Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig lite på settersidor, både FB och annat, det är 90% bilder på hundar inomhus, ingen verkar ju gör nått med dom. :( En stackare hade lagt ut en jaktbild och blev överöst med kommentarer om den stackars fågeln....

Förstår inte varför folk ska ha jakthund om dom inte tänker använda hunden till jakt? Eller något likvärdigt så att den får göra något i alla fall.

Förstår inte varför folk ska ha jakthund om dom inte tänker använda hunden till jakt? Eller något likvärdigt så att den får göra något i alla fall.

Ja, eller NÅGON hundaktivitet utomhus alls?! Bara låt hunden få nosa upp sin mat utomhus eller liknande :( Så feta hundar med sorg i blicken som vaggar runt eller ligger med nosen mot dörrspringan...

@Migo: Av nyfikenhet, hur ser hans kullsyskon ut? Har de liknande exteriör eller var det han som hade otur i det genetiska lotteriet sas?

Jag vet faktiskt inte, dels är de väldigt luddiga så det syns dåligt, dels ser jag dem ytterst sällan eftersom de inte används till vallning.

Jag vet att flera halvsyskon och andra när släktingar på tiksidan är avlivade pga artroser och svårlokaliserade hältor och krämpor...

Jag vet faktiskt inte, dels är de väldigt luddiga så det syns dåligt, dels ser jag dem ytterst sällan eftersom de inte används till vallning.

Jag vet att flera halvsyskon och andra när släktingar på tiksidan är avlivade pga artroser och svårlokaliserade hältor och krämpor...

Aj då, då låter det ju som om det ligger i linjerna. Stackars Boss :heart

Har ni några tips på hur man tränar upp hundens kvickhet, exempelvis i läggande?
Det går såååå långsamt och skulle gärna vilja att hon blir lite kvickare i det mesta.

Posten kom. Kikade ut i hallen och vid dörren låg en konstig lila förpackning med whiskasloggan på. :cautious:
Andra sidan var gul och berättade att förpackningen innehöll ett smakprov av Pedigree Dentastix och nån kattvariant från Whiskas. :wtf:
Hoppas soptunnan får fina tänder!

Tyvärr är det så. Vi måste bygga nytt staket runt tomten om vi får en hundgranne. Mamma Mu skulle äta den till frukost. Och hon skulle tom slippa hår i maten. På med lite marinad bara...

Skämt åt sido, vi bor på så sätt att vi har inte behövt ha staket runt hela gården då ingen väg el liknande går hit och en stor del av marken skärmas av med en å. Det finns bara vi och denna fastigheten här. Hade tänkt öppna upp planlösningen på övervåningen och bygga nytt sovrum till oss i källaren, nu blir det 4000 m staket ist. :(

Posten kom. Kikade ut i hallen och vid dörren låg en konstig lila förpackning med whiskasloggan på. :cautious:
Andra sidan var gul och berättade att förpackningen innehöll ett smakprov av Pedigree Dentastix och nån kattvariant från Whiskas. :wtf:
Hoppas soptunnan får fina tänder!
Jag fick också hem sådant. Mina dårar fick varsin dentastix och så fort de ätit klart gick de raka vägen till vattenskålen, de som aldrig dricker i vanliga fall. Undrar vad sjutton det är i de där pinnarna egentligen... kattgodiset fick bli hundgodis :p

Jag behöver er hjälp.
Vi kommer ha ett par öppna hundevent på jobbet i sommar bla kommer ett av Sveriges största privata aktörer lägga sitt tjänstehundsmästerskap hos oss. Vi har även en stor nationell utställning. Jag skulle vilja ha tips på hundtidningar att kontakta som kan tänkas skriva om dessa. Tänkte tipsa Brukshunden och Hundsport om mästerskapet men det där med utställning har jag noll koll på.
Vill outa jobbet lite och öka trycket ännu mer inför nästa år :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar