Eller hur Jag har typ 5 kommandon för allt känns det som
Och "NÄÄÄÄÄ, HUNDJÄKEL!!!" är väldigt användbart (obs ironi för de som inte fattar)
Minst 5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur Jag har typ 5 kommandon för allt känns det som
Och "NÄÄÄÄÄ, HUNDJÄKEL!!!" är väldigt användbart (obs ironi för de som inte fattar)
Det känns ju inte så orimligt om det är någon med djurförbud eller som vanvårdar och har "valpfabrik" Det är skit och så tragisktFast så många? Och de låter ju som från en enda person, med tanke på att alla verkar vara samma mix.
Fy så hemskt!
Fast så många? Och de låter ju som från en enda person, med tanke på att alla verkar vara samma mix.
Fy så hemskt!
Ja, jättehemskt. Och vem sjutton skulle våga ta en sådan valp?Det känns ju inte så orimligt om det är någon med djurförbud eller som vanvårdar och har "valpfabrik" Det är skit och så tragiskt
Det händer ibland att någon kennelägare tappar kontrollen, oftast handlar det om sjukdom el kanske tom om missbruk. Hundarna kan gå i åratal på kenneln och föröka sig fritt innan missären uppdagas.
Vi förväntar oss ju att hunden ska lära sig orden vi bestämmer - varför inte kräva samma sak av oss?
(jag har blivit så hjärntvättad! TVÅ lektioner tog det)
Fast så många? Och de låter ju som från en enda person, med tanke på att alla verkar vara samma mix.
Fy så hemskt!
Ja, jättehemskt. Och vem sjutton skulle våga ta en sådan valp?
Ja det var ju min tanke också. Alltså att avlivning vore bättre.Finns tyvärr gott om folk som ska rädda djur till varje pris. Hellre en sån här valp än släpa en gatuhund med gud vet vad för parasiter...över halva jordklotet.
Min åsikt är ändå att det är bättre att avliva sådana här hundar. Man vet inte hur illa ställt det är med sjukdomar och inavel. Det finns fler hundar än det finns bra hem.
Personen hade tidigare fött upp SKK reggade yorkar, sen gick det över styr.Ja
För något år sedan fick hundstallet in ett helt lass med yorskshire-blandraser som hade omhändertagits från en djurägare i Stockholm. Tror också det var ett 30-tal. De levde i bajs och kiss och förökade sig fritt. Många fick avlivas pga dåligt skick men en hel drös omplacerades.
Inte om dom ska ha 6000Ja det var ju min tanke också. Alltså att avlivning vore bättre.
Men det är väl vad som kommer att hända med många av dem som jag såg i Polisens annons. Tror inte att de får dem sålda.
Nä precis. Men samtidigt kan jag tycka att det ju inte går att skänka bort dem, då riskerar de bara hamna i fel händer igen, dvs hos folk som inte kan ta hand om hund.Inte om dom ska ha 6000
Det tror jag att dom får, dem sålda alltså. Kanske inte alla (och alla kanske inte heller är i skick att säljas) men små hundar, ffa valpar, verkar vara mycket enklare för polisen att få sålt än ex omhändertagna staff-blandningar. Så ja, jag tror att många kommer säljas och förhoppningsvis till relativt vettiga hem.Ja det var ju min tanke också. Alltså att avlivning vore bättre.
Men det är väl vad som kommer att hända med många av dem som jag såg i Polisens annons. Tror inte att de får dem sålda.
Är jag full? Är du full? Är detta en metafor för något? Är legoplattan en trädgård? Använder du facktermer du glömt att lära mig? Är vi i The Matrix?Fanken, det finns en perfekt Larsonruta med en som allt trädgårdsarbete på att få ungefär en kvadratdecimeter helt perfekt - för sen ska de attackera resten av trädgården och ta över. Låtsas jag la in den här, OK?
Här är de små kräken. Fb-tråden är fullständigt bärsärk för polisen klantade sig tydligen i början och skrev att de såldes till högstbjudande och "först till kvarn". De har ändrat det nu men tråden är fortfarande bärsärk.
http://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polisen-säljer-39-hundar-levt-i-misär-1.4160772
Är jag full? Är du full? Är detta en metafor för något? Är legoplattan en trädgård? Använder du facktermer du glömt att lära mig? Är vi i The Matrix?
Jag förstår ingenting!