Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Det är inte så att du glömmer benen?;) Brukar oftast sitta i benen när man inte får bettet att fungera...
Hoppas du kan få hjälp av din vanliga tränare. Ibland går det sämre och så plötsligt går det bättre igen-. Inget att deppa för.

Kl
Jag fick ett infall igår och bokade hopplektionen idag. oj oj. Vad har jag gett mig in på?:crazy: Är redan nervös.

Nu har vi gjort det. Skräckblandad förtjusning :D
Gisses så hon hoppade. Tyckte det var så roligt. När jag tyckte det var stort tig jag tag i manen o släppte tyglarna o tryckte på. Då hoppade hon mig nästan ur sadeln. Tänk med en bra ryttare på, vilken kanon jag har.:banana:
Hon är så bussig o hoppar allt man styr på.

polly: Kolla på bilden du la in. Där ser hon inte ut att ha problem med bakknäna iaf men däremot bakom sadeln. Hon har väldigt dåligt med muskler där o det tyder ju på att hon går med en sadel som inte passar. Tryck över höftknölen på bägge sidor o kolla om hon reagerar negativt på det.

maui: Varför skulle Rivica helt plötsligt reagera på havre? Har du ökat givan så himla mycket? För om du inte gjort nåt speciellt då är det mycket otroligt att det skulle vara orsaken.
Ja, vi har ju sagt det många ggr till Sara att fälttävlansvärlden går miste om ett sanslöst bra ekipage så länge hon inte "snor" din fina häst o tävlar fälttävlan!:D

happy: kul med träning!

Min lilla 4-åring är en pärla! Hon har varit på sin första lilla hoppträning o skuttade 5 1/2 som hon aldrig gjort nåt annat. Britta har kollats på 90 dygn o tack o lov så var hon dräktig än! Dock var jag o vetten oense om vad som låg där inne, jag hävdar att det är ett svart stoföl med bläs o strumpor men han sa att det var en skimmel hingst....:angel::rofl:

Jag hade precis hämtat en ny leverans av havren hos bonden. Kan vara något med den:crazy: Ingen annan har reagerat men när jag plockade bort den på Rivica försvann svullnaden. Kanske skulle den gjort det i alla fall. Konstigt.
Finns ju många som får svullna ben på hösten, men vad kan det bero på?

Sara vill ju inte hålla på med fälttävlan längre, tar ju så himla lång tid. Bara en träning tar ju en hel dag. Kan kanske jaga iväg henne till nån startfälttävlan med båda. Borde ju kunna få henne att åka till Säve och träna, det är ju lite närmre.:mad:

Rivica ska i alla fall få följa med unghästen ut på hoppningar nu under hösten.;)

Ja, jag vet att hon är väldigt tunn/muskelfattig länd och rygg.
Har "alltid" tenderat att falla ur höst men det är absolut ingen ursäkt.
Faktiskt en som lånat min dressyr idag på prov, kom bara på att OM hon köper den får jag lite problem när jag ska rida lokal dr om 2½ vecka:D..

På bilden rider jag i mitt "felköp" till ponnyn. Den ser för mitt öga ut att passa Loppan helt ok och har lite tanke på att plocka ihop div. sadlar och åka till utprovare ändå men hade gärna sålt min dressyr först så jag har ett ett litet start kapital. Min albion hopp kommer lite nära manken ( för vid ) och ev lite lång för henne.
Detta är också en 17½ men känns mycket nättare!

*kl* på mig själv:D!
Uteritt i skitväder men hade en härlig tur ändå som gav energi:)!
Red på mitt kära jaktbett och då är livet mkt roligare:crazy:.
Mötte skogens konung och fick ha en liten inre dialog om huruvida vi skulle vända håll eller fortsätta framåt..Valde det sistnämda även om Lopp tyckte annat en stund!

Måndag blir´e träning för min kära gammla tränare:love:..( Blir nog kanske några "ingen-dans-på-rosor" gånger men det kan nog ge sig rätt fort med..)

Superkul med dräktigheten, då kanske vi får ett föl i tråden...:)

Kl
Träning idag och vi fortsätter att jobba med halvhalter/ förhållningar för att han ska lägga lite mer vikt på bakbenen. Jag tyckte han kändes fin och hade hur mycket energi som helst. Det är en förbannat rolig häst att rida...:banana:

Ja o ett föl behöver ett namn så jag tänkte vi kunde spåna lite? Har tänkt att mina hästar ska ha prefixet My eftersom jag döpte Majken till My Wonder! Så in med alla möjliga o omöjliga förslag! Mina första är:
My Fantasy
My Precious
My Destiny
My God!

:rofl::rofl:

Kul med din häst happy! Är så härligt när man har en häst som gillar att arbeta. Grå var ju sån o lilla Harriet verkar vara det med än så länge.

Oh, yes vad kul med namn....:bump:

Varför inte ett "kärlekstema"??
* My Sweetheart
* My Darling
* My Cookie
* My Princess
* My Sweet
* My Honey
* My Love
* My Pumpkin
* My sugar
* My Rose
* My Baby

Hmm, vissa är nog bättre än andra....men håll till godo!!:banana:

KL

Hoppar väl in här också och presenterar Ocean. Val efter Don romantic :)
En stor tung häst som inte är helt enkel för mig att få ihop :crazy: . Har nu tränat för instruktör 2 gånger med honom. Han har tyvärr inte gjort så illa mycke i sina dar så han är relativt grön ännu. Kan väl grunderna. Lite öppna, skänkelvikning etc. Kan lägga med en film på pojken. Han ska även göra tävlings debut nästa helg :)

http://www.youtube.com/watch?v=GVO1KmKLRE0&list=UUzNlhIa6Fm7pENjawStO0hw&index=1&feature=plcp

Ha ha ja perfekt happy! Ett tema är ju toppen!:banana:

Jag gillade:
My Love
My Darling
My Cookie o My Princess men dom två är tyvärr upptagna av hästar jag känner...

Välkommen till tråden! Jättefin häst:)!
Hur stor är han? Ser inte så "tung" ut på filmen.

Spännande med tävlingsdebut!

*kl*
Inge ridsugen och torsdag/fredag har barnen ridit för jag har varit bortrest. Regnet bara vräker ner. Jobbar dessutom hela helgen men får försöka hinna ut imorgon emellan, jobbar på timmar men, men..
Ska ju äntligen till tränaren efter hur lång tid som helst:p..

Tack :) han är 175 ca. Han är inte tung i typen men lite tung i ridningen. Inte i traven längre men i galoppen är det ett riktigt jobb att få ihop honom ordentligt. Men det blir ju bättre och bättre :)

Välkommen hit!!
Kul med en ny 06:a.
Vad sker tävlingsdebuten i för gren? (misstänker givetvis dressyr;), men man ska inte ta något för givet, det kanske är distans, vad vet jag??)

Trevlig häst!!

Tackar och bockar :)
Dressyr såklart :) Tar dock LC:1 och LB:1 . Känner att det passar han bäst i nu läget. Vägarna är snälla mot honom. Kunde säkert tagit LA:1an men jag vill få ett bra intryck för både mig och honom när det är första tävlingen :) Tror han inte skulle orka 10 meters volterna så bra. Turen är väl att han är en väldans avslappnad häst men han kan komma med egna åsitket om saker och ting ibland :angel: Så "farhagan" är väl att han ska börja med sina "nej nu vill jag inte mer" fasoner inne på banan. Men tränaren vi tränade för igår sa att gör han så så skulle jag bara försöka släppa efter och mota fram honom försiktigt. Det är liksom ingen ide att bråka tillbaka för då lägger han sig ännu mera på tvären ;)

KL

Har försökt att ladda upp mina filmer från avelsvärderingen på YT och FB men det går inte av någon anledning. Fick knåpat ihop en budgetvariant med dålig upplösning av en snutt från uppvärmningen när hon fick kolla läget inne i ridhuset innan själva bedömningen började.

Hoppas länken fungerar, fick inte in den på annat sätt. Är tydligen helt blåst idag :angel:

http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?v=277269182392243&set=vb.100003274894410&type=2&theater

kl
Idag ska jag träna för en ny tränare. Lilla klubben jag är med i sponsrar sina medlemmar med en träning. Ska bli jättekul att rida för någon man aldrig ridit för förrut.
Åker tyvärr helt själv så inga bilder eller film... men en uppdatering senare kan ni få :D

Gaia: har inte hunnit titta på din film, ska springa över huset med damsugaren innan jag åker på träning...:(

*KL*

Det räckte med att sätta skor på min häst och nu är han frisk. Dessutom har mitt problem att hitta medryttare i vinter när jag inte kommer att kunna rida pga, barnafödsel och allt runt det, löst sig på bästa sätt.
Stallägaren kommer att ta min pålle som en tillridningshäst (hon har haft flera innan, men skurit ner på det), för att bättra på det hela erbjöd sig mina föräldrar att betala lite av den extra kostnaden detta kommer att innebära, bara för att de vet hur mkt det innebär för mig att ha häst och speciellt en som passar mig pga att jag är handikappryttare) plus att jag inte tjänar mkt nu som sjukskriven halvtidsanställd. Sälja pga graviditet är definitivt uteslutet, vila känns inte heller som ngt alternativ, då han redan ligger efter ridmässigt.

Kunde inte löst sig bättre, tänkte jobba hästen i skritt och trav så länge det känns ok (är ändå i 7:e månaden nu).
Annars är vi just nu mest nöjda med att hältan löste sig å bra och så billigt som den gjorde. ET ska ändå gå igenom honom imorrn, för säkerhets skull.

bara en kort rapport från öland. :bump:

Skönt att allt löser sig! Och att ET tar en titt är nog bra, Bianca hade som sagt spänningar i bogarna som hängde med ett tag pga att hon var så ömfotad.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka