Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag antydde väl i tråden för planer för 2017 att jag bara skulle gå enstaka kurser? Ja ni, tänk om det vore så simpelt! Det är ju verkligen lättare sagt än gjort! :p Chanel är nu anmäld till vardagslydnad steg två (hon har inte gått vardagslydnad steg ett, men däremot valpkurs och jag bedömer att hon redan kan majoriteten av moment som ingår i en vanlig vardagslydnadskurs) och till rallylydnad fortsättning/avancerad kurs. Vi planerar även att gå en kurs i tävlingslydnad för nybörjare och det skulle inte förvåna mig om det blir x-antal agilitykurser till, bland annat agilityhandling m.m. Och fler kurser, beroende på vad som dyker upp. T ex kurs i heelwork to music hade varit intressant, även vanlig trickskurs och kurs i brukssök! Problemet är att jag egentligen hade planerat att SPARA pengar, men om det är pengar som spenderas på hunden så är det onekligen bra spenderade pengar och det är riktigt roligt att gå kurs! Rekommenderas! :)
Sedan ska ju såklart min familjs hund Vilda också gå kurs. Viltspår, kanske tricks och förhoppningsvis även allmänlydnad om hon blir antagen där. :angel:

Och vad var meningen med att skriva detta? Ja, vad vet jag? Bara "gnälla" på ett underbart nytt intresse som slukar mina pengar. :D

Alltså detta helvete med foder :rage:

Ni som ger Mush vaisto, är det smakligt? Tänker på grön och svart. Funderar på att köpa 0,8kg av båda sortera och testa när det fanns så små påsar som inte kostade så mycket. Hon äter inte färskfoder (nordic och vom har jag testat) men hon äter gärna färs och rått kött.

@Red_Chili vad tror du? :angel:

Min som är kräsen slukar Mush i alla dess former :p Äter visserligen VoH och Nordic också, men med sämre aptit!

Förmiddagen har jag, Skägget och Lilla S tillbtingat i soffan med att titta på störtloppet. Men hundarna verkade rätt ointresserade, de skulle bara leka och tramsa. Jag hörde inte mycket av Tv- kommentatorerna.

Systrarna och Mamma Mu åkte i morse med sambon ut till spårmarkerna. Sen åkte de vidare till klubben. Det är så söndagarna brukar se ut :)

Mina hundar är inte så bra provsmakare, de äter allt :p Meen jag skulle tro att det är godare än nordic iaf, nordic innehåller ju så mycket konstigheter. @Tonto kanske har mer tankar kring smak.

Fast det innehåller väl inte så mycket konstigheter? :p

Nordic Bas innehåller
Oxkött, Vom, Potatisfiber, Vetekli, Oxblod, Kalk, Mineraler samt Vitaminer

Nordic Special+ innehåller
Oxkött, Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Vatten, Mineraler och Vitaminer

Nordic Spannmålsfri innehåller
Oxkött, Vom, Rå morot, Potatisfibrer, Mineral, Kalk, Vitamin, Oxblod

Nordic Light innehåller
Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Mineraler och Vitaminer

@Monifa
Jag blandar Muschs valpfoder (det utan ren) och VOMs valpfoder till Floyd, han äter glatt båda :)
De andra tvekar inte på att sätta i sig hans portion heller om de kommer åt, men de är visserligen helt tokiga i sin Nordic så det kanske inte säger så mycket :p

Nu är alla hundar hemma. Jag trodde systrarna skulle vara trötta efter att ha åkt hemmifrån kl 10 och kom hem 17.00...2 spår var samt 2 omgångar på planen. Men nääää.... Nu racear de runt med Lilla S så möblerna skakar :meh:

Nu är alla hundar hemma. Jag trodde systrarna skulle vara trötta efter att ha åkt hemmifrån kl 10 och kom hem 17.00...2 spår var samt 2 omgångar på planen. Men nääää.... Nu racear de runt med Lilla S så möblerna skakar :meh:
Är det inte sista rycken innan de slocknar då? Eller schäfers sysslar inte med sånt? :p

Fast det innehåller väl inte så mycket konstigheter? :p

Nordic Bas innehåller
Oxkött, Vom, Potatisfiber, Vetekli, Oxblod, Kalk, Mineraler samt Vitaminer

Nordic Special+ innehåller
Oxkött, Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Vatten, Mineraler och Vitaminer

Nordic Spannmålsfri innehåller
Oxkött, Vom, Rå morot, Potatisfibrer, Mineral, Kalk, Vitamin, Oxblod

Nordic Light innehåller
Vom, Ångkokt Korn, Potatisfiber, Kalk, Oxblod, Mineraler och Vitaminer
Nejdå, inte så mycket, men har man en kräsen hund som bara vill äta kött så kanske inte potatisfiber och vetekli/korn/morot är något som går hem. Mest så jag tänkte :)

Igår var jag med @squarepants och en gemensam kompis och knatade typ 8-9km. Vi hade med spritkök, gulaschsoppa och fika. Så mysigt! Vi hade 7 hundar - tre wachtlar, en labrador, en jaktcocker och en pointerkorsning. Gott och blandat med andra ord :D Så härligt när man kan gå med en hel flock utan några konstigheter.

Jag höll även på att missa Otis tvåårsdag igår :o mitt röda lilla inferno till hund börjar bli vuxen :heart

Idag har Floyd fått hänga med in till farmor och hälsa på, sedan gick vi en sväng i samhället. Typ kusinen från landet, han gjorde stora fundersamma ögon på alla konstigheter där inne :D

Igår var jag med @squarepants och en gemensam kompis och knatade typ 8-9km. Vi hade med spritkök, gulaschsoppa och fika. Så mysigt! Vi hade 7 hundar - tre wachtlar, en labrador, en jaktcocker och en pointerkorsning. Gott och blandat med andra ord :D Så härligt när man kan gå med en hel flock utan några konstigheter.

Jag höll även på att missa Otis tvåårsdag igår :o mitt röda lilla inferno till hund börjar bli vuxen :heart

Idag har Floyd fått hänga med in till farmor och hälsa på, sedan gick vi en sväng i samhället. Typ kusinen från landet, han gjorde stora fundersamma ögon på alla konstigheter där inne :D

Glömde visst att vi hade med en flat också :p
Förlåt @squarepants !

Är det inte sista rycken innan de slocknar då? Eller schäfers sysslar inte med sånt? :p
Det är Lilla S som är boven. Hon är uttråkad....så klart, och är nu överlycklig över att hennes "småsystrar" är hemma.
Hon fick tom Skägget till att leka i dag. Det händer en gång i kvartalet typ.
Lilla S får ligga bakom grinden till hallen sen, då kommer alla sova som döda :p

Tonto tycker faktiskt Nordic med en "massa skit" i är godare än kött. :angel: Han skulle visserligen hellre äta gurka och vattenmelon än färskfoder och torrfoder alla dagar i veckan.

Haha :D Knäpp-Tonto!

Mina gör ingen skillnad på det spannmålsfria (som de åt innan) och på SP+ som de äter nu. De vräker i sig oavsett :p
Jag ser ingen större skillnad på maten rent fysiskt heller iofs. I det ena var det lite som rivna morötter i, i det andra är det så man kan se lite korn i. Det ser åtminstone ut att vara typ 98% kött när man tittar på det, men jag vet inte procentsatsen :D
Men mina äter allt utom bladspenat såatte....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA