Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är problemet med många b-höfter? B är ju bra.
Ja, det är inga konstigheter i sig. Men om vi jämför med liknade raser så har vi nästan fler B än A, där vi då har kunnat se vissa tendenser till att två B ger fler C i kullen etc. A har blivit mycket färre helt enkelt. Så det kan tyda på en nedåtgående trend.

Du vet ju vilken cancerpanik jag har med Devil - testar minsta lilla knöl och går på årliga hälsotester.
Det är HEMSKT och jag kommer aldrig någonsin köpa en flat igen, oavsett hur mycket jag älskar min hund. Bidragande är givetvis att jag tycker att aveln går åt helvete och fokuserar om möjligt ännu mer på utseende än förut i kombination med att få uppfödare skäms för att avla vidare på hundar från mycket sjuka linjer. Flattar springer till sig placeringar i BIG och BIS på världens största utställningar och utseendefixeringen exploderar.

Min förra flat avlivades för brusten tumör på mjälten 5,5 år gammal. Ena veckan frisk - andra veckan död. Jag har varit i flatvärlden i nära 10 år och känner få hundar som upplevt sin 10års-dag. Unga hundar 3-8 år avlivas akut på grund av tumörer i inälvorna eller skelettet. Dom yngsta har varit 10 och 15 månader gamla. Tikar som ligger i valplådan med småttingar och ägarna tvingas avliva akut.

Men visst. Det är glada hundar!

Ja, jag tänkte på Devil när jag skrev det :( Hemskt!

Pratade precis i telefon med en person som behövde någon att samåka med från tävlingen. Vi har bara träffats som hastigast en gång förut, på en träning. Jag var lite nervös, dels för att jag inte hade riktig koll på något, dels för att jag inte riktigt mindes om personen var trevlig eller inte :p

Meeen vi hade nästan svårt att sluta prata och nu känns det inte bara som att jag har koll på läget, utan också som att jag kommer få en av de trevligaste hemresorna från tävling som går att få :D Det ska bli intressant att se vad hundarna tycker om varandra också, men eftersom det är ett knippe vinthundar så räknar jag med att de kommer trivas fint ihop de med.

Äntligen känner jag mig tävlingssugen! :banana:

När känd fitness-profil skaffar corgi-valp, gnäller om att bli väckt på nätterna och sedan säger att de vägrat gå ut med valpen på natten sen dag ett för "det där med att hålla sig är väl något man lär dom?". :banghead:

Inlägget försvann kvickt när flera påpekade att de inte är fysiskt kapabla till att "hålla sig" när de är så små och att man för bövelen tar ut valpen om den är kissnödig... :mad:

Nu kommer jag låta som en dryg översittare, men jag undrar seriöst över intelligensen hos medlemmarna på fb-sidor som "Vi som gillar hundar"? Vad är det för tokar? Och majoriteten verkar ha amstaff, american bully, importerad byracka, blandras eller någon av de tre inneraserna: pomeranian, fransk bulldog eller chihuahua (ok, föredetta inneras).

Fick en bild där man ser Boss alla kassa vinklar... det är ju inte konstigt att den hunden har knäproblem!
17426410_10154588079643666_5406922038565560079_n.jpg

Jämfört med de andra ser han ju helt rakbent ut både fram och bak:(
17103671_10154544559373666_8933685987604988138_n.jpg

16864801_10154505369463666_3089139285333411199_n.jpg

15622717_10154312841333666_8214134705886246693_n.jpg

(Jag håller på att fysträna för att hjälpa henne räta ut ryggen lite, här hade hon precis gått ett rätt hårt pass och var trött)

Fick en bild där man ser Boss alla kassa vinklar... det är ju inte konstigt att den hunden har knäproblem!
17426410_10154588079643666_5406922038565560079_n.jpg

Jämfört med de andra ser han ju helt rakbent ut både fram och bak:(
17103671_10154544559373666_8933685987604988138_n.jpg

16864801_10154505369463666_3089139285333411199_n.jpg

15622717_10154312841333666_8214134705886246693_n.jpg

(Jag håller på att fysträna för att hjälpa henne räta ut ryggen lite, här hade hon precis gått ett rätt hårt pass och var trött)

Ale lär ju vara rätt plan om hon inte står framför sig med frambenen och inte under sig med bakbenen också! Fina dom är. :)

Åh, en vän har precis "adopterat" en hund från Irland :crazy: Sa vad jag tyckte om det innan de gjorde det, men hon slog bakut direkt och tyckte inte jag kunde ha några åsikter om jag inte pratat med organisationen själv :banghead:

Nu pratar hon om ensamhetsteäning osv på sätt som strider mot allt jag tror på (och lärt mig på buke). Måste bita mig i tungan varje gång! Till råga på allt är det en husky-blandning som hon har, i centrala Gbg, utan planer på drag elle nått :(

Så, nu har jag fått ventilerat mig iaf! :cool:

Idag har vi varit ute på en 2 timmar lång morgonpromenad. Första riktiga vårpromenaden :love: Solen skiner och fåglarna kvittrar, och helt härligt stilla.
17457477_10208094052497144_3011353083016070046_n.jpg

Sen att jag lyckades kasta upp hennes favvoleksak i en gran och fick spendera 20 minuter på att få ner den, det är en annan femma :angel:

Men det är så skönt att ha en hund som inte reagerar på vilt. Ett rådjur stötte vi på som glodde på oss innan det skuttade iväg, en hare for upp rätt framför oss och pilade iväg. Inte minsta tendens till att springa efter.
Fast hon sprang faktiskt iväg en gång. Blev jättepaff, kallade in henne, kollade vad hon sprungit på - visade sig att det satt något stort vitt plastskynke i ett träd som fladdrade, och hon hade sprungit för att undersöka det :rofl: Så då fick hon hämta det, hon blev så glad så. Finaste lilla räven :love:

Lyckas snubbla över hundrelaterad grej efter hundrelaterad grej som gör mig förbannad.
Nyss var det en såndär typisk post nånstans om en hundvalp som "räddats" efter att ha slängts ner i nån flod. Undernärd, avslitet ben, ingen päls kvar. Men avlivning är ju det värsta man kan göra så istället så opererar dem den, behandlar den och övergöder den så att den är både trebent och formad som en tunna. Och jag blir så oerhört arg. :banghead:

Kollar just nu på ett program som inte har ett skit med hundar att göra och plötsligt vaggar dessa... saker förbi på skärmen:
9EQPRBy.png

XyJBjTv.png

Alltså... hur... va... nej... :eek: :wtf: :arghh:

Ursäkta skiten men jag behövde få skriva av mig lite. :o

Lyckas snubbla över hundrelaterad grej efter hundrelaterad grej som gör mig förbannad.
Nyss var det en såndär typisk post nånstans om en hundvalp som "räddats" efter att ha slängts ner i nån flod. Undernärd, avslitet ben, ingen päls kvar. Men avlivning är ju det värsta man kan göra så istället så opererar dem den, behandlar den och övergöder den så att den är både trebent och formad som en tunna. Och jag blir så oerhört arg. :banghead:

Kollar just nu på ett program som inte har ett skit med hundar att göra och plötsligt vaggar dessa... saker förbi på skärmen:
9EQPRBy.png

XyJBjTv.png

Alltså... hur... va... nej... :eek: :wtf: :arghh:

Ursäkta skiten men jag behövde få skriva av mig lite. :o
:(:(

Jag stör mig lite på settersidor, både FB och annat, det är 90% bilder på hundar inomhus, ingen verkar ju gör nått med dom. :( En stackare hade lagt ut en jaktbild och blev överöst med kommentarer om den stackars fågeln....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA