Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja, jag tycker att man ska "skynda långsamt" med unghästarna. Om någon sedan provar att starta en MSVC med sin 5-åring är det inget jag blir jätteupprörd över så länge man jobbat sig uppåt i utbildningstrappan och det är en enskild gång som man provar på det vid en "lämplig tidpunkt".

I mitt område finns det de som vid enstaka tillfällen eller upprepade gånger startar sina 5-åringar i MSVC, och jag ville skriva att det förekom eftersom det tidigare i tråden antyddes att det knappt var ingen som gjorde det.

Kl
Vilka ljuvliga bilder ni bjuder på Gaia och Polly, tycker vi ska bli bättre på att lägga ut bilder...

Jag var på dressyrtävling igår, red LC:2 och jag måste säga att det var ett himla roligt program, passade mig och pållen riktigt bra.
Jag är jättenöjd med vår insats, främst för att pållen var så himla ridbar och lyhörd genom hela programmet men också för att han uppförde sig så bra utanför staketet också!!:love:
Fick 65,7% (och en liten rosett)
Dottern fotade på framridningen, ska lägga ut några bilder när jag flyttat över dom till datorn.
Ska tävla en LC nästa helg också, nu är vi äntligen lite på G:banana:

Jättegrattis!! Härligt med så bra % och bra känsla! Nu är ni verkligen på G igen.:banana::banana:

KL

Ja så var fälttävlanssäongen över...snyft nu är det låååång tid till nästa sommar. Men Majken gjorde en lysande avslutning med sin debut i 100 klass! Dressyren var ju inget att skryta med förstås, blir mycket trim i vinter, hoppningen var verkligen vässad, det är en lutande gräsbana så man hoppar antingen i nerförslut eller uppförsbacke, 10 hinder o 11 språng o t ex en kombination med oxer inhopp o sen ett kort språng till b-hindret....hon löste alla svårigheter men rev tre bommar. Jag var jättenöjd eftersom hon kändes lite förvånad över hur högt det var...Sen terrängen, inte en tvekan! Hon galopperade hur käckt som helst runt o hoppade alla olika typer av hinder utan att tveka, t om över stocken ned i vattnet o nåt sånt har hon aldrig hoppat!:bump::bump: Så jag är så glad över min lilla guldhäst...

Vilken härlig avslutning ni fick på säsongen, en så stadig "terrängfemåring" växer inte på träd precis. Just den inställningen hon har måste vara guld värd inför framtiden.

Kl
Några foton från framridningen. Jag vet att min sits har en del att önska...men det jobbar vi på!!

DSC02024.jpg

DSC02030.jpg

DSC02028.jpg

DSC02031.jpg

Ja, shit va fina ni är:love:!!! Skulle precis säga att den sista bilden var kanon men Nova hann före och wowa;)! Grattis!!!

Nova: Stort grattis till dig med! Måste vara en härlig säsongsavslutning med goa Majken, vilken liten pärla!

*kl* Hemkommen från dressyrträning..känns sådär men, men.. Blir start i lb1 nästa söndag så knappa två veckor att ytterligare fila formen..

Jag hakar på och säger "WOW" precis som Polly och Novali om samma bild!
Ni är kalasfina!!

Happy, så fint det ser ut. Roligt att ni kom ut på en tävling. var blir det nästa gång? Ni ska inte till Svenljunga? Grattis

Nova, inte dåligt att rida 100 klassen. Tyckte bilderna du visade sist var på STORA hinder. Önskar att jag hade vågat, det ser så roligt ut med fälttävlan. Kul att det gick så bra på avslutningen.:d

KL

Har ni sett att de ändrar licenserna till nästa år? hästens kostar varje år om man inte löser en livstids före årsskiftet. Hur gör ni som inte redan har licens på hästarna? Antingen betala nästan 1000 kr nu eller 200 per år?
Lokal licenserna för ryttare försvinner men det spelar nog mindre roll då jag ändå hade tänkt välja regionallicens för att få fler tävlingar att välja p.

Men hästlicensen gäller väl från regional och uppåt? Då är det inget problem för min del ;)

Happy, verkligen superfina är ni! Skoj att det går så bra framåt :D

Ja det var ju stort senast o hon klarade ju det kanon så jag tänkte det var dags att ta ett steg upp!:) Här var det ju hoppbanan som var värst tyckte jag...:o Terrängen var jättefin o inget hinder som man kände var för stort för klassen, alla möjliga typer av hinder var med, stenmur, bord utan infångare, spets med infångare, pallissader med häckar på, trahkener och liten stock att hoppa över (läs kliva för det gjorde ju Majsan) vid vattnet osv. Jag är jättenöjd med den avslutningen!

KL

Jag fick ju lösa licens på Majken till denna tävlingen så det behöver jag inte ens fundera över mer. Å för mig blir det ju billigare nästa år, 750 mot 900 som jag betalat i år.

kan ni inte presentera era egna 5 åringar istället.

Avel
Håller med. Presentera era egna 5-åringar. Kan ju vara kul att vet vilka ni är som skriver.

Det är faktiskt inget krav att vara offentlig på ett sådant här forum. Om man skriver ut stammen på sin häst här samt lägger ut bilder och filmer är man inte längre anonym och det är inte alla som vill vara offentliga.

Bara för att man inte blottar hela sitt hästliv på nätet betyder inte det att man inte vet vad man talar om eller att man inte har rätt att uttala sig.
Att tex Rider är en kompetent unghästutbildare fattar man ganska snabbt bara genom att läsa inläggen som h*n skriver.

Kul att se filmerna, men så dimmigt det var:(
Vi har varit i Gärds många gånger så jag kände i banan:) Ser så himla roligt ut.
Majken tuffade på som en rutinerad häst.;)

Tack så mycket för era snälla kommentarer!
Dom värmer...

Avel: Ska till en liten klubb som heter RK Vista och rida på deras klubbmästerskap. Det är fullt tillräckligt än så länge...:)

Novali: Helt fantastiskt vilken fin jämn bjudning hon har i terrängen. Jag tycker hindrena ser stora och svåra ut men när man ser Majken ser det plötsligt enkelt ut.:bow:

Happy; Sa fantastiskt fina ni var, urtjusigt verkligen!

Jovius; jag kan halla med litegrann for jag gillar inte att vara for offentlig pa internet (har ytterst fa bilder/videos online vare sig pa mig, barnen eller hastarna) men i denna traden verkar man fa bast respons om man lagger ut massor av bildbevis pa framgangarna ;)
Jag har faktiskt sallan tid att ladda upp bilder och fixa och trixa... har svart att hinna med att gora album at familjen, har t.ex. fortfarande annu inget pa barnen nar de var bebisar - och de foddes 2008 :eek:
Plus att jag oftast ar sjalv i stallet och pa tavling och da blir det inga bilder heller.

Men som sagt, da far man rakna med att bli lite utanfor har, dvs inte med i "inneligan"...sant ar livet.

Jag forsoker hitta ett bra bett till min hast. Han fipplar for mycket med tredelade, funkar battre med rakt bett men problemet med det ar han blir en aning for fixerad i nacken. Vi kampar vidare med markarbetet. Jag ar lite trott pa min tranare som hela tiden kanner att hon maste kommentera att han inte alls ar byggd for dressyr med sin relativt korta hals och stora bogar - tja, han ar ju avlad for hoppning men SA tokig conformation tycker jag nog inte att han har...:mad:

Nej jag tycker inte heller att man måste hålla på med bilder o filmer om man inte vill. Men jag tycker inte heller att man blir utanför "inneligan" som du benämnde oss som skriver lite oftare pga av utebliven film. Snarare är det väl så att vissa av oss skriver ofta här o har dessutom träffats o då blir ju kopplingen tightare.

Håller med om att det var lite trista kommentarer från din tränare? Min häst är ju byggd ännu mer så med kort hals, korta framben o svårt för dressyr men min tränare utgår från dom förutsättningarna o min häst har verkligen utvecklats under hennes ledning.
Har du möjlighet att prova någon annan?

Håller med om at du borde försöka hitta en annan tränare. Inte roligt när man känner att de inte är så förtjusta i ens häst. Brukar inte bli det allra bästa då.:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka