Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Nu stämde det lite bättre...:D
Härlig attityd på pållen och fina språng!!!

Ghaa, tycker det ser så satans kul ut med terräng...............

Kl
Här blir det klubbmästerskap i dressyr till helgen på hemmaklubben... (kul, kul cykelhjul :rofl:)

Jag köper det din ET säger med att det händer mycket grejer i hagen och lika troligt kan orsakas snedheter där. Tycker absolut inte du ska överväga att sälja och sluta med ridning:devil:! Minns även filmsnutt du lagt upp och hur grymt mjukt och fint det såg ut mer er tillsammans. Nä, njut av din fina häst och nu har du ju ett bra koncept:)!

Nej, sluta helt kan jag inte, har nog hållt på för länge för det. Tack för att du tyckte det såg fint ut. :)

Är så kul att läsa om alla här som är ute och tävlar och tränar för fullt, och det verkar ju gå bra för er allihop. Själv känns det som om att jag ligger efter alldeles för mycket och just nu trampar vi ändå på stället med hältan och allt. Får ta igen det efter graviditeten, dvs nästa år och då har han förhoppningsvis utvecklats under vintern när en "hel" ryttare ridit och tränat honom.
Tävlingsdelen känner jag att jag är färdig med, det blir kanske ngn klubbtävling eller så, medryttaren kanske vill vara med på pay n' jump. vi får se.

KL

Införskaffade en egen klippmaskin för någon vecka sedan, och vågade mig på att klippa själv för första gången :). Har haft kompisar som klippt Bianca på undersidan av halsen ett par vintrar förut. Började med att klippa likadant som tidigare först, men efter en ridtur märktes det att det behövde försvinna lite mer päls, och här är resultatet. Ser lite konstigt ut vid armbågen, men det är bara för att hon flyttade sig precis när jag knäppte kortet, är rakare i verkligheten ;) Änvände 3 mm-skär så hon har fortfarande lite päls kvar där hon är klippt.

556170_278343585618136_867440487_n.jpg

KL

Var iväg och mijlö tränade Ocean inför söndagens tävlings debut.
Tyckte inte att jag red bra ALLS. Sånna pass vill vi icke ha. Han hängde sig på och kom inte riktigt in i takt. Blev ju dock bättre mot slutet. Men jag var inte fullt nöjd. Mycke möjligt att han blev lite på hugget i nytt ridhus. Kände mig som en klump liksom. Så klippte ihop 2 snuttar lade till frän musik och lade till slowmotion effekt :D

http://www.youtube.com/watch?v=n3uGwHDcHJQ

KL

Så då var vi (eller ja, mest Bianca) med i Tidningen Ridsport i deras artikel om feirorna! :bump: Trevlig text, men en liiite bättre bild på oss borde väl ha gått att skramla fram? Iof ser jag alltid knäpp ut på bild, men ändå :p

KL mig själv.

Förresten någon som har några tips inför hans debut på söndag. Han har ju kliat av sig manen från manken till nästan mitten av man kammen. Hur sjutton ska jag göra där? Det är kanske 3 cm där. Ska ja knoppa det som går eller ska jag strunta i de tycker ni? Kan försöka ta en bild i morgon om det hjälper kanske :)?

Kul Gaia! Då måste jag läsa om Er:)!
Anyo: Tråkigt, men jag har motsatt problem.."Ponnyman" som delar sig tjusigt på mitten:D..Hon bara haaatar att bli ryckt..

Varit ute på en riktig måbra tur! Det var så otroligt vackert med lite sol och spegelblanka sjöar och underbara höstfärger. Dessutom red jag på kimblewicket och Loppan var lyhörd och fin!

På lördag blir det liten klubbtävling som jag och yngsta dottern ska åka på ihop och både rida dressyr och hoppning. Rider inte Loppan utan ett femårigt Welsh cob sto, får hoppas hon håller sig i skinnet.

:banana:..Såhär lycklig blir tant när hon besegrar tekniken och lyckas finurla in bilder från photobucket:D.Här är den fina WelshCoben Zamora fem år som jag ridit lite i sommras och som grannbarnen haft som sommarhäst, av någon outgrundlig anledning är hon kvar än:angel:..även om grannbarnens intresse är tämligen ljumt. Åsså då if. en gammal bild på Loppis fina man..Ok..det blåser men den är lite väl vildvuxen..
zamora_riden3_5019adc9ddf2b30da8000072_zps5480ec79.jpg
zamora_riden1_501846ccddf2b305ee000061_zpsc08d3cda.jpg
527853_331557336906256_1432373105_n_zps57fe6a48.jpg

Vilken trevlig ponny!! Jag har full förståelse för att den blivit kvar...:d

Ja du, Loppans man var inte att leka med:laugh:. Min häst har också tjock man och gillar inte att bli ryckt så jag kammar den ofta med ganska tät kam, så tunnas den lite iaf.

Hihi dessa manar :D
Men vad skulle du gjort ? Knoppa eller inte? Det längs mot öronen går ju knoppa men frågan är väl hur snyggt det ser ut när det sen sticker upp lite "stubbman" eller hur man nu ska förklara det :crazy:

Mohaha jag får prova det :D
är ju inte den bästa "knopparen" men det ser väl relativt okej ut iaf :) Men jag ska se om jag hinner med det idag så får vi se :) tar en oknoppad bild och en knoppad :) När vi ändå är inne på frågor. Hovis kommer idag och han skos med sulor fram pga känsliga tassar. Det måste man väl få ha på tävling ? :angel: Ja jag vet Tr finns men orkar verkligen inte bläddra igenom det nu :devil:

Oooolidligt spännande;)! Ser fram emot detta! Svårt att föreställa sig hur mycket avskavt det liksom är!

Är också kass på att fläta/knoppa Loppans ponnysvintoman..:devil:
Dessutom har jag inte gjort så mycket med den sen hon kom hem i juni men fodervärden hade friserat och ryckt men jag har starka misstankar att trimkniven varit inblandad, grr..:mad:

Hihi ja det kan bli spännande ;) Skulle tippa på att hälften är o knoppbar iaf :P
Oj då :O Är manen väldigt spretig på den eller ? alltså typ "ponny fluff" ?

Njae..fluffig vet jag inte..mer tjock och sträv..Uppfödaren upplyste mig om redan när hon var föl och jag köpte henne " Det går inte att rycka manen på dom". Äh, peace of cake, klart det går..Bara träna:p (trodde jag )
rubymm008_zpsebec6e19.jpg

Nåja..Fläta kan jag inte heller ha, ha:crazy::
gsene078_zpse9ac217e.jpg

Nä, så väntar med spänning på bilder nu Anyo;)! Blir säkert bra. Det är väl sällan det inte är flätat på dressyr va, fast huvudsaken är väl att man får det att se någorlunda prydligt ut? Såg en som dom klippt kanska långt bakom öronen och även manken och framåt, blev ju inte så mycket att streta med då.. Smidigt, fast skulle nog bli konstigt på min med ingenting, tjocka bullar, åsså ingenting..:D

Men så tråkigt. Vad har hänt? Hur är det med Bulan nu?

Hur går det med Rosie? Vad gör du med henne?

Ja här kommer det lite kort på *host* knopparna. Nu slarvade jag med dom så de spretar ju och de är olika stora. Men ett litet hum om hur det ser ut. Man ser ju vart dom slutar. Där är manen alldeles för kort för att kunna knoppa

pic_506f31599606ee0173dff4af.jpg

pic_506f315ce087c33d63a4178c.jpg

Och o knoppad - dock togs bilden efter knopparna vilket inte gör manen riktig rättvisa men ..

pic_506f3160ddf2b329a1001bd9.jpg

Maui

Okej då vet jag :D

Ja det var inget enkelt val. Vad är det för typ av tävling? På en klubbtävling hade jag nog kört på oknoppat men på större hade jag nog knoppat. Går det verkligen inte göra miniknoppar på den lilla manen? Min häst har lite avskavt mot manken så sista knoppen blir mini...

Lycka till på tävlingen förresten!!

Tessa: Det låter inte roligt, hoppas allt går bra!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat