Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt enig med dig!Jag resonerar så att en frisk och bra unghund tål att använda sin kropp, och tål den inte det är det lika bra att få reda på det så fort som möjligt så den inte hinner gå i avel. Ska vi verkligen hålla tillbaka hundarna och på sikt utveckla arbetande raser som inte tål att röra sig för än vid tre års ålder?
Dumpa!Det vettiga i att diskutera med ett potentiellt ragg när han kommer med följande påstående: Jag håller inte med om att blandrasavel är illa, anser att det är ger friskare och mer mentalt sunda hundar.
Jag håller med @dobbis (helt seriöst så skulle jag utan tvekan dumpa ett potentiellt ragg om personen hade allt för dålig hundsyn och inte hade någon vilja att lära sig mer.)Det vettiga i att diskutera med ett potentiellt ragg när han kommer med följande påstående: Jag håller inte med om att blandrasavel är illa, anser att det är ger friskare och mer mentalt sunda hundar.
Hon har så roligt med dig att hon vill starta tidigtJag har blivit ägd! Inte helt lätt att försöka sova med Hund när det börjar ljusna. Då vill hon gå upp. Detta demonstrerar hon genom att pussas, gnälla och hoppa på mig. Jag har varit strikt med att visa att jag vill sova vidare och hon får minsann lugna sig.
Vad händer? Jo, Hund börjar skrika! Som om hon fick ett stort kok stryk! Varpå jag flyger upp i sängen. Och Hund blir överlycklig över att hon fått upp mig. Fan.
Men nu när jag väl är uppe och vi har varit ute och kissat så har hon ju somnat om! Jag behöver sova mer men nu är jag ju uppeHon har så roligt med dig att hon vill starta tidigt
Ska Hund heta Hund resten av sitt liv
Ja Hund känns mer schäfer än IdaMen nu när jag väl är uppe och vi har varit ute och kissat så har hon ju somnat om! Jag behöver sova mer men nu är jag ju uppe
Hund heter egentligen Ida. Känner att jag kan outa henne nu när det är mer officiellt. Men hon kommer nog gå under Hund ändå i daglig skrift Säger sällan hennes namn ändå, dom som känner henne kallar henne Pida
Hon heter Oska i stamstavlan, vilket passar henne bättre tycker jag. Hon är typ lika diskret och timid som åskaJa Hund känns mer schäfer än Ida
Oska va coolt - inget namn jag någonsin hört förutHon heter Oska i stamstavlan, vilket passar henne bättre tycker jag. Hon är typ lika diskret och timid som åska
Jaa, jag gillar det, bra namn när man går in på tävlingsbanan! De flesta hundarna från kenneln har coola namn. Synd bara att uppfödaren inte lever längre - skulle nog kunna tänka mig en till sån härOska va coolt - inget namn jag någonsin hört förut
Jag har blivit ägd! Inte helt lätt att försöka sova med Hund när det börjar ljusna. Då vill hon gå upp. Detta demonstrerar hon genom att pussas, gnälla och hoppa på mig. Jag har varit strikt med att visa att jag vill sova vidare och hon får minsann lugna sig.
Vad händer? Jo, Hund börjar skrika! Som om hon fick ett stort kok stryk! Varpå jag flyger upp i sängen. Och Hund blir överlycklig över att hon fått upp mig. Fan.
Jag sitter och kollar på kennlar (okynnes) och funderar på ras. Finns det en hund som har huvud som en schäfer men är större? Jag har ju fåt höra ett Hund är "gigantisk" och "väldigt stor, speciellt för en tik". Jag tycker ju hon är alldeles lagom och vet inte om jag skulle vilja ha en mindre..
Hur är bruksavalade rottweilers? Någon som har erfarenhet? Hur skiljer de sig från schäfern i förighet, skärpa, osv?
Jag är väldigt svag för beauceronJag sitter och kollar på kennlar (okynnes) och funderar på ras. Finns det en hund som har huvud som en schäfer men är större? Jag har ju fåt höra ett Hund är "gigantisk" och "väldigt stor, speciellt för en tik". Jag tycker ju hon är alldeles lagom och vet inte om jag skulle vilja ha en mindre..
Hur är bruksavalade rottweilers? Någon som har erfarenhet? Hur skiljer de sig från schäfern i förighet, skärpa, osv?
Åh vad härligt det ser ut!
7,8 km på lite över en timme tycker jag ändå är en hyfsad tid! Det blev ju inte speciellt mycket löpning pga obefintlig kondis, men powerwalk iaf! Tror det var ganska lagom för Hund också som inte har mycket till muskler. Nu är vi trötta och nöjda. Men vi ska ladda om och köra ett träningspass med övningar från allmänlydnaden också. För sen måste jag åka hem med Hund igen
Men nästa helg börjar sportlovet! Då ska jag ha henne heeeela veckan (ja, tjusningen med att vara lärare är att man har typ 12v semester utspritt över året!)