Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min grabb är rejält halt på ena frambenet :(
Han rörde sig lite stelt igår efter sista promenaden, så funderar på om han sträckt sig ute på någon av alla dessa jäkla isfläckar... Eller om det är någon klo som strular igen, men har klämt igenom tassen och han brukar skrika rakt ut om någon klo spruckit/ gått av..
Så ledsamt när grabben har ont :cry:

Fast så många? Och de låter ju som från en enda person, med tanke på att alla verkar vara samma mix.

Fy så hemskt!

Det händer ibland att någon kennelägare tappar kontrollen, oftast handlar det om sjukdom el kanske tom om missbruk. Hundarna kan gå i åratal på kenneln och föröka sig fritt innan missären uppdagas.

Smuggelhundar tror jag kommer i mindre partier...gömda i bilar.

Det händer ibland att någon kennelägare tappar kontrollen, oftast handlar det om sjukdom el kanske tom om missbruk. Hundarna kan gå i åratal på kenneln och föröka sig fritt innan missären uppdagas.

Jag brukar omsorgsfullt försöka undvika artiklar om vanvård av djur, det räcker med rubriken för att jag halvt ska bryta ihop. Katter som klev runt i sin egen avföring när inspektörerna kom osv. Jag blir förtvivlad. Det hjälper inte att jag vet att det ofta ligger psykisk sjukdom bakom, att syftet egentligen är välvilligt.

Vi förväntar oss ju att hunden ska lära sig orden vi bestämmer - varför inte kräva samma sak av oss? ;)

(jag har blivit så hjärntvättad! TVÅ lektioner tog det)

Fanken, det finns en perfekt Larsonruta med en som allt trädgårdsarbete på att få ungefär en kvadratdecimeter helt perfekt - för sen ska de attackera resten av trädgården och ta över. Låtsas jag la in den här, OK? :D

Fast så många? Och de låter ju som från en enda person, med tanke på att alla verkar vara samma mix.

Fy så hemskt!

Ja :(
För något år sedan fick hundstallet in ett helt lass med yorskshire-blandraser som hade omhändertagits från en djurägare i Stockholm. Tror också det var ett 30-tal. De levde i bajs och kiss och förökade sig fritt. Många fick avlivas pga dåligt skick men en hel drös omplacerades.

Ja, jättehemskt. Och vem sjutton skulle våga ta en sådan valp?

Finns tyvärr gott om folk som ska rädda djur till varje pris. Hellre en sån här valp än släpa en gatuhund med gud vet vad för parasiter...över halva jordklotet.

Min åsikt är ändå att det är bättre att avliva sådana här hundar. Man vet inte hur illa ställt det är med sjukdomar och inavel. Det finns fler hundar än det finns bra hem.

Finns tyvärr gott om folk som ska rädda djur till varje pris. Hellre en sån här valp än släpa en gatuhund med gud vet vad för parasiter...över halva jordklotet.

Min åsikt är ändå att det är bättre att avliva sådana här hundar. Man vet inte hur illa ställt det är med sjukdomar och inavel. Det finns fler hundar än det finns bra hem.
Ja det var ju min tanke också. Alltså att avlivning vore bättre.
Men det är väl vad som kommer att hända med många av dem som jag såg i Polisens annons. Tror inte att de får dem sålda.

Ja :(
För något år sedan fick hundstallet in ett helt lass med yorskshire-blandraser som hade omhändertagits från en djurägare i Stockholm. Tror också det var ett 30-tal. De levde i bajs och kiss och förökade sig fritt. Många fick avlivas pga dåligt skick men en hel drös omplacerades.
Personen hade tidigare fött upp SKK reggade yorkar, sen gick det över styr.

"Priset är satt till 6000 kronor per valp. Det menar Stefan Hjertén är betydligt mindre pengar än vad som är normalt för liknande hundar. "
Eh... err... uh... nej. :cautious:

De skulle ha avlivat stackarna när de kom in. Det här kommer inte sluta bra. :banghead:

Ja det var ju min tanke också. Alltså att avlivning vore bättre.
Men det är väl vad som kommer att hända med många av dem som jag såg i Polisens annons. Tror inte att de får dem sålda.
Det tror jag att dom får, dem sålda alltså. Kanske inte alla (och alla kanske inte heller är i skick att säljas) men små hundar, ffa valpar, verkar vara mycket enklare för polisen att få sålt än ex omhändertagna staff-blandningar. Så ja, jag tror att många kommer säljas och förhoppningsvis till relativt vettiga hem.

(Jag tycker generellt att polisen, i Göteborgs bör tilläggas, brukar vara rätt bra ändå på att hitta bra hem. Kanske beror det mycket på Reinos arbete, vad vet jag, men jag tänker att det kanske finns bra hundmänniskor även på andra håll som är invilverade)

Fanken, det finns en perfekt Larsonruta med en som allt trädgårdsarbete på att få ungefär en kvadratdecimeter helt perfekt - för sen ska de attackera resten av trädgården och ta över. Låtsas jag la in den här, OK? :D
Är jag full? Är du full? Är detta en metafor för något? Är legoplattan en trädgård? Använder du facktermer du glömt att lära mig? Är vi i The Matrix?

Jag förstår ingenting!

Är jag full? Är du full? Är detta en metafor för något? Är legoplattan en trädgård? Använder du facktermer du glömt att lära mig? Är vi i The Matrix?

Jag förstår ingenting!

Oja! Lite. Ja. Nä - eller om du vill får den vara vad som helst. Nä. Jupp. :up:

En Larsonruta är en sån här. :cautious:
Det finns en [se ovan] där en person (tror det är en pensionerad general eller något liknande) istället för att sköta hela trädgården bara fokuserar på en enda pytteliten ruta - och när den är perfekt ska han skicka den att erövra resten av trädgården så den också blir perfekt. Du är min perfekta ruta, och du håller på och sprider dig i trädgården. Fattarunurå? :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 049
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V