Sv: Nummer 9 om våra 06r
KL
Till er som undrar hur det går med Bulan så är det något bättre just nu. Hon kan gå även om steget är kort. Hon är sprutad med b-vitamin och får detta dagligen i munnen tillsammans med metacam. Har fått selen och något mer utskrivet som jag inte minns vad det hette. Fick beställa det så ska hämta det på måndag. Detta hände i torsdags. Då hade hon varit på boxvila i 1,5v, har skrittat henne hemma varje dag med för hand, boxvilan pga såret på benet. Så jag tog med henne som handhäst när jag skrittade Rosie, hon brallade två gånger och när jag kom hem och skulle linda henne och leda in henne i boxen så gick hon ingen vart.
Var bland det värsta jag sett. Hästar är ju makalösa, antagligen hade hon ju skitont men till slut så haltade/hoppade/gick hon in i boxen, sedan stod hon bara där... :/ När vet väl kom så hade hon höga hjärtljud/puls och förhöjd andning men det gick inte att ta blodprov på henne för hon fick panik inne i boxen..
Såret ser som tur är bättre ut och vet sa att det läker som det ska, nu saknas det bara hud
Maui, Rosie rider jag just nu, men hästen har verkligen NOLL i kondis, någon som har bra tips på det. Nu snackar vi alltså att hon flåsar när vi skrittar....? Tanken är väl när hon är i bättre form att det kommer ut en annons..