Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Jag red ju i Kungsbackas lag i höstas och det var riktigt trevligt. Precis som Nova säjer så kan ju en ryttare ha en dålig dag utan att det gör nåt. Vi hade trevligt tillsammans.:D Kan verkligen rekommenderas.

Oki:D! Då blir det kanske så.
*kl*
Tränat idag och i galopparbetet var hon riktigt fin:love:. Det är i samlade skritten det skiter sig riktigt ordentligt :cry:.
Hon gapar och vill inte "komma genom kroppen" alls känns det som.

Vi jobbar ju lite med enkelt byte och jag måste ju få tillbaka henne till en "ren" skritt.

Fick också besked om vår fjord som efter röngen rygg visar sig ha en perfekt rygg men efter ul så finns en inflammation i 17 ryggkotan eller vad hon skrev. Troligen gått omkull eller felaktig sadel.
Hmm..hon som bjöd in oss att i princip komma upp och ta farväl..grr.. Ja, ja..Håller alla tummar att han blir bra iallafall:)..

KL

Det har varit lite halvt stiltje en tid för mig och Disa. Först var jag sjuk en sväng, sedan fick Disa lite magknip efter att ha drucket dåligt och så har vi firat jul och nyår.

Nu är vi i alla fall igång och har hunnit med en helgträning för Anna Svanberg. Jättekul att få se sin häst riden av en sådan duktig ryttare och härlig känsla att få sitta upp efteråt!

Några bilder! (Vi var i två olika ridhus under dagarna)

14114850.09d22466.500.jpg

14114851.c699c0e6.500.jpg

14114857.e9673dea.500.jpg

14114867.d6252807.500.jpg

Så kul att få se sin häst under en så duktigt ryttare ;)

Idag var Rivica hopphäst igen. C-r på 100 och idag var ryttaren nöjd:laugh: Filmade så ska se om jag kan lägga upp den här.

Varför det gick åt pipan med fölet? Ingen vet varför det dog i magen före fölningen men byte av miljö kan ha bidragit. Fölningen blev väldigt dramatisk då fölet dessutom låg med böjda framben. Som tur var fölade hon på em så veterinär kom tämligen direkt.

Hon var hos tidigare ägaren som har erfarenhet av fölningar och fött upp en del själv. Hon var delägare i Baltimore som var pappa till fölet.

Kul att Rivica sköter sig! :)

Kl
Jag har varit med dottern på paynjump med nya D-ponnyn. Hon var felfri på 60 cm med plank, grind och vattenmatta..... Stolt mamma!!:)

I em blir det en skogstur....

Klart att du är stolt:D Så roligt när det går bra för barnen.

Ni har väl sett att Göteborg har seriedressyr som startar nästa vecka. Man kan starta så många omgång man vill. Proppen ligger i tdb.
Jag ska rida första omgången LA.:)

Så kul det måste vara Jempa och snygga bilder på välmatchat ekipage:)!

Maui: Skojjigt att det funkar så bra:D!

Happy: Låter mysigt och kul med dottern. Vi kör både hopp och dressyr hela klanen nästa helg. ( Jag och ena dottern kör varsitt dressyrprogram med proppis och ndra hoppar den svarta ponnyn ..)

Inte ridit på hela helgen då jag jobbat och varit trött..Tur töserna tog en uteritt idag!

Imå´n blir det tilll tömkörningskillen igen!

Ok det var döfött alltså, vad tråkigt. Hade nog blivit en riktigt vacker häst av dom två!

Inget särskilt skojjsigt men jag är glad att poppsan min åtm. ändrat sig lite i muskler och styrka även om det inte är så mycket men det går åt rätt håll!

http://www.youtube.com/watch?v=u4XgCFm3uck&feature=share&list=UUg1pY-AJhsH2r3eeGyj8IYA

Sen är jag så lycklig över hennes coola psyke..glömmer att uppskatta det ibland och tar det så självklart men jag har ju haft en riktig bushäst innan henne och då är det himla härligt när dom uppför sig och är mysiga och trevliga:love:..

Visste ser hon fin ut din Poppsan:D men eftersom jag är lite kritiskt till mannen i tömmarna så tycker jag inte att det är tömkörning han sysslar med. Det är longering med dubbla tyglar. En som kan tömkörning på "riktigt" flyttar hästen sidvärtes både i skänkelvikningar och öppnor. Nu ser det mest ut som om de får springa runt på volten. Det klarar du av att göra själv med henne.:)

Visste ser hon fin ut din Poppsan:D men eftersom jag är lite kritiskt till mannen i tömmarna så tycker jag inte att det är tömkörning han sysslar med. Det är longering med dubbla tyglar. En som kan tömkörning på "riktigt" flyttar hästen sidvärtes både i skänkelvikningar och öppnor. Nu ser det mest ut som om de får springa runt på volten. Det klarar du av att göra själv med henne.:)

Hahahahaha, jag läste manen i tömmarna. Letade som f-n efter manen men den satt där den skulle :rofl::rofl::rofl:

Jag tycker hon ser fin ut, kanske lite springigt och hög form, men det är ju ett så kort klipp att det är svårt att bedömma :) Måste vara underbart med en fuxa som är lugn ;)

KL

Idag satt jag upp på B för första gången sedan musklerna rök. Hon kändes fin i skritt och trav, är det som vi ska syssla med nu i 2v fram till åb. Vad har ni för inplanerade tävlingar gott folk?

Jo, det är sant att det är mycket "longering" över det fast jag föredrar att longera på töm kontra "vanligt" ändå för att kunna jobba rakt fram på spåret också.
Var för några år sedan på svindyr kurs för AE och jag tyckte även han jobbade mycket på volt:crazy:..

Tessa: lite småspringig men det blev liksom inge bra film, utan blev två små snuttar :)..
Alltså lugn och lugn, hon har otrolig energi och blir inte trött spec. fort eller lätt men hon är så lugn och cool i hanteringen osv och när jag trisslar med tömmen etc..

Har inga tävlingar inplanerade än men det blir det väl... Förhoppningsvis en liten pay´n ride på söndag..Då delar dottern och jag på henne:D..

Härligt att börja sätta igång Bulan igen, hur länge blir det tills hon är fullt ridbar igen??

Måste ändå kännas skönt att komma upp på ryggen igen...
Ang tävling så är jag inte anmäld till någon än, men det finns en här i närheten i början på mars, kanske ska våga mig på den.
Annars blir det "dressyrkickoff" i klubben om 2veckor (tror jag det var).
Då är det träning lördag + söndag med mat på Kvällen, sånt gillas....:D

Polly: jag tycker din häst ser hemskt arbetsvillig ut och det gillar jag...
Däremot var det första jag tänkte på när jag såg filmen att inte "föraren" berömmer henne något. När jag longerar så berömmer jag och pratar jag mycket med min häst, men det är antagligen olika....

Hon fick beröm Happy men inte så frekvent som jag berömmer hemma när jag jobbar på marken, det hade jag nog reagerat på också om inte hon fått något positivt:)..

Ha, ha, får pikar av både gubben och barnen när jag jobbar med henne i padocken..Braaa-Loopppan-hörs nog till grannsocknen också så jag har sj. missat det där med att hästar hör bra;)..!

Usch..Idag har jag lite snöångest..Hoppas det går att köra imorgon och till helgen, blir både lö och söndag också, puh:)!

KL
Igår trotsade vi snön och åkte på hoppträning. Alltså nu har poletten trillat ner. Hon hoppade så himla fint att tom piloten var mer än nöjd.:D
Nu är det lite höjd på hindren också. Så roligt.:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka