Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Gött suzieQ att allt löser sig:)!

*kl* Hemma efter första träningen på läänge för min ordinarie tränare.
Var lite nojjig att det skulle gå skit ( springa ifrån, ligga på etc..)
Men nope, skötte sig jättebra och jag är som på små moln. Känns som vi kan genomlida dressyren om 14 dgr ändå även om vi inte är på topp:D.

Gick bäst i vänster varv och bara det får mig att känna mig mkt glad då det var i det varvet det blev väldigt otaktmässigt innan:banana:.
Bådar gott för framtiden och nu vill jag ju bara mer och mer!
Är ju så mycket roligare när man har tränarens ord att tänka på och fokusera på det vi ska göra, har ju åkt häst lite:p..

Ni med hästar där får driva och jobba tycker säkert det är svårt ibland men jag kan tycka det är nog så svårt med Loppis överenergi till man hittar kanapparna. Sen är det ju jättekul i tex skänkelvikning när man vet att bara jag gör liite, absolut inte för mycket, så blir det så bra så..Gör jag för mycket med både viktförflyttning och mothållande mm så blir det pannkaka, men just när man får till det med den där fina lilla hjälpgivningen, Då, då är Loppan vääldigt rolig att rida:D

Åå vad roligt Polly att din träning gick så bra!!
Jag tror nog att det vinner i längden att ha en häst med mycket energi, så det ska du vara glad för. :)
Var ska du tävla om 2 veckor och vilka klasser??

Susie: Himla skönt att det löste sig med skor på pållen.

kl
Jag var på en så kanonkul träning för ny tränare igår. Pållen gick så fint och jobbade på så positivt med det vi behöver jobba med. :love:
Min vanliga tränare är jätteduktig men slösar inte med positivt beröm direkt :crazy:. Denna tränare var jättenoga med att tala om allt som var bra, så jag tror vi lyfte oss lite...:banana:
Kul, kul cykelhjul!!!!:bump:

Men va härligt :D Det är bra med tränare som vågar berömma en. Det får en ju att få bättre självkänsla och vilja ännu mer :)

Visst blir man glad! Beröm är viktigt, man växer av att få höra att man gör något bra!
Jag känner ju min tränare väldigt väl och hon skulle inte ge positiv cred om vi inte förtjänade det sen är väl Loppan lite favvo, varför vet jag inte men det gör det faktiskt lite roligare, sen vet hon ju var gränserna går och hur Loppan fungerar då hon ridit henne litegrann. Min förra häst gillade hon nog sådär eftersom hon brukade säga att det var tur han hade mig som ägare.. ( Hade nog vart medwurst annars, fast så sade hon aldrig;))

Jag ska rida i Svenljunga, är ju där jag tränar också, så vi får se om hon även denna gång reagerar på att manegen inte är sig lik..:crazy: ( Red lb:2 där förra våren med en konstant utåtställd häst:devil:..Men hon har säkert mognat:angel:..

Jag ska rida i Svenljunga, är ju där jag tränar också, så vi får se om hon även denna gång reagerar på att manegen inte är sig lik..:crazy: ( Red lb:2 där förra våren med en konstant utåtställd häst:devil:..Men hon har säkert mognat:angel:..

Men vad roligt, det ska jag också....
Jag rider både LC:1 och LB:0 så det blir vår allra första tävling där vi rider två klasser.
Kul att träffas!!

Åh, vad roligt att du ska dit med:banana:! Jag känner väl mig inte "redo" men, äh, kul och göra oss lite fina en gång innan vintern:D. Hittar inga mer tävlingar som passar sen så..och nära och bra och många kompisar att heja på så det blir kanon!

*kl* Klantade till det idag när vi lastade coben jag varit på träning med:crazy:.
Stod för nära bakom när tösen körde "Tobbe" lastning!
AJ-vad :devil: ont jag fick ovanför knä´t, vilken kospark..Lär vara gött blå imå´n..Klantarsle..

Så roligt att åker på samma tävling.;)
Jag får leta mig till era trakter också.

Det finns tävlingar i både Råda och Partille, inget som kan passa er?

Sara längtar nog hem. Sitter o planerar hopptävlingar och Rivica ska få följa med :D Det blir ju kul. Hämtat hem den unge som nu gått på bete i 4 veckor.

Kul att träningarna går bra. En bra tränare är viktig. :D

Hej :)

Min Lilla H är ju också 06 :)

Vi ska till Råda, men har avamnält till Långeberga.

Ses vi på Råda kanske ?

Vilken liten pingla du fått tag i!!
Rör sig fint och väldigt taktmässigt :love:.

Men några terränghinder syntes inte till på filmen...:confused:

Så kul då ses vi där.:)
Det kommer att märkas när jag kommer. Har med mig två hästar som kommer att skrika efter varandra och uppföra sig illa båda två.:mad:
Gäller att de går att rida bara. Ska starta LB och LA med båda.
Vilka klasser ska du rida? Vad heter din häst?

Jag tänkte att du förstod :laugh: Lilla H, Hatchetchup :laugh:

Vi har anmält oss till Lb och La, men jag ska nog byta från a till c. Känns som att vi får helt enkelt ta allt från början ;)

Och nu när vi väl börjar hitta drivning och stöd, ska jag ju inte schabla bort det genom att ha bråttom. Så tänker jag, målet är ju högt satt för oss och då kan vi ju inte slarva bort grunden :D

Jag är lite trögtänkt :D

Det ska bli roligt att träffa er igen. Nu finns det ingen domarsida, för domaren sitter på läktaren. Manegen är 20 * 40 så det kanske passar henne bättre?

Du har inte anmält till Partille också?

:confused:Vad?
Menar att jag tycker det är roligt att komma iväg till "hemmaklubb" när vi inte har
kunnat tävla knappt, men hade gärna haft mer träning i ryggen då hon liksom inte är riktigt med mig..
Att jag tycker det är kul att få använda mina tävlingskläder och komma ut och göra så gott vi kan?

Maui: Tror jag kollade men minns inte om det var att jag jobbade eller om det var klasser som var höga för oss. Partille är samtidigt som Svenljunga! Men vi får se!

Svårt att få till när man jobbar var tredje helg också! Nu ska jag dammsuga efter Bossevalp:devil:..Sen blir det skogsluff med Loppis.

Oj, oj..Tittade på filmen nu! Vacker hon är:love:!
Måste ha utvecklats fort?
Har för mig att hon knappt var riden när du fick hem henne?
Rör sig ju super!

:rofl::rofl: Jag citerade ju vad happy skrev: "Kul kul cykelhjul"!! tyckte det var ett vansinnigt roligt uttryck! Och sen menade jag att det blir roligt att du o happy kommer till samma tävling o får träffas.

Ja herregud vad trött jag måste varit imorse? Min häst är inte ljusbrun den är mörkbrun o är ju DENNA videon o inget annat!:D

http://www.youtube.com/watch?v=2qNrCeHQhnc&list=UUmm_D6HP8gCeeLTCRJLY0_Q&index=1&feature=plcp

Nej hon var inte riden alls när jag fick henne polly, så totalt har jag ridit henne i 5-6 veckor eftersom hon haft lite sårskador däremellan med. Hon har väldigt lätt för sig o är en äkta pärla!:love:

*kl*

Svarar alla..

Ja, det var väldigt skönt att det räckte med att slå på ett par skor. Fast även om hältan försvann så såg ju både jag och veterinären en liiiten rörelsestörning som var kvar ändå.
ET var och tittade på honom, eftersom jag vet att jag är sned osv pga mitt rörelsehinder vilket brukar visa sig i hästarna jag rider.
Mycket riktigt, hon hittade lite av varje på honom, samt att hon totalt dömde ut skoningen, som jag själv varit lite fundersam över innan.

Bl.a. hittade hon; snett och ngt roterat bäcken, låst ländrygg, ngt med några kotor i halsen/nacken (kommer inte ihåg vad hon sa), samt att hon tryckte något till rätta i ena bakknät (detta hade hon, vad jag förstod, aldrig sett innan).
Att detta endast resulterade i den lilla rörelsestörning som inte försvann iom skoningen, är för mig en gåta.

När ET berättade vad hon hittade började jag så smått fundera på om det inte är dags att sluta rida, för hästen skull och sälja honom istället nu i samband med graviditeten.

Men då påpekade ETn så snällt att mkt kan hamna snett om de t.ex. rullar sig i hagen eller rusar iväg i något glädrefnatt eller ngt annat de hittar på när de är ute och är tokiga.

Trevligt nog tyckte hon ändå att han var rakare i kroppen än många hästar som har "normala" ryttare, plus att han var väldigt mjuk och rörlig och hade fina leder (iofs har hon sagt tidigare att han är överrörlig och att jag inte får stretcha honom pga det).
Nu får vi se hur det blir i vinter när jag inte kommer rida så mycket eller något alls.

Ursäkta för ett långt svamligt inlägg, men vi gör inte så mkt mer just nu, ska skritta honom imorrn och idag var medryttaren ute och skrittade honom lite i skogen.

Jag köper det din ET säger med att det händer mycket grejer i hagen och lika troligt kan orsakas snedheter där. Tycker absolut inte du ska överväga att sälja och sluta med ridning:devil:! Minns även filmsnutt du lagt upp och hur grymt mjukt och fint det såg ut mer er tillsammans. Nä, njut av din fina häst och nu har du ju ett bra koncept:)!

Ha, ha, ja jag fattade inte riktigt vad du menade även om jag känner mig lite blond "lyxhemmafruaktig" i mitt tänk ibland:angel:.Moha, lr not..

Meeen skönt att fler är disträa..Nog 17 minns jag Harriet som mörk ja..Hon är superfin:love:! Gillar det näpna huvudet, för hon ser ut att ha ett väldigt ädelt och uttrycksfullt huvud.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat