Vid Hovdala Slott Nära dig?Var är det nånstans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vid Hovdala Slott Nära dig?Var är det nånstans?
Vad är problemet med många b-höfter? B är ju bra.Ja, det diskuteras även hos andra raser, hur avläsningen egentligen funkar. Vi har lite samma bekymmer, fast massa B-höfter, men ändå för få som röntgar.
Ja, det är inga konstigheter i sig. Men om vi jämför med liknade raser så har vi nästan fler B än A, där vi då har kunnat se vissa tendenser till att två B ger fler C i kullen etc. A har blivit mycket färre helt enkelt. Så det kan tyda på en nedåtgående trend.Vad är problemet med många b-höfter? B är ju bra.
Du vet ju vilken cancerpanik jag har med Devil - testar minsta lilla knöl och går på årliga hälsotester.
Det är HEMSKT och jag kommer aldrig någonsin köpa en flat igen, oavsett hur mycket jag älskar min hund. Bidragande är givetvis att jag tycker att aveln går åt helvete och fokuserar om möjligt ännu mer på utseende än förut i kombination med att få uppfödare skäms för att avla vidare på hundar från mycket sjuka linjer. Flattar springer till sig placeringar i BIG och BIS på världens största utställningar och utseendefixeringen exploderar.
Min förra flat avlivades för brusten tumör på mjälten 5,5 år gammal. Ena veckan frisk - andra veckan död. Jag har varit i flatvärlden i nära 10 år och känner få hundar som upplevt sin 10års-dag. Unga hundar 3-8 år avlivas akut på grund av tumörer i inälvorna eller skelettet. Dom yngsta har varit 10 och 15 månader gamla. Tikar som ligger i valplådan med småttingar och ägarna tvingas avliva akut.
Men visst. Det är glada hundar!
Ja Allt är iofs nära i SkåneVid Hovdala Slott Nära dig?
Det är tävling på samma plats två veckor senare ocksåJa Allt är iofs nära i Skåne
Synd att vi ska på annat den helgen, annars hade jag gärna kikat.
Fick en bild där man ser Boss alla kassa vinklar... det är ju inte konstigt att den hunden har knäproblem!
Jämfört med de andra ser han ju helt rakbent ut både fram och bak
(Jag håller på att fysträna för att hjälpa henne räta ut ryggen lite, här hade hon precis gått ett rätt hårt pass och var trött)
Hon ställer sig ofta så här, behöver lite mer allsidig träning tror jagAle lär ju vara rätt plan om hon inte står framför sig med frambenen och inte under sig med bakbenen också! Fina dom är.
Hon ställer sig ofta så här, behöver lite mer allsidig träning tror jag
Lyckas snubbla över hundrelaterad grej efter hundrelaterad grej som gör mig förbannad.
Nyss var det en såndär typisk post nånstans om en hundvalp som "räddats" efter att ha slängts ner i nån flod. Undernärd, avslitet ben, ingen päls kvar. Men avlivning är ju det värsta man kan göra så istället så opererar dem den, behandlar den och övergöder den så att den är både trebent och formad som en tunna. Och jag blir så oerhört arg.
Kollar just nu på ett program som inte har ett skit med hundar att göra och plötsligt vaggar dessa... saker förbi på skärmen:
Alltså... hur... va... nej...
Ursäkta skiten men jag behövde få skriva av mig lite.