Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bööh. Hemkomst till hem utan hund. Min 12 år (och fyra dagar) gamla hund fick somna in i fredags. Det var pga sjukdom och så att säga planerat. De stunder jag inte saknar hunden som individ tappar jag ställningarna pga ruckade rutiner. Jag fattar liksom att det är min hjärna som inte jobbar mot samma ramar som förut, och tänker att jag vänjer mig snart. Jag borde tycka att det är lätt att vara utan hund, som i kväll, när jag för första gången på flera år började i en ny kör (en kör jag hakade på för att tid och plats skulle gå att kombinera med att jag har hund). Men det är bara jättetråkigt att komma hem. Inget guldhuvud att klappa.

Och jättemycket smulor på golvet som bara ligger kvar.

Beklagar förlusten :heart

iwzq6Oc.jpg

Hittade valpbilder och tänker på hur nära det var att sambon sa nej till en andra hund. Hur nära det var att jag inte vågade höra av mig till uppfödaren. Vilken slump det var att det blev 3+3, precis den fördelningen och mängden som valpköparna ville ha. Så osannolikt att vi klickade så bra, uppfödaren och jag eftersom jag brukar ha så svårt för folk. Att just jag fick lilla Hakuna Matata och ingen annan. :heart
Men framför allt att han blivit en så fantastisk hund. Han är precis allt jag önskat mig och ibland tror jag fortfarande inte riktigt att det är sant. Mitt lilla hjärta :love:

Hon har en Golden.

Och alltså, jag tänker såhär kring Irland att OM en nu nödvändigtvis ska adoptera hemlös hund från utlandet (vilket jag INTE tycker är en sådär värst begåvad grej att göra) så är väl Irland ändå det minst dåliga landet sett till smittor och dylikt. Så jag tycker det är en dum idé men det finns ju grader i helvetet liksom.
Ja det är klart. Men jag fattar ändå inte varför. I synnerhet som förklaringen är att de svenska hundar de hittat var för svåra. De kan ju inte ha en susning om hur den här adoptionshunden kommer att fungera. Om en hund i Sverige hamnar på Hundstallet så vet de väl i alla fall någonting varför den hamnat där, alltså vad som kan ligga bakom problemet.

Ja det är klart. Men jag fattar ändå inte varför. I synnerhet som förklaringen är att de svenska hundar de hittat var för svåra. De kan ju inte ha en susning om hur den här adoptionshunden kommer att fungera. Om en hund i Sverige hamnar på Hundstallet så vet de väl i alla fall någonting varför den hamnat där, alltså vad som kan ligga bakom problemet.
Ja jag håller helt med! För mig är det helt uppåt väggarna att importera en hund som en inte har en aning om hur den är, bara för att den ska "räddas".

Jag kommer fortfarande ihåg stackars hunden som flugits in och kom lös på Landvetter - att utsätta hundar som en inte vet mentalitet på för en sådan stress är hemskt. :(

Men ja, det enda jag som sagt tycker är snäppet bättre (men fortfarande hemskt) är att Irland iaf inte har lika mycket läskiga parasiter som hunden kan få med sig (vad jag bet). Dessutom uppmanar ju Jordbruksverket till att inte importera gathundar så jag tänker att något belägg för den rekommendationen borde de ju ha (mer än att dom såklart vill gynna våra inhemska valpfabriker då :D)

Ja jag håller helt med! För mig är det helt uppåt väggarna att importera en hund som en inte har en aning om hur den är, bara för att den ska "räddas".

Jag kommer fortfarande ihåg stackars hunden som flugits in och kom lös på Landvetter - att utsätta hundar som en inte vet mentalitet på för en sådan stress är hemskt. :(

Men ja, det enda jag som sagt tycker är snäppet bättre (men fortfarande hemskt) är att Irland iaf inte har lika mycket läskiga parasiter som hunden kan få med sig (vad jag bet). Dessutom uppmanar ju Jordbruksverket till att inte importera gathundar så jag tänker att något belägg för den rekommendationen borde de ju ha (mer än att dom såklart vill gynna våra inhemska valpfabriker då :D)
Ja, JBV är nog KÖPTA av @Voff och andra inom HUNDINDUSTRIN!

Jag tittade för övrigt lite på Hundar utan hem-s hundar igår. Blev kär i alla utom en. :meh:

Jag blir med "vuxen" hund ikväll.
Det är min uppfödare som köpt tillbaka en ettårig tik som ska utvärderas lite innan hon säljs vidare. Hon hörde av sig idag och berättade att jag kommer få händerna fulla, den har tydligen aldrig fått några gränser och försöker svara upp när man säger åt henne. Låter som en typisk "Malinhund" och det ska bli väldigt kul att ha två hundar även om det bara är för en kort period.
Sen kommer det vara bra för Vampyren att få lite konkurrens, hon börjar bli en riktig liten diva :love:

Bööh. Hemkomst till hem utan hund. Min 12 år (och fyra dagar) gamla hund fick somna in i fredags. Det var pga sjukdom och så att säga planerat. De stunder jag inte saknar hunden som individ tappar jag ställningarna pga ruckade rutiner. Jag fattar liksom att det är min hjärna som inte jobbar mot samma ramar som förut, och tänker att jag vänjer mig snart. Jag borde tycka att det är lätt att vara utan hund, som i kväll, när jag för första gången på flera år började i en ny kör (en kör jag hakade på för att tid och plats skulle gå att kombinera med att jag har hund). Men det är bara jättetråkigt att komma hem. Inget guldhuvud att klappa.

Och jättemycket smulor på golvet som bara ligger kvar.
ina_console.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 074
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar