut föstås din träningsvärk! Den har typen av lite långsam gång som gör att det rör sig en hel massa där uppe:D. Jättefin häst och det ska bli spännande att följa er:).

Ps. det stavas Gauguin de Lully;).
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

haha! ja.. jag trodde nog jag stavade fel.. skrev om ett par gånger och tänkte googla fram rätt men aasch.. orkade int!:cool:
Tack! ja jag hoppas det blir jättebra framöver!:D
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

Hur stor är den/liten är du? Haha. Antar att den dessutom är rätt lång, tror filmen gör att den ser
dessutom ser längre ut.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Nu har jag en lite nyare film på min svarte!

Förökte ha lite lugnare tempo och mer koncentrera mig på formen än på att få honom att "flasha". Han kändes mycket mjukare och jämnare, bakbenen hinner med frambenen bättre än på förra filmen tycker jag :p.
Men formen var nog inte så mycket lägre som jag tyckte, däremot är han lite väl mycket bakom lodplan ibland. Och jag sitter mycket slarvigare här än på förra filmen...

Men iaf, jag har lagt åtskilliga timmar med segt mobilt bredband (som kopplar ner titt som tätt så att man får börja om...) för att få upp den, så kommentera nu! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=9anvd2Vdwp4
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

haha jag 163 cm, hästen 165 cm. Och den är lite lång men högställd, hon blir kvadratisk vid tömkörning där hon orkar bära sig bra.

Så hon ser nog lite lång ut med mig på eller nja... jag ser ju helmuppig :o ut så kanske lite filmen med. Vi är ytstretchade...
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

det måste ha något med nåt format o göra för den ser ju ut som om den är en stor tax. absolut inget illa ment
men jag var tvungen att fråga, filmer blir väldigt konstiga ibland.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad roligt att du hittat en ny förmåga. :)
Hon ser jättetrevlig ut!
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

Vad hände med fina Malka? Hon var en av mina favoriter här.
Din nya förmåga ser riktigt trevlig ut hon med :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Malka lyckades kapa båda böjsenorna på ett framben i ett fall i hagen, kan jag tänka, ingen som riktigt vet, men några såg att de hade race i hagen innan jag kom och hittade henne i en stor blodpöl...:cry:

Troligtvis gållomkull på knä i fullfart och med bakhoven klivit på sig själv, antagligen en rejäl vurpa.. hon hade även en fraktur på en tand.

Gick inte att göra något, inte ens operation för att sedan avlas på, hon skulle inte hålla för att bära ett föl..:cry:
 
Sv: En ny häst och första träningen. FILM

Åh vad roligt att du köpt den hästen. Jag såg den när den var ute på annons och var faktiskt lite sugen på den själv. :) Ska bli kul att följa er. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

I söndags var Luxus med på en clinic som handlade om "den unga hästens utbildning". Han ryttare hade med sig Luxus som är fyra, en sex- och en åttaåring och pratade om vad som följer hela utbildningen och vad som är specifikt för varje ålderskategori. Fokus låg på utbildning och inte uppvisning men jag tyckte att Luxus visade upp sig ganska bra ändå... ;)

http://www.youtube.com/watch?v=gKY-R2TtAn0
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

Tänkte slänga mig in här i tråden och hänga ut mig själv med tre klipp från senaste träningen för tränaren, trots att det var ett av mina sämsta ridpass någonsin. Lite bakgrundsinfo:

Jag är annars rätt sävlig i min hjälpgivning och väldigt svag i sätet. Detta var ännu tydligare här då jag var på väg in i en kraftig influensa och väldigt svag i både kroppen och huvudet. Dessutom valde jag att dra på mig mina nya stövlar för första gången på träningen, vilket jag med facit i hand inte borde ha gjort. Hjälp vad ostadigt det blev! Jag är medveten om alla mina sitsfel, men kommentera gärna allt ni ser och har synpunkter på, jag kan ju ha missat något.

Hästen är inte min. Jag är medryttare och rider kanske ett par dagar i veckan samt när ägaren åker på semester. Han kan mycket, men gör inget av sig själv och utnyttjar gärna alla ryttarens svagheter. Han märker så väl när jag inte orkar och blir gärna lång och drar iväg. Detta har vi haft jätteproblem med i perioder, men jag börjar komma underfund med det. Han är stor och lång och mycket häst att rida. Han har en härlig energi och verkar bli piggare för varje pass man rider. Han har också utvecklats enormt mycket, sedan jag lärde känna honom i höstas, vilket är helt underbart med tanke på att han är hela 21 år gammal. Han tävlas av ägaren på MSV:B nivå och tanken är att han ska gå nån MSV:A i år under förutsättning att han håller sig lika fräsch som han är nu.

Det var det! Ser fram emot kritik, synpunkter och tips!

http://www.youtube.com/watch?v=KUqZ_ZH2uLo
http://www.youtube.com/watch?v=BlAx6QTTlUA
http://www.youtube.com/watch?v=sfztT7VWvQo
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han är verkligen superfin o hon rider honom så himla bra!:love: Jag kommer aldrig att förstå vad som hände på flyinge....
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han är verkligen superfin o hon rider honom så himla bra!:love: Jag kommer aldrig att förstå vad som hände på flyinge....

Nämnden sa "jättefin", "superb", "underbar" osv. Sen kom en holländare och sa "pass" och sen var det kört. AVN kommer nog aldrig bli känd för sin integritet.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fina fina Luxus. Verligen tråkigt det som hände på Flyinge, men vad som än händer så har ju du en kanonfin häst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp