Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaa! Då blir han en bukehund. :love:

Åååh I wish! :love:

Det värsta är att det verkar så himla enkelt att skaffa en sån hund?! Liten, gosig, snäll, förbi valpstadiet, van vid stadsliv... Och vår vardag är ju redan hundanpassad, så hur mycket extra jobb kan det liksom bli med 4 kilo Claes i livet? :D Jag är valpsjuk som tusan men vuxen omplacering låter mer och mer som ett realistiskt val, även om jag förstår att det nog inte är fullt så plättlätt som jag tänker mig :p

Om du skaffar hund kan jag och Svansson vara hundvakter åt Claes @mandalaki :love: han kan få hänga med till mina föräldrar för jag tror absolut att katten Ragnar och hunden Claes skulle kunna bli ett radarpar :D

(För visst är det väl bara hundpassning som hindrar dig från att hämta Claes?!)

Det är fler parametrar, tyvärr. Så jag hoppas det kan dyka upp en annan Claes (men alltså, NAMNET??) den dag livet ser annorlunda ut för mig.

Åååh I wish! :love:

Det värsta är att det verkar så himla enkelt att skaffa en sån hund?! Liten, gosig, snäll, förbi valpstadiet, van vid stadsliv... Och vår vardag är ju redan hundanpassad, så hur mycket extra jobb kan det liksom bli med 4 kilo Claes i livet? :D Jag är valpsjuk som tusan men vuxen omplacering låter mer och mer som ett realistiskt val, även om jag förstår att det nog inte är fullt så plättlätt som jag tänker mig :p

Jamen precis! Vad kan gå fel, liksom ...

Eller hur! :love:

Visade Claes för mamma...... :idea: :cool:

Hur bör man känna när man haft sin vuxna omplacering i en vecka?

Jag tycker så mycket om henne samtidigt som jag undrar om det verkligen är rätt. Hon följer efter mig var jag än går. Hon äter bra och avföringen är relativt bra den med. Inga konstigheter där. Hon är så lättsam att ha och göra med. Lämna själv är inga problem, hon gnyr lite men blir snabbt tyst och går och lägger sig. Hon är underbar på promenader. Så lättsam då hon inte bryr sig över hundmöten alls. Hon blir tokig så fort man tar fram mat eller godis, och då går det att träna lite enkla kontaktövningar med henne (mer avancerad träning vill jag inte börja i så tidigt skede. Vi tar ett steg i taget).

I övrigt är hon så låg känns det som. Hon är svår att motivera till lek, några få gånger har hon tagit intiativet själv. Är det för att vi inte känner varandra tillräckligt bra ännu? Är så van att man pratar lite upphetsande och med spänning i rösten så taggar hundarna till och vet att det är lek eller något annat kul på gång. Men hon taggar sällan till? Som mest viftar hon lite på svansen. Jag gillar att se en hund skina upp när de vet att något är på gång. Att man busar, lekar spejar etc tillsammans.

Har hela tiden tänkt att det varit för att vi inte känner varandra så bra ännu. Men det har varit exakt likadant sedan hon kom. Hon verkar ju ändå tycka om mig lite eftersom hon gärna vill vara nära hela tiden. Vad tror ni?

Jag tycker så mycket om henne samtidigt som jag undrar om det verkligen är rätt. Hon följer efter mig var jag än går. Hon äter bra och avföringen är relativt bra den med. Inga konstigheter där. Hon är så lättsam att ha och göra med. Lämna själv är inga problem, hon gnyr lite men blir snabbt tyst och går och lägger sig. Hon är underbar på promenader. Så lättsam då hon inte bryr sig över hundmöten alls. Hon blir tokig så fort man tar fram mat eller godis, och då går det att träna lite enkla kontaktövningar med henne (mer avancerad träning vill jag inte börja i så tidigt skede. Vi tar ett steg i taget).

I övrigt är hon så låg känns det som. Hon är svår att motivera till lek, några få gånger har hon tagit intiativet själv. Är det för att vi inte känner varandra tillräckligt bra ännu? Är så van att man pratar lite upphetsande och med spänning i rösten så taggar hundarna till och vet att det är lek eller något annat kul på gång. Men hon taggar sällan till? Som mest viftar hon lite på svansen. Jag gillar att se en hund skina upp när de vet att något är på gång. Att man busar, lekar spejar etc tillsammans.

Har hela tiden tänkt att det varit för att vi inte känner varandra så bra ännu. Men det har varit exakt likadant sedan hon kom. Hon verkar ju ändå tycka om mig lite eftersom hon gärna vill vara nära hela tiden. Vad tror ni?

Att du kan ge det lite tid? En del hundar taggar till lättare än andra. Jag skulle strunta i kontaktövningar och lydnad fullständigt och typ kasta boll, kampa eller se om det finns annat hon gillar. Hon kanske inte är van att leka med människor.
Du kan ju fråga uppfödaren vad hon gillar också.
Eller så är hon sån. Min förra tog aldrig i vid lek med människor, en försiktig dam.
Ville man ha igång henne var det boll/pinne som gällde. Men skällde inte, aldrig påträngande.
Det var en del av hennes personlighet.

En vecka är kort tid för en vuxen omplacering att landa på. Och har hon ens lekt ? Eurasier känns ite i sättet som mina tidigare shar-pei och det var egentligen inte den mest lekglada hundtypen om man säger så ;) Lugna, sansade och ville vara med hela tiden - men inga lekgalningar med leksaker :)

Är supertaggad inför helgen. Imorgon bitti åker jag med kompisar till Eskilstuna för rasspecial, årsmöte och sen på söndagen föreläsning och uppfödarträff. Ska bli så himla kul träffa vänner jag inte sett på flera år pga avstånd och heelerfolket är helt underbart goa och rara :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar