Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag mailat en kennel om ev valp nästa år. Jag tror att jag kan vara redo då och gillar verkligen kennelns tänk och vad de hittills fått fram. Känns spännande. Hane är inte bestämd än men vi ska fortsätta hålla kontakt och även träffas på nån utställning i sommar så de får se vem jag är.

Dessutom betyder det att jag slappnar av så då kanske vi kan få tvåbent liten nästa år :p

17352207_10154562575573666_6569286837060186831_n.jpg

Vi har börjat prata lite samma språk, den här damen och jag. Hon är så bra med fåren! :love: Idag har det varit underbart vårväder så jag har kört hund från 09 till 15. Tur jag har gott om får så de inte behöver jobba lika mycket som vi andra ;)

Uppfödaren jag köat på valp hos sedan i somras (men som jag hoppat av pga Brihanna jag nu fått) skriver till mig emellanåt. Ikväll gör det lite extra ont i hjärtat när hon skriver. Var länge så inställd på att det nog skulle bli valp från hennes kommande parning. Älskar tiken hon har och fick så otroligt bra stöttning av uppfödaren.

Känner att jag svikit henne. Vi kom varandra väldigt nära och skrev om avel etc var och varannan dag. Jag följde med henne på utställningar i Sverige och i Norge. Nu känner jag mig så dum. :cry:

Bööh. Hemkomst till hem utan hund. Min 12 år (och fyra dagar) gamla hund fick somna in i fredags. Det var pga sjukdom och så att säga planerat. De stunder jag inte saknar hunden som individ tappar jag ställningarna pga ruckade rutiner. Jag fattar liksom att det är min hjärna som inte jobbar mot samma ramar som förut, och tänker att jag vänjer mig snart. Jag borde tycka att det är lätt att vara utan hund, som i kväll, när jag för första gången på flera år började i en ny kör (en kör jag hakade på för att tid och plats skulle gå att kombinera med att jag har hund). Men det är bara jättetråkigt att komma hem. Inget guldhuvud att klappa.

Och jättemycket smulor på golvet som bara ligger kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 098
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar