Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver er hjälp.
Vi kommer ha ett par öppna hundevent på jobbet i sommar bla kommer ett av Sveriges största privata aktörer lägga sitt tjänstehundsmästerskap hos oss. Vi har även en stor nationell utställning. Jag skulle vilja ha tips på hundtidningar att kontakta som kan tänkas skriva om dessa. Tänkte tipsa Brukshunden och Hundsport om mästerskapet men det där med utställning har jag noll koll på.
Vill outa jobbet lite och öka trycket ännu mer inför nästa år :p
Är det som här så törstar lokala medierna efter saker att skriva om, så både radio och tidning kan vara intresserade.

Är det som här så törstar lokala medierna efter saker att skriva om, så både radio och tidning kan vara intresserade.
Stället har aldrig marknadsförts alls tidigare och nu fick jag som nytillträdande chef uppgiften att öka beläggningen...då måste vi ju synas. Men var? Help!

Instämmer med @Migo @Voff men se till att kontakta dem i god tid. Det är också bra att ha ett informationsblad/dokument färdigt med kortfattade regler osv.
Vi arrenderar bara ut mark och byggnader, står inte för själva eventet. Men få dit media som uppmärksammar eventen gör ju att vi samtidigt syns, för andra event som letar ställen.

Preciiis så är det. Men jag har förvarnat paret om att vi har uppfödning och vilken typ av hundar så inget gnäll om skall el liknande ska komma sen samt att det förstås att vi håller våra hundar hos oss, och håller sin hos sig.
Hoppas det är en trevlig variant av sin ras ,så kanske jag kan köpa en sen utan att bli satt på ignorlistan o inte får vara vän längre :idea:

Lillpumin har gått kopplad i snart tre veckor pga sår på en tass. Han har fått gå ganska långa promenader med sko på sig, men det går ändå inte uppemot att springa lös. Samtidigt har jag börjat ett nytt jobb, så jag har varit väldigt sliten. Min snälla bror har haft lillpumin dagtid och på kvällarna har jag lagt nåt litet spår, klickertränat en del och kört godissök, men det märks att lillpumin behöver ett pass där han bara kan rasa av sig. Eller träffa en hundkompis och ha kapplöpning. Han börjar bli rätt jobbig nu, om man säger så :angel: Men den goda nyheten är iallafall att såret nästan är bra!! :)

Lillpumin har gått kopplad i snart tre veckor pga sår på en tass. Han har fått gå ganska långa promenader med sko på sig, men det går ändå inte uppemot att springa lös. Samtidigt har jag börjat ett nytt jobb, så jag har varit väldigt sliten. Min snälla bror har haft lillpumin dagtid och på kvällarna har jag lagt nåt litet spår, klickertränat en del och kört godissök, men det märks att lillpumin behöver ett pass där han bara kan rasa av sig. Eller träffa en hundkompis och ha kapplöpning. Han börjar bli rätt jobbig nu, om man säger så :angel: Men den goda nyheten är iallafall att såret nästan är bra!! :)
Åh, sådant är så segt :( Om han är nästan bra så kanske det går att ta en cykeltur eller joggingrunda med honom så att han får anstränga sig lite mer fysiskt? Det gjorde jag förut när min unga hade ett sår på tassen och var tvungen att hållas kopplad ett litet tag för att det inte skulle dras upp igen och det var väldigt skönt för oss alla att hon kunde få trötta ut sig lite på det sättet :p

Något har hänt med mig, jag nördar i stamtavlor som aldrig förr. Så fort jag ser en BC måste jag gräva i stamtavlan och även veckor senare kan jag komma på något och gå tillbaka till samma hund för att gräva ännu mer. Jag kan bara inte sluta. Jag är helt manisk!

Jag tror att det beror på att jag redan planerar nästa valp :nailbiting:. Med 40 tackor vintertid kommer jag ju behöva minst två. :angel: Och så är Husse villig att prova på vallning med Z när han blivit större (hämtar om en vecka! :bump:). Eftersom Husse dessutom självmant, med jämna mellanrum, tar upp en jätteduktig vallhund som han blev väldigt imponerad av för några år sedan och själv är lite orolig för att "fastna" för vallningen så ... Vi behöver ju varsin, eller hur? Minst. :D

Jag är kär. Sambon är kär. Vi har i en vecka nu dregglat över videos och bilder på en 5-månaders Tjeckisk valp. Vilket ämne:love:
Men vi ska ju lägga pengarna på en som är över året, helst två år och är röntgad och klar. Valp ska vi ju få en ny från Lilla S uppfödare. Tre nya hundar går inte!!!!

Är man kär så är man. :D

Finns den kvar om en månad så.... Just nu finns inte ekonomin till två hundköp (valpen från Lilla S uppfödare får vi ju som ersättning). Jag kommer resa till Thailand om en månad för att reda ut pappas dödsbo så tyvärr har jag en del utgifter framför mig. Men om vi lyckas reda ut den soppan finns det lite medel till en extra vovve.
Frågan är bara var vi ska ha den? Max 5 hundar här hemma!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar