Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ligger Lilla S, jag och
Bööh. Hemkomst till hem utan hund. Min 12 år (och fyra dagar) gamla hund fick somna in i fredags. Det var pga sjukdom och så att säga planerat. De stunder jag inte saknar hunden som individ tappar jag ställningarna pga ruckade rutiner. Jag fattar liksom att det är min hjärna som inte jobbar mot samma ramar som förut, och tänker att jag vänjer mig snart. Jag borde tycka att det är lätt att vara utan hund, som i kväll, när jag för första gången på flera år började i en ny kör (en kör jag hakade på för att tid och plats skulle gå att kombinera med att jag har hund). Men det är bara jättetråkigt att komma hem. Inget guldhuvud att klappa.

Och jättemycket smulor på golvet som bara ligger kvar.

Beklagar din förlust :heart

Uppfödaren jag köat på valp hos sedan i somras (men som jag hoppat av pga Brihanna jag nu fått) skriver till mig emellanåt. Ikväll gör det lite extra ont i hjärtat när hon skriver. Var länge så inställd på att det nog skulle bli valp från hennes kommande parning. Älskar tiken hon har och fick så otroligt bra stöttning av uppfödaren.

Känner att jag svikit henne. Vi kom varandra väldigt nära och skrev om avel etc var och varannan dag. Jag följde med henne på utställningar i Sverige och i Norge. Nu känner jag mig så dum. :cry:
Man kan ha 2 ;)

Eller fler :D

Man kan ha 2 ;)

Eller fler :D

Det är ju tanken! Men föreslår jag det för sambon just nu är jag rädd att både jag och hunden åker ut ur huset. :angel:

Och så vill jag ju gärna ha en shiba, och kanske någon annan rolig ras... och om några år ska vi ha en jakthund också! När vi har flyttat in i ett hus det vill säga. Men då vill jag även ha en malamute. Så då är vi uppe i sisådär 5 hundar på ett fåtal år. :D

Det är ju tanken! Men föreslår jag det för sambon just nu är jag rädd att både jag och hunden åker ut ur huset. :angel:

Och så vill jag ju gärna ha en shiba, och kanske någon annan rolig ras... och om några år ska vi ha en jakthund också! När vi har flyttat in i ett hus det vill säga. Men då vill jag även ha en malamute. Så då är vi uppe i sisådär 5 hundar på ett fåtal år. :D

Fem är ju ingenting!
/Bott med och haft hand om 10-15 hundar. :angel:

Vad säger panelen om Irland och Hundar utan hem? Malena Ernman la ut bild idag av en hund som är på väg till henne och familjen. Någon i kommentarerna frågar om smittor, JBV osv och någon svarar "Nu är det så att jordbruksverket har sagt att Irland är tom bättre än sverige Så helt ok att adoptera från irland".

Vad säger panelen om Irland och Hundar utan hem? Malena Ernman la ut bild idag av en hund som är på väg till henne och familjen. Någon i kommentarerna frågar om smittor, JBV osv och någon svarar "Nu är det så att jordbruksverket har sagt att Irland är tom bättre än sverige Så helt ok att adoptera från irland".
Men nej. Nej. Nej. Stötta inte organisationer som tar hit hundar med okänd bakgrund för att placera i ett jourhem efter ett annat. Nej. Bojkotta, det har inget med omtanke om djur att göra! Smittskyddsläget kan jag för lite om för att uttala mig.

Nej. Det finns hur många hundar som helst, i Sverige, som behöver nya hem.

Men nej. Nej. Nej. Stötta inte organisationer som tar hit hundar med okänd bakgrund för att placera i ett jourhem efter ett annat. Nej. Bojkotta, det har inget med omtanke om djur att göra! Smittskyddsläget kan jag för lite om för att uttala mig.
Jag tänkte väl det. Några protesterar i tråden men tystas av andra - som ofta själv har hundar därifrån.

Malenas förklaring låter inte heller så lyckad, de hade letat hund här först (tror det var på Hundstallet) men tyckt att alla verkade för krävande för familjens hundvana (de har en golden eller labbe sedan innan). Jag förstår väl inte riktigt logiken i att då importera en okänd hund som tros vara 1-3 år, inte rumsren för hon har aldrig varit inne och har tillbringat livet kedjad på en bakgård.

Nej. Det finns hur många hundar som helst, i Sverige, som behöver nya hem.
Folk i tråden säger att det inte gör det. :meh:

En toppenkommentar: Så fint att du har adopterat en hemlös hund från Irland! - Istället för att bidra till kassan för kennelägarna som sysslar med hund-industri här i Sverige. Världen är full med hemlösa hundar!

Senast ändrad:
Bööh. Hemkomst till hem utan hund. Min 12 år (och fyra dagar) gamla hund fick somna in i fredags. Det var pga sjukdom och så att säga planerat. De stunder jag inte saknar hunden som individ tappar jag ställningarna pga ruckade rutiner. Jag fattar liksom att det är min hjärna som inte jobbar mot samma ramar som förut, och tänker att jag vänjer mig snart. Jag borde tycka att det är lätt att vara utan hund, som i kväll, när jag för första gången på flera år började i en ny kör (en kör jag hakade på för att tid och plats skulle gå att kombinera med att jag har hund). Men det är bara jättetråkigt att komma hem. Inget guldhuvud att klappa.

Och jättemycket smulor på golvet som bara ligger kvar.
Det är det allra värsta med att ha dom, tomheten som blir kvar när de inte finns :heart

de har en golden eller labbe sedan innan)
Hon har en Golden.

Och alltså, jag tänker såhär kring Irland att OM en nu nödvändigtvis ska adoptera hemlös hund från utlandet (vilket jag INTE tycker är en sådär värst begåvad grej att göra) så är väl Irland ändå det minst dåliga landet sett till smittor och dylikt. Så jag tycker det är en dum idé men det finns ju grader i helvetet liksom.

Jag har för övrigt lämnat bort Svansson över helgen (jag ska iväg) så nu är han hemma hos min bästa vän och hennes familj. Svansson avgudar henne och han hade till och med lekt med hennes 7-åriga cavalierhane en stund idag. I vanliga fall går dom mest runt som två disträa och gubbiga gubbar och lever parallellt men idag var det tydligen läge att busa :love: Det är så fint att Svansson vill busa och att han är så glad när han är hos hundvakt. Fast jag får erkänna att det är himla kallt om fötterna när inte han knölat ner sig i sängen och agerar element :o :D

Folk i tråden säger att det inte gör det. :meh:

En toppenkommentar: Så fint att du har adopterat en hemlös hund från Irland! - Istället för att bidra till kassan för kennelägarna som sysslar med hund-industri här i Sverige. Världen är full med hemlösa hundar!

:wtf:

Mig veterligen är inte puppy farms lagliga i Sverige.
De som dessutom sysslar med industrier skulle jag många gånger vilja påstå handlar om blandrasuppfödare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 076
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar