Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Bombar tråden!!!

För att citera en stallkompis...

"Ni blir så arga på varandra ibland... du säger: -Jojo va fan, lyssna!! och hans svarar -Dra åt helvete, jävla kärring!!!"

Men jag älskar honom ändå!

Denna helgen var det en hoppglad häst som fått hoppledigt för länge...

http://www.videofy.me/v/745726

Senast ändrad:

Har bara sett första filmen än så länge.
Han är så himla glad, pigg och positiv din häst!!
Vilka fina galoppombyten ni gör:love:, kanon!
När det väl flyter på så hoppar han jättefint och jag tycker du sitter stilla och snyggt i sadeln. Kul att se! :banana:

Ha, ha han får mig att le din glada häst!
Du ser otroligt cool ut på ryggen och liksom bara " är du färdig snart"... :bump:

Hihi ja, jag försöker bara rida vidare...

Men de är rätt svårt när det liksom ändrar utsatt kurs helt plötsligt hahaha!

*KL*

Suck, året börjar inte helt bra med en häst som strular i ridningen, inga större problem vid kravlösa uteritter, men när jag vill ha koll på de där 4 benen och samtidigt att man ska kröka på rygg o hals så blir inte allt rätt.

H.bak vill inte kliva på lika bra som v.bak i arb.skritten inga större problem i traven förutom att han vill slita tag i bettet emellanåt ( hör nog ihop med att han inte vill jobba på ordentligt med båda bak) Har haft min måttanpassade sadel nu i snart 4 veckor och innan dess knakades han i bäckenet som låg framåtlutat.

Så nu när kroppen bör vara redo för att äntligen jobba rätt så börjar h.bak strula. V.bak kotled är lite svampig/svullen så summan av kardemumman är nog ev att knäledsinfl. på ngt av bakbenen är tillbaka. Det bara känns som det. Ska ha kiro nästa onsdag och hon är även veterinär med portabel UL och röntgen så ska be henne kolla igenom honom ordentligt innan det blir värre.

Hoppas på att det är ngt i kroppen som spökar och att han inte är så j*vlig att rida som han är just nu "utan" anledning.

Kan ju vara att hans kropp inte är van vid att arbeta rätt och i samband med min glädje över passande sadel så har han blivit överansträngd. + 11 veckor av longering/tömkörning och barbackaridning....

Sådär nu har jag skrivit av mig;)

Usch vad trist att det krånglar för dig. Låter iof bra att du kan få honom ordentligt genomkollad...

Kl
Idag fick min häst röra sig lite i linan på ridbanan. Givetvis for han omkring och lyckades broddtrampa sig själv :(. Ytligt, tack och lov...

Ja de är busiga o glada nu hästarna när man rör på dom!

Vad har ni alla för planer med era nyblivna 7-åringar? Britta börjar bli riktigt tjock nu o jag har börjat oroa mig...:o funderar allvarligt på att skicka henne på BB i april. Det kostar massor för mig att ta ledigt o vaka och det känns bra mycket tryggare att hon får föla hos människor som är proffs än hos en glad amatör..

Skicka henne i tid bara. När Rivica skulle föla fick hon åka iväg 8 veckor innan
fölning och det gick åt pipan. Kan bero på att det var andra "bakterier" mm på det nya stället som hon inte var van vid samt andra hästar.:crazy:

Rivica ska få gå lite hopptävlingar nu. Sara tar med henne när 5-åringen skall ut. De hopptränade igår och jag tyckte det såg fint ut men piloten var missnöjd med känslan mellan hindren. Himla klagande:mad: Borde vara glad åt att få hoppa min fina häst som dessutom är så bussig att hon hoppar allt man styr på. Blir c-r till helgen på 1 meter.;)

Vad gick åt helvete? förlorade hon fölet o isåfall på vilket sätt? Vart hade du henne?

Ja, Sara din otacksamma unge! Var snäll mot mamsingen som lånar ut sin fina häst!!!:D

Tycker det ser ut som hon lite väl dålig galopp mot hindren? Rivica ökar ju mot o tar sen i ganska mycket? Speciellt mot det blå planket sista gången. Bortsett ifrån det så passar de mycket bra ihop o Rivica är en särdeles vacker häst!:love:

..Hmm, planer..Vill ju stärka och jobba vidare med henne. Hoppas kunna tävla lite mer än innan så vi får lite rutin och hade gärna testat la när och om vi känns mogna.

Just nu känns det sådär..tror jag ställer lite höga krav och har höga förväntningar och bör kanske "hia! mig. Alltså inte att jag träningsmässigt sliter ut henne utan jag blir så besaviken och konfunderad när saker inte funkar som tex i förvänd högergalopp vill hon kasta om/byta och det är ju säkert bara en styrekegrej men vi kunde ju det innan:crazy:.

Vill också att hon ska kännas mer lösgjord och genom kroppen men det är ju också lite att jobba och bygga på så den kännslan kommer väl.

Loppis fick vara dotterns träningskompis i måndags och det såg väl lite trist ut i ffa vä varv:cry:..Tur vi tränar för samma så får jag bolla lite med tränaren, beror kanske till viss del att dottern inte påverkar och Loppan behöver lite mer/annat stöd just där och då..?

Mina planer är att träna och tävla. Försöka mig på att introducera liite svårare rörelser (typ förvänd och lite skolor)
Bli stadiga i LB- klasser och kanske våga tänka LA....:o
Ska rida div 2 till våren...

Men framförallt måste min häst hålla sig pigg och fräsch, det är det allra viktigaste.

Men då kanske vi syns på tävlingsbanorna i vår:D!
( Får se om jag vågar rida lag bara..) Men det var lite prat om det i höstas att skramla ihop ett lag till div II.
Kanske inte är så mycket läskigare, verkar ju roligt att träffas och vara flera även om jag och proppis inte blir något lagankare;)..

Det är ju väldigt populärt att rida i lag och du skulle säkert gilla det! Man kämpar ju helt plötsligt inte bara för sig själv utan för hela laget, 1 person KAN ha en dålig dag men ändå fixa lagprocenten någorlunda så ta chansen om du får den.:)

Hon fölade nån vecka för tidigt och fölet var dött. Det hade dött någon dag innan i magen konstaterade veterinären. Varför det blev som det blev vet ju ingen men kan bero på att hon kom till ett nytt stall med nya hästar och nya bakterier.
Jag skickade henne till hon som jag hade köpt henne av. Hon hade själv ett sto som skulle föla och hade ett nytt stall med ca 10 hästar i.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat