Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här skrattar vi och dansar.....fast mer åt ballongdansen eller nåtÅvaskrattruåt, då!?
Det där är en av mina stjärnelever, så passare!
Ska höra med hon som fått mig att börja med detta!Åh va roligt @Emuliiaa ! Vart i Kungsbacka ska ni vara? Hade varit så häftigt att se en träning så vore ju fint när det är på hemmaplan
Bröndome! Det börjar 12Åh va roligt @Emuliiaa ! Vart i Kungsbacka ska ni vara? Hade varit så häftigt att se en träning så vore ju fint när det är på hemmaplan
Jag blir alltid lika förundrad när folk säger att de vill ha en bruks/arbetshund, och sen köper från en kennel som inte på något sätt avlar för arbete och det knappt finns ens den allra minsta bevisad arbetskapacitet någonstans i stamtavlan.... Känns som att man missat en STOR del i sin efterforskning om kennlar då. Ett bra sätt att pissa i motvind och kanske att man har gått på den gamla skrönan "hunden blir vad man gör den till" ?
Och även (har sett detta fenomen mycket i min ras) de som säger att de vill ha en arbetshund, köper från en kennel som inte avlar för arbete, blir asbesvikna på att hunden är rätt kass i arbete, köper en NY hund från en NY ras och DÅ från en arbetsavlande kennel.... och sen jämför den med sin icke-arbetsavlade aussie och säger "ja aussies är ju kassa arbetshundar, det såg man ju på min"
Eeeehhh... OK? Inte så att du köpte hund från en uppfödare som inte prioriterar arbete...? Nähä, inte det. Jaja, aussies är askassa på allt, det vet vi ju ( )
Kul! Tack så jättemycket!Bröndome! Det börjar 12
Äh, hon väger ju bara 2 heeler juVägde djuren idag. Ale har vuxit som fasen sen förra vägningen för knappt ett år sedan!
Fridolf 24.5 kg, (kommer gå upp 1-2 kg till i muskelmassa under igångsättningen i vår om jag känner honom rätt)
Boss 24 kg
Frodo 21.5 kg
Ale 17 kg (!) Hon är ju inte min lilla plutta längre
Jag förstår precis vad du menar. Vi har ibland fått responsen att vår jagar som en vorsteh. Ja, de SKA jaga så, det borde vara de andra som är undantagenJag blir alltid lika förundrad när folk säger att de vill ha en bruks/arbetshund, och sen köper från en kennel som inte på något sätt avlar för arbete och det knappt finns ens den allra minsta bevisad arbetskapacitet någonstans i stamtavlan.... Känns som att man missat en STOR del i sin efterforskning om kennlar då. Ett bra sätt att pissa i motvind och kanske att man har gått på den gamla skrönan "hunden blir vad man gör den till" ?
Och även (har sett detta fenomen mycket i min ras) de som säger att de vill ha en arbetshund, köper från en kennel som inte avlar för arbete, blir asbesvikna på att hunden är rätt kass i arbete, köper en NY hund från en NY ras och DÅ från en arbetsavlande kennel.... och sen jämför den med sin icke-arbetsavlade aussie och säger "ja aussies är ju kassa arbetshundar, det såg man ju på min"
Eeeehhh... OK? Inte så att du köpte hund från en uppfödare som inte prioriterar arbete...? Nähä, inte det. Jaja, aussies är askassa på allt, det vet vi ju ( )
Jaha, mina två körde lite stubba race på en leråker idag, fast jag försökte hålla dem på gräsåkern precis bredvid Så det blev raka vägen.in i duschen så fort vi kom innanför dörren. Resultat= Bobber ser ut som en lurvig, krullig, hornlös highland cattle och Karin gick upp på ovanvåningen och tjurade under en handuk i sängen i ett par timmar. Blev inte särskilt omtyckt igen förrän dem fick en kantbit från skinkan jag skar upp nu till middagen
Själv fick jag spola hundpäls från hela kroppen när hundarna var färdiga.
Var det inte nån som prisade nåt schampoo som ska hjälpa hundarna fälla ur lite mer, eller drömde jag det???
Hann bara skriva ett halvt svar, men vad är det egentligen som gjort att det blivit så med aussies? För 15-20 år sen såg man aldrig en aussie (inte på BHK iaf), så det känns som att de gjort kometkarriär. Fluffiga och gulliga..?Jag blir alltid lika förundrad när folk säger att de vill ha en bruks/arbetshund, och sen köper från en kennel som inte på något sätt avlar för arbete och det knappt finns ens den allra minsta bevisad arbetskapacitet någonstans i stamtavlan.... Känns som att man missat en STOR del i sin efterforskning om kennlar då. Ett bra sätt att pissa i motvind och kanske att man har gått på den gamla skrönan "hunden blir vad man gör den till" ?