Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han är över 170..:eek: slutade mäta honom när han gick över...:cool: Jag är 164 cm men tack vare att han är så lätt att rida ihop när allt är på plats vill säga, så funkar det.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

ENÅSJUTTIO??? :eek:

Kan du inte få till det dära filmformatet så man får se hur det ser ut på Riktigt?
Jag tycker det är skitsvårt att se hur han Faktiskt rör sig men du ser ut att rida väldigt trevligt. :) Och han ser åtminstone mycket mer rörlig och framåt ut än på förra filmen. Även om han är kort som en dvärg fast på tvären. ;)

Och så en fråga.
Fick vi alltså inte lägga in film på 'modern dressyr' här längre?
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

ha ha ja jag fattar inte hur det blir på filmen? så här ser han ut iaf:

24534412.jpg


Visserligen foto från 2008 men iaf..

Nej, tydligen var Modern Dressyr filmer inte välkomna här oavsett om du har en dressyrhäst eller ej...:cool:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Sådär ja! Nu såg han ju normal ut. :D Och mycket större. Och ffa lääängre. :p

Det är lite trist att de filmerna blev förvisade. Jag känner mig inte riktigt manad att hänga ut min dressyrhäst på Hoppning. :o
Fast nu går hon tydligen en brokig framtid till mötes. Hon har fått hoppa mer och nu är även en terrängträning inbokad. :eek: Min tränare är helt från vettet. ;)
Tur jag slipper rida själv och att fokusen fortfarande ligger på dressyren. Tror jag. *s*
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jahaa, nu blev jag lite klokare, tack! :)

Konstigt också med skritten att han fick så olika betyg på skritten vid hand och under ryttare, okej att det skiljer lite, men 8 och 5,5???
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Inte så konstigt eftersom han visade bra skritt med ren takt för hand. Passtendenser kommer ffa fram när man skall samla ihop en stor skritt, vilket kommer först när de rids!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*halvt kl*

Såå... vart går gränsen för opassande filmer :o ?

Har två filmer jag tänkte visa, men det är pinnar i båda :angel:

Vi chansar, är de för moderna så får de väl försvinna då ;)

Min blivande dressyrhäst löshoppar (tittar man på filmen går det inte att ta miste på att den visar en DRESSYRhäst), men det finns såklart även med lite skritt, trav och galopp i frihet... Skulle kunna göra en ny version där jag klipper bort alla "hopp", men ni kan väl försöka blunda istället så blir det mindre jobb! :idea:

http://www.youtube.com/watch?v=KWgo9Cj4uFE

Trimmar lite på min systers häst. Första 2 min 40 sek är det dressyr med lite travbommar. Sedan kommer några små skutt på slutet, så stäng av efter 2.40!

http://www.youtube.com/watch?v=NZfjSUpyiEc
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag letade efter något okomplicerat att ha under småbarnsåren. Kanel var jag aldrig och provade, men kikade många gånger på hennes försäljningsfilm! :laugh: Tyckte hon såg fin ut, men så var hon väl hos ett "proffs" också, om jag inte missminner mig?

(Jag skulle inte ha något "fint", utan något basartat, så Kanel var för bra för mitt ändamål)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Psst, du borde kika in i bildtråden och se vad jag har på huvudet! Du fick mig faktiskt till att investera i en hjälm som jag inte håller på att få värmeslag i =)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tycker att du har köpt en trevlig häst som passar dig bra! Den kommer du troligen ha mycket roligt med:). Till att börja med måste du dock korta tyglarna en halvmeter och bli mycket stadigare i din hand så att han har ett stadigt stöd att gå på:). Men han ser himla positiv ut!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Du har lite jobb framför dig men jag tycker du ska börja med att korta tyglarna som Fiorano sa o korta stiglädren så du får lite bättre balans. Sen börja i skritt på volt o forma honom, nu ser han oengagerad ut, springer lite hit o lite dit o slår med huvudet. Börja i skritt o rid lite bogen in omväxlande med rumpan in tills han ger efter, börja sen i trav o gör samma sak. Kan ju ta ett tag i skritt innan du får till det men att trava runt med oengagerad häst gör ju ingen glad.;)

Antar att du tränar för någon? Vad säger tränaren?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det ser ju ut att finnas fina grundförutsättningar i hästen! Däremot som redan nämnts bör ju tyglarna kortas upp. Du kan prova en miljon bett men kommer ändå inte hitta ett som hästen trivs med innan du erbjuder ett mjukt men jämnt stöd genom din hand. Är hästen känslig i munnen krävs det definitivt att man erbjuder ett stöd. Så prova det innan du fortsätter att prova en massa bett skulle jag säga.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh, Lancet, så stolt jag blir! :love: Och så GLAD jag blir! Inte nog med att du är extremt duktig på att rida - du är SMART och begåvad också! :bump:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl* tack för era tips och råd. Tränaren ska titta på oss nu i veckan och så får vi se vart vi ska börja. Såg också på filmen att tyglarna var flera mil långa. Länder korta under passet. Munnen är han lite tjafsig med och tror inte att det ställts så höga krav på honom innan. Det är inte förrän nu som Han börjat gå lite framåt. Tänderna blev fixade när han vet.bes. nu rids han på ett sprenger och det fortsätter vi med ett tag till. Nu har ni iaf fått se honom;-) och vi har en lång väg kvar men det ska nog bli ett ekipage av oss också.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det fattar jag också, men passar den så illa under ryttare så brukar man kunna se tendenser redan vid hand, så kanske var det för snällt dömt vid hand isf.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har jag inte sett vid hand-filmen men tendensen finns ju där både i fri skritt och på kort tygel på ridfilmen men det är inte mer på kort tygel än lång.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

kl

Jag ska hänga ut mig nu... jag hade tråkigt idag och klippte ihop en film på Flamman. Filmklipp och bilder blandat från årsskiftet 2007/2008 fram till nu.

Nu är jag sjukt sugen att komma igång med ridningen igen.
Jag har köpt en ny sadelgjord, som jag hoppas ska hjälpa mot hennes sadeltvång ("eric-gjorden"), så nu måste jag bara hitta en sadel som passar henne att sätta fast den i också ;)

jäjä, be nice :angel: (Fiorano kan blunda, för här finns inte ett rätt i matchningen:devil:)

http://youtu.be/ZfCKUQym5AQ
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu har jag laddat upp några filmer på min blivande allround-mot-dressyr-häst.

Inga dressyrfilmer dock, så de ligger i 07-tråden.

(Är det här verkligen praktiskt?)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

(Är det här verkligen praktiskt?)

Nej. :D

Min häst tävlar bara dressyr men älskar samtidigt att hoppa. Jag har en dressyrhäst vars liv jag förgyller med pinnar och annat skoj. :p
Men att lägga ut när hon hoppar inne på Hopp känns nästan som att kasta sten i glashus. ;)

Vi kanske får tillåtelse att lägga upp en ny tråd på dressyr där våra djur gör annat än att harva ridbana? :)
Eller vad tycker moderatorn?

Mitt svar till dig försvann nog när moderator flyttade mina tävlingsbilder (ja jag lär mig aldrig)men uppställningsbilden på din tjej var supersnygg. Hon är en läckerbit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 039
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp