Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

*kl*
Ingen rolig eftermiddag och kväll..Loppan var icke med mig alls på träningen och blev stum/kort/tassig och fick ingen känsla av eftergift/lösgjord alls:(..
Igår jättefin i skogen ( både klättrade, jobbade övergångar och lite öppna..)
Onsdags sådär, tisdag vila och i måndags riktigt trevlig..Funderar på om hon hade typ lite träningsvärk eller så idag? Sprang iväg i mellangaloppen och jag blev riktigt paff..galoppen brukar vara vårat paradnummer:crazy:, skämt åsido, men hon har oftast funkat ok. där, springig och fick ingen bra upplevelse alls..Ja, ja..bara gilla läget:cool:

Hemskt rörigt jobbpass på det och under kvällen ringer maken och talar om att dottern trillat av lånehästen..Allt väl med henne tack och lov men eftersom dom använder min hoppsadel ( den som var med var kass och sen är den andra dressyr ) så var det ju lite trauma då den hamna under magen när hon stack hem..

Ja, ja..där sjönk den några lappar, suck och svordomar även om det är tur att ingen skadar sig, det är väl det viktiga, men liiite surt ändå då den "var" i jättefint skick..Morr:devil:

Har du klippt henne? Om inte så gör det innan tävlingen. Min lilla har gått från pigg o glad till halvdöd så jag ska klippa idag. Provade först med lite extra vila men det gjorde ingen skillnad så jag gissar på pälssättning.

Energin finns;)..Hon är allt annat än halvdöd!
Bara det att hon var otaktmässig och svår att aktivera och få ihop mellan hjälperna.

När hon börjar hacka och inte vill ta stöd och hänga ihop så vill jag gärna lätta fram henne.
Även att hon inte lyssnade utan bara drog i mellangalopp. Så precis samma hackiga otakt som innan behandling/konvalesens och det gör mig ju fundersam, ledsen och orolig:cry:. Kan ju sitta hos mig ( ridrelaterat ), utrustning, eller någon fysisk åkomma som dom inte hittat trots massa undersökningar...

klipper gör jag kanske senare men mer för att hon inte ska se tallig och ovårdad ut faktiskt. Blir inte så svettig och har en himla energi som sagt..

Ska ju till sadelprovare men vet inte hur mycket det löser mina problem. Planen är nu att rida på och försöka stärka upp och jobba med att få henne att arbeta rätt..

Vad säger din tränare då? Hon måste ju tycka nånting om denna "otaktmässighet"?

När du rider själv hemma i paddocken o gör små små volter o byter om volt, du vet sådär som vi gjorde en annan gång, blir hon otaktmässig då med?

Min lilla svarta busråtta o jag har varit på äventyr idag!:D Lastade för första gången själv o åkte till den Rödhåriga 6-åringen som jag hade i somras om ni minns? Väl där tog vi oss en tur i stormen o avslutade med galopp över stubbåkrarna, härligt!!!:banana:

Imorgon ska vi hoppa lite för tränare för andra gången, kul det med! Men jag saknar min Grå....jag saknar det välkända, att kunna rida på "riktigt" o inte unghästa igen...jag saknar att han klev på transporten själv, stod som ett ljus vart vi än åkte, hans otroligt trevliga sätt, hans vackra sida....jag saknar honom idag.

*kl*

Idag klippte jag Cookie och städade och organiserade iordning en massa i stallet och nu är han officiellt "överlämnad" till stallägarens och medryttarens vård, Jag kommer smyga i stallet varje dag och mocka (ok då, sambon mockar) dock (går inte att vara helt stallfri).
Lite sorgligt kändes det allt att åka hem från stallet idag ändå... :cry:

Senast ändrad:

Jag förstår att du saknar din fina grå!! En sådan häst lämnar givetvis ett stort tomrum. Jag vågar själv inte tänka tanken fullt ut om det nu inte skulle gå vägen med min häst...

Polly: Min häst har varit lite spänd och opåverkbar sista veckan, jag skyller på både väder och pälssättning :).
Red ett pass på banan igår som tyvärr inte var vårt bästa, men idag kändes han bättre (i skogen). Det är ofta så att våra bästa pass har jag i skogen...:)

Hoppas du är redo inför morgondagen...:bump:
Själv läste jag RM precis och min klass går utomhus. Skit också, MYCKET svårare att rida min häst borta utomhus och sen ska det ju regna imorgon. :mad: Börjar nästan ångra mig...

Det blir bra! Men tråkigt att vädret är som det är! Dock lika för alla! Kul att ses imorgon:)!

Idag känner jag mig ganska nöjd med min Loppa eftersom vi knappt är igång så var mitt mål att rida godkännt och det blev det. 64,4 i lc och 66, 5 i lb1 så jag är glad! Behöver jobba lite på att få igenom högersidan men tror att det är jag som slarvar lite också bara för att jag tror jag ska få problem och obalans i vänstersidan:o..Skritten skit i lb (5) men på den fria i lc en 7:a. Fick däremot en 8 på mellantraven vilket var jättekul då jag sällan tkr jag får längning utan bara spring. Sen tyckte jag jag fick trevliga kommentarer och det är jättekul! Hade ju tur att få rida inne båda klasserna. Tyckte synd om dom som kämpade på ute.
http://www.youtube.com/watch?v=vg9Mx2gT9z4&feature=share&list=ULvg9Mx2gT9z4

http://www.youtube.com/watch?v=vg9Mx2gT9z4&feature=share&list=ULvg9Mx2gT9z4ar

Kul att träffa Happy och hennes tjusige häst även om dom stackarna fick kämpa på ute!

Fasen vad blött och surt. Fastnade på parkeringen så jag fick lasta ur..Härligt ändå att hon är så snäll och okomplicerad:).

Vad kul att det gick så bra för dig i LB också. Jag tycker hon såg så stadig och fin ut din häst, nu är ni på G igen!!
Blev ni placerade?

KL
Ja min tävling blev inte den bästa... Sämsta procenten i hela mitt liv faktiskt, 59%. Min klass (LB:0) gick utomhus i världens gegga och med pölar på banan. Vet att det är lika för alla men min häst var inte rolig, han avskyr blöta banor. Vi lyckades tom hoppa över en vattenpöl inne på banan:D.

När jag skulle lämna parkeringen fick 3 man putta...

Nu har jag en tävling inplanerad om 2 veckor på en klubb med två ridhus:banana:, så då kan det få regna...

Ville helst av allt bara gräva ner mig idag men får försöka glömma och ta nya tag.

Har även bokat in en träning för "nya tränaren". Iof om 3 veckor men alltid något. Tyckte det var så roligt att rida för henne förra gången då hon hade ett så positivt sätt och jag kände att jag lyfte mig.

Det kommer gå kalas nästa gång då om det är inne! Tyckte han såg jättefin ut din kille även om det inte funkade idag i gyttjepölen:cool:.. Fick också ha påputtare men jag lastade även ur sen och så fick hjälp ändå utan häst i för det drev inte nå´t!

Åh, vill också tävla igen nu..Blodad tand;).
Men, nä, räckte inte till placering..låg fyra när jag åkte hem för min snälla caddy var rätt frusen:)!
Kul att se er iallafall! Blir nästa Mullsjö eller?
Ville åkt men ska på bästisens 40-års fest så det får vara...:crazy:

Grattis båda två. Kul att det gick bra trots vädret. Inte lätt att rida utomhus om hästen inte går i pölarna.:(

KL
Rivica har gjort nytta för havren denna helg.:D I lördags var hon hopphäst och nollade 90cm med Sara.
Idag var hon dressyrhäst. I LB1 kom vi första utanför plac på 65%. Samma domare gav oss 59% sist.
I LA1 klämde vi till med 67% och kom trea. Hade samma poäng som 2-an men hon bättre på allmänna intrycken. Vann gjorde jag med gamlingen.:)
Hästarna gnäggar väldigt efter varandra men det fungerade faktiskt, så i fortsättningen får båda åka med. Riktigt kul att ha två och tävla på.

Men vilken lyckad helg. Din häst är en fantastisk allroundhäst- det gillar jag!!!
Jättebra procent, framförallt i LA:n, himla bra gjort!

Polly:
Ja det blir Mullsjö nästa gång och för första gången i pållens liv ska han gå 2 klasser.
Klart du måste ut igen, finns det ingen annan tävling som passar?
Tyckte riktigt synd om arrangören idag. Tänk om det varit bra väder, då hade det varit en jättebra tävlingsplats. Jag gillar när allt ligger sådär "centrerat".

Jorå..Det blir en till! Hälsar på Maui i Råda:D! ( Kollade anmälningar då en kompis startar där och såg att du var anmäld med båda )

Grattis förresten Maui och så kul med hoppningen också att det funkar finemang med Sara! Blir sugen på at hoppa min snart också men vet inte om jag vågar..Hon utmärkte sig ju mer som hoppehäst när hon var utlånad och fick jättefina vitsord från Loa Axe´n som var lärare där..

Grattis till allas framgångar på tävlingsbanorna och vid träningar!

Idag blev Cookie lastad av en ensam person för första gången, när stallägaren körde honom till ridhuset och red eftersom himlen öppnat sig över oss de senaste dagarna. Ridningen hade gått bra, även om han skjuter ut vänsterbak så mkt och ofta han kan (beror ju på att jag inte har någon vänsterskänkel att tala om), men efter ett tag hade han jobbat på bra och skött sig exemplariskt.:laugh:

När är Mullsjö? Kanske kvistar dit o kikar på er?:) Jobbar ju där så vägen är välkänd...

Tycker du kämpade på bra iaf i hällregnet, inte lätt att prestera då.

polly: grattis till fina % men var är filmen???:D

Den la jag ut? Tror den funkar..Råkade tom bli två:)!

*kl*
Sista gången i tantgruppen idag! Fina travöppnor åt vänster men höger vill sig iinte riktigt..
Dottern vill låna henne till sin lektion på onsdag..vet inte om jag vågar men äh, hon e ju snäller så om hon inte får ihop na och blir lite på bogarna etc en gång så äh,,

På lördag rolig träningsridning för dressyrdomare med först dressyrträning och sen programridning, blir super roligt!

Tävlingen i Mullsjö är den 28:e och jag har anmält mig till LC:2 och LB:1, tror iaf att jag startar båda...
Det vore kul om du kom, kan behöva allt stöd jag kan få eftersom självförtroendet inte är på topp :crazy:.

Så det är där du jobbar, 15 min från mig...:). Bjuder gärna på en kaffe i stallet om du har vägarna häråt. :banana:

Det kommer att gå jättefint nästa gång! Jag kan ju intyga att det verkligen var dom sämsta förutsättningarna sist på utebanan men han rör sig verkligen himla bra, din kille med power och fint påskjut och du sitter ju så fint så min bild av er är att ni är grymma ihop.
Vem 17 gillar gyttjebad;)!

*kl*
Ligger inte för mig men idag känner jag mig liiite skrytig:D! Yngsta dottern red Loppan idag på sin lektion och gud vad bra det gick och så fina dom var. Ponnyn sin rider hon inte alls lika bra men idag så var det helt annat med sits och händer och inverkan. Jag trodde väl hon skulle fixa att rida runt henne med lite nackkrök men nu kom dom verkligen till jobb och det såg harmoniskt och avspännt ut, riktigt roligt förutom att jag får hålla ännu hårdare i Loppan hädanefter:).

Saknar värmen även om det inte var någon direkt sommar..Här kommer lite mysbilder på Loppan och cobben:
2011-12-18430_zps17f9166c.jpg

2011-12-18435_zps2746dc7d.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka